Synes I det er urimeligt gebyr? Finansnetbanken

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #204900
    Jesper nyForfatter

    Til Maestrodk jeg ved ikke hvad bank manden skal gøre efter samtalen, men det virker nu som om at sagen er afsluttet når samtalen slutter.
    Nu har flere sagt at jeg bare kunne have 2 visakort og planlagt noget bedre. Men det hjælper jo ikke hvis der er 2 store transaktioner indenfor samme måned og man efterfølgende skal på ferie. I så fald man altså skal have 2 “optankede" kort med. Hotel og rejse kunne kun betales med Visa delen.
    I øvrigt tak for alle jeres input, jeg nyder solen, bader lidt og den spilte plovmand er historie.

    #204916
    HalliHalloForfatter

    Et lille ekstra spørgsmål til den kvikke:

    Fungerer et Visa/Dankort i Danmark ikke kun som et Dankort. Kan man ved køb af en rejse på nettet vælge om ens kort skal bruges som et VisaKort?

    Jeg ville mene, at Visadelen kun bliver brugt i udlandet eller hvad?

    Har Finansnet overhovedet rene Visakort? Ja, jeg spørger, da der mig bekendt er meget få, der udsteder den type kort i Danmark, idet det altid sker i form af et Visa/Dankort.

    Måske spørgeren eller meget gerne også andre kan redegøre lidt mere for ovennævnte forhold, så også jeg kan forstå det.

    #204928
    AnonymForfatter

    Der er en del, der ikke forstår det omkring VISA og Dankort – forståeligt nok. 🙂

    VISA/Dankort er et kombinationskort … det vil sige, der er en Dankort del og en VISA del.

    Som udgangspunkt bliver VISA delen kun brugt i udlandet – dog kan der være en del danske hjemmesider (det kan være sider på dansk med flybilletter, hoteller, biludlejning, m.m.) hvor den underliggende transatkion ligger i udlandet – og derfor trækkes på VISA delen, også selvom du på din konto ser at beløbet er hævet i DKK.

    Jeg har så nyligt som for to uger siden været i en SuperBrugs, hvor en kunde spurgte kassedamen om det (de skilter altid med gebyrer ved kortbetaling), og hun konkluderede så at det ville koste kunden 1,50% eller lignende at betale for sine varer med VISA/Dankort. Det er selvfølgelig en fejl – betaler du i en dansk butik med dit VISA/Dankort, bruger du dankort delen af dit kort, og dermed ingen gebyrer eller lignende.

    Der udstedes ikke rene VISAkort i Danmark, det tætteste vi kommer på er Eurocard og lignende.

    #204932
    J LarsenForfatter

    Det passer ikke helt Brian H.
    Jeg har et rent VISA kort fra Ikano bank.

    #204934
    JydenForfatter

    Jeg mener Ikano Bank udsteder rene VISA kort.

    I forbindelse med f.eks. et flyselskabs, hotels eller anden konkurs er det ikke uvæsentligt om beløbet er trukket på dankortdelen eller visadelen på et VISA/Dankort, idet det så vidt jeg ved kun er på VISA delen man kan få pengene retur.

    #204938
    AnonymForfatter

    Jeps – men det er stadig et kreditkort i stil med Eurocard og Mastercard med tilknyttet kreditfacilitet. Det er ikke blandt gængse pengeinstitut kort i Danmark.

    #204940
    AnonymForfatter

    Enig … Men Ikanos kort er et kreditkort som fx Eurocard og Mastercard med indbygget kreditfaciliter…. Det er ikke blandt gængse bankkort som sådan.

    Det er altid en god ide at bruge kreditkort til bestilling af rejser med mere – man er meget bedre stillet.

    #204950
    Mr RForfatter

    Visa elektron fra Nordea.

    Det er et direct debet kort og ikke et kredit kort

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.