Nordeas Gratis Hverdag bliver til E-hverdag

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93967
    AnonymForfatter

    Jeg er netop flyttet fra Danske bank over til Nordea, da jeg kunne få gratis hverdag. Men nu ændrer de det, således at jeg ligeså godt kunne være blevet hos Danske Bank.

    Så kan jeg flytte til en ny bank, indtil de også begynder at tage penge for det.

    Hvilken bank kan I anbefale som med større sandsynlighed bibeholder en gratis mulighed for almindelig VisaDankort konto?

    #202360
    AnonymForfatter

    Prisen bliver 200kr om året, pr visadankort (hvis man er basiskunde)

    #202374
    HalliHalloForfatter

    Hvor har du det fra, at det kommer til at koste 200 kr. for en basiskunde? Gælder det også hvis du er tilmeldt gebyrfri hverdag?

    Alle fattige kunder, der ikke kan administrere eller er berettiget til et kreditkort, og må nøjes med et VisaElectron, må også i dag betale 150 kr. for dette kort.

    Hvis du bliver ramt af kommende ændringer ved jeg ikke, men du kan altid gå ind på http://www.pengepriser.dk og se om og hvad andre banker tager i gebyr for et VisaDankort.

    Vil det også komme til at koste 200 kr. for et Dankort alene?

    #202376
    PD 99Forfatter

    Kan vi få et direkte link til beskrivelse af de nye vilkår hos Nordea.

    Jeg kan ikke se det på nordea.dk i skrivende stund.

    #202378
    AnonymForfatter

    Det står ude til højre når du er logget ind i deres netbank. Gratis hverdag udgår pr 1 februar 2014. Og så ryger alle ind under deres kundeprogram. Ligesom i Danske.

    #202380
    PD 99Forfatter
    #202390
    Mikey 68Forfatter

    Hmm jeg havde også lige skiftet til Nordea bl.a. pga. det gratis Visa/Dankort… Det lader til at jeg så skal have lukket det kort inden februar – det kan vise sig at blive et kort bekendtskab 🙁

    Det bør efter min mening være lovpligtigt med en basal lønkonto, hvor man kan hæve sine egne hårdt beskattede penge gebyrfrit, så længe man kan gøre det i en automat eller lignende uden at involvere en kassemedarbejder 🙁

    Til OP: Jeg har også Finansnetbank – de er indtil videre gratis med Visa/Dankort (og stort set alt andet du selv kan lave via netbanken); men er opkøbt af Jyske Bank, så det er sikkert et spørgsmål om tid før de også følger trop med gebyrer (NB: ren spekulation fra min side det sidste der)

    #202426
    HalliHalloForfatter

    Finansnetbanken er kun gratis med et Visa/Dankort, hvis der går løn ind på kontoen.

    Og hvorfor skulle de pludselig indføre gebyrer, når selv deres moderbank, Jyske Bank, ikke har gebyrer for dette kort?

    Kun hvis man har en grundkonto hos dem koster det 50 kr. i kvartalet, dog hele 925 kr. for at oprette kontoen. Kun ca. 1% af bankens kunder er dog ramt af dette kontogebyr.

    Det er dog noget nemmere at undgå kortgebyret i Nordea i forhold til Danske Bank, idet engagementet i Danske Bank skal helt op på 750.000 kr. for at slippe for gebyret, men kun 250.000 kr. i Nordea.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.