Danske bank – statsbank ?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Indlæg
  • #199594
    Mr RForfatter

    Altså Vbturbo der er snart ingen grænser for det lort du fyre af.

    formodentlig ??? Du aner jo ikke en skid om det mester.

    Danske Bank er i top 3 billigste bank for kunder med stort engagement.

    Ringkjøbing Landbobank ligger i den dyreste ende.

    Desuden misforstår du fuldstændig hvad for en kunde en bank egentlig tjener penge på.

    Det er blevet forklaret for dig tidligere flere gange, er du fat svag eller vil du bare kun høre det der passer ind i din ramme ?

    #199602
    AnonymForfatter

    VBturbo har overhovedet ikke begreb om bankregnskaber.

    Han taler om Danske Banks bankerot, selv om den åbenbare sandhed er, at banken ikke har haft et underskud siden perioden 1990-1992. Det er mere end 20 år siden!

    Den sandhed Danske Bank haderen ikke kan lide er jo, at Danske Bank har klaret sig langt bedre igennem finanskrisen end de fleste lokalbanker, som jo i modsætning har givet livstruende underskud på stribe.

    Skal vi endnu engang minde om, at Danske Bank rent faktisk har givet overskud i alle kriseårene.

    Danske Bank gav overskud i 2008
    Danske Bank gav overskud i 2009
    Danske Bank gav overskud i 2010
    Danske Bank gav overskud i 2011
    Danske Bank gav overskud i 2012
    &
    Og mon ikke også Danske Bank vil give overskud i 2013!

    Og alt imens Danske Bank altså har leveret overskud i alle finanskriseårene, har lokalbankerne givet så massive underskud, at mere end 20 banker nu er lukket.

    Disse bankafviklinger har hele sektoren (hvoraf Danske Bank udgør 30%) været med til at finansiere. Og trods de store udgifter til sektorløsninger, har Danske Bank stadig givet overskud.

    Så det er jo slet og ret løgn, når du postulerer, at Danske Bank er på randen af et krak.

    Hvis de påståede massive tab på kunderne var reelle, så ville Danske Bank jo ikke kunne vedblive at skjule disse på 7. år. Så ville tabene være kommet op til overfladen, lige som det skete med Roskildebank, Amagerbanken, Fioniabank og mange flere. Tab kan måske til en vis grad holdes skjulte et års tid, men 7 år? Nej, VBturbo, det er simpelthen direkte uforstandigt at komme med sådanne påstande.

    Og så lige til den med solvensoverdækningen, Du mener altså ikke, at en faktisk solvens på 19,1% målt op imod et individuelt solvensbehov på 10,1% er en meget stor sikkerhedsafstand?

    Bare lige for sammenligningens skyld, så har Jyske Bank en solvens overdækning på 5,3% mens Sydbank har en solvensoverdækning på 6,8%. Danske Bank ligger langt over dette niveau – vel at mærke efter at RWA er opjusteret med 100 mia. kr.

    Så igen – dine postulater er både løgnagtige og helt ude i skoven!!!

    Jeg finder det efterhånden rimeligt at spørge – Kender din dumhed og uforstand dog slet ingen grænser?

    #199606
    AnonymForfatter

    GP

    <>

    Hvis du nu eks.vis ulejliger dig med at læse tråden – ja så vil du opdage at du er den eneste der fabler om “randen af et krak"
    så ævl endelig videre!

    Og prøver så en gang til !

    Tråden her handler om danske banks track/slap record ifht. finanstilsynet ! altså at de næsten kvartalsvise påbud som danmarks største bank
    efterhånden er rekordholder i at få !

    Man undres jo over at kapaciteten i banken ligesom ikke kan finde ud af hvordan man driver seriøs bank uden at få smæk !
    (Danmarks største bank bestående af Danmarks største risiko ledelse)

    ——————-

    Nu har du jo gjort et stort nummer ud af at tale regnskaber , overskud og regnearter !
    Læs her !

    enhver kan sagtens få kassen til at stemme , og sågar få regnskabet til at se overordenligt (optimisme) godt ud
    Karussel Stein havde i mange år et fornuftigt regnskab , sågar en fornuftig egenkapital …hø hø – og hvordan lige med de risikovægtede poster -;)

    Læs endelig videre i DB regnskabet – Personligt kan jeg da også præsentere overskud år efter år (alt efter hvordan jeg lige synes jeg vil reklassificerede aktiver -;)

    Så indstil smæde kampangen og læs tråden hvad tråden går ud på (istedetfor selv at opdigte den)

    #199608
    AnonymForfatter

    http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/Danske_Bank/article5633705.ece

    Og så påstår banken endda at deres lånebøger er bedre end alle andres.

    Er kreditkvaliteten i Irland og Finland i bankens låne så blevet reklassificeret til overskudsgivende aktiver ? -;)

    Alle andre må jo være helt fra den når vi nu har så svært ved at forstå at Danske Bank og dens regnskaber skulle være troværdige!
    GP – massiv solvens overdækning ? ja som aktionær i DB er man jo nød til at være optimist -;O)

    #199610
    AnonymForfatter

    http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/Danske_Bank/article5633510.ece

    Mon Ejvind også vil prøve og lægge arm med EU’s Bank tilsyn (Finanstilsynet er jo bare en irriterende eksternallitet – som ikke fatter bankens risikomoddeler)

    #199612
    Mr RForfatter

    Ikke at jeg tror det nytte noget men here goes :

    Helt ærlig vbturbo…..

    Det er squ lidt trist at du ikke ved hvornår du skal stoppe.

    Din næse bliver længere og længere.

    Du har ingen belæg som helst for nogen af dine påstande du gør dig ikke den ulejlighed at undersøge forholdene nærmere før du kaster omkring dig med teorier.

    Ovenstående er du sagligt blevet forklaret hvorfor dine teorier ikke holder stik

    Det bedste du kan komme med er Stein Bakker vidste man heller ikke var råden?

    Ud fra den devise er samtlige danske virksomheder ligesom Stein Bakkers ??

    #199614
    AnonymForfatter

    MR nul substans alias Laursen81

    Du spilder min tid

    Igen nul substans og underlødige postulater

    <>

    Nej men så fortæl os alle sammen hvordan det er -:)

    #199616
    Mr RForfatter

    Skal vi gøre det konkret synes du ?

    Ok så lad mig gentage et spørgsmål fra tidligere du ikke har svaret på endnu.

    Ovenstående påstod du at DB var dyrere end Ringkjøbing Landbobank for gode kunder med stort indestående.

    Samtidig sagde du at man fik bedre rådgivning.

    Lad os holde os til priserne fordi de er nemmere at forholde sig til.

    ud fra pengepriser.dk

    valg af en standard familie med årlig indkomst på 700-900.000 er at Danske Bank langt langt billigere.

    5.453 koster Danske Bank
    7.828 koster Ringkjøbing Landbobank

    Her er ikke engang tale om rige kunder.

    Hvis vi så tager en kunde med lav indkomst 125.000 – 225.000 kr om året

    5.182 koster Danske Bank
    5.502 koster Ringkjøbing Landbobank

    Her ser vi virkeligheden Vbturbo.

    Hvad er dit svar ?

    #199618
    AnonymForfatter

    Gad vide om(overklassen) kunderne i Whiskybæltet (Nordsjælland) ikke er lidt mere
    intelligente end dig -;)

    Dette segment går hardcore efter afkast , service og rådgivning.

    Hvis Danske Bank ,Nordea eller andre banker havde noget mere attraktivt – ja så var
    Ringkøbing Ringkjøbing Landbobank marginaliseret til en ruin ude på yderste klitrække og ville højest få spalteplads i den lokale ugeavis’s bagside- altså hver gang de donorede fodbold trøjer til lilleput holdet!

    Citat
    Ifølge John Fisker ligger Ringkjøbing Landbobanks styrke især i plejen af kunder, der har en formue på mellem 3 og 15 millioner kroner.

    http://www.business.dk/finans/landbobank-henter-kunder-i-nordsjaelland

    Og skim lige overskrifterne her (lidt teaser gejl)

    http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/Ringkj_bing_Landbobank/

    Prøv at tipse farmand(-:)) kunne måske være at det var noget for ham ?

    —————————

    Jeg nu hører jeg jo i kategorien “standard familie med årlig indkomst på 700-900.000"
    Og som tidligere Danske Bank kunde (og tag det fra mig af)

    Tabsgivende , inkompetent , service “min bare r…" samt tennis albue af al den rente stignings
    post i min postkasse!

    Resten af koncernens produkt suite (supermarked) dyrt , useriøst grænsende til humbug

    Og spar mig for pristavler og eksklusiv ++++ lortet. (Det kan du sælge til GP -;)

    —————————

    Og så til din info!

    Tråden går på Danske Bank versus Finanstilsynet.

    Så hvis du har noget intelligent at bidrage med – værsgo men spar os for dit MR nul substans!

    #199620
    Mr RForfatter

    Vbturbo

    Ok det vil sige nej du kan ikke svare konkret på mit spørgsmål.

    Det skal ikke være en hemmelighed, at det regnede jeg heller ikke med.

    #199622
    KaptajnForfatter

    Vbt er vist uden almindelig rækkevidde

    Men bare lige en kommentar til DB’s pakke. Hvis man slipper for at betale gebyr er det jo kun fordi de allerede tjener godt på en. Så vbt stop dit paranoide ævl om at DB kun vil have rige kunder. Selvfølgelig vil de ikke det, de vil bare tjene penge på alle deres kunder. Ligesom Netto og Føtex.

    Og ja jeg ved godt det ikke helt er indenfor trådens emne, men skulle vi holde os inden for den kunne vbt jo slet ikke deltage. I hvert fald hvis det krævede en minimum af viden om bankdrift…

    #199624
    AnonymForfatter

    Altså Kaptajn

    Mit citat : (til Tjep)
    <>

    Og jeg har så redegjort hvorfor det segment er i en mere konkurrencedygtig bank !

    Citat: Kapt
    <>

    Ja men har jeg postuleret noget andet ?

    Kolding brug alle han de kunder han kan få – manden har jo meldt sin agenda ud! 12 % i egen kapitalforrentning inden 2015 (det er der dog ingen seriøs analytiker der tror på)

    Så ja alt hvad banken kan få ind ad døren = økonomisk voldtægt , kan banken slet ikke tillade sig
    at sige nej til !

    så hvor er mit “paranoide ævl" du refererer til ?

    #199626
    Mr RForfatter

    Du har ikke bevidst en skid Vbturbo

    Alt du har gjort er at fortælle om din personlige oplevelse og henvise til en artikkel der fortæller at Ringkjøbing Landbobank satser på de velhavende kunder.

    Det kræver ikke et geni at regne ud at en bank gerne vil havde velhavende kunder.

    Alle banker satser og lefler for dem.

    Det beviser ikke en skid.

    Du er slet ikke konkret i din afvisning. Det er ren udomsnak

    #199628
    AnonymForfatter

    MR

    <>

    Hvad vil ha jeg skal svare ?

    Du bruger en forkert præmis og snakker om lavindkomst grupperne (LÆS! : ikke overklassen)

    Og som sædvanlig (snakker du udenom)

    Citat: MR
    (med reference til lavindkomst segmentet)

    <>

    Refererer herefter til (liste priser) på pengepriser.dk og taler om et helt andet segment!
    Hvis du er billedet på en gennemsnits rådgiver i sektoren (gud forbyde det)

    ja………….

    #199630
    AnonymForfatter

    ikke gerne vil

    <>

    MEN HAR velhavende kunder!!!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.