100 % finansiering af bolig lån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93341
    AnonymForfatter

    Kære alle
    Er der nogen der kender en bank eller ? der finansierer 100 % et boligkøb?
    Jeg arbejder selvstændigt, er oprindelig dra UK, og er ikke så kendt med danske banker og markedet, Jeg har ingen opsparign til udbetalingen, men kan sagtens betale op til 15000 i måneds ydelsen. på vores nuværende leje bolig betaler jeg 9000 kr.

    Hilsen
    Espi

    #190590
    MichaelForfatter

    Hvis du kan betale op til 15.000 kr/md så bør det da være rimelig enkelt at spare 6000 kr op om måneden og så stå med 72.000 kr. om bare et års tid. Det er svært at få lån til bolig i dag hvis man ikke har bevist at man kan spare op.

    #190594
    AnonymForfatter

    I know. jeg vil gerne købe en bolig her og nu ellers ja kan sagtens vente et par år og spare op 🙂

    #190596
    AnonymForfatter

    Det er muligt at låne 100%, men du får tilbudt en højere rente og det bliver dyrt på sigt.

    Så det billigste er på alle måde, at spare op til i det mindste at dække etableringsomkostningerne, flytteomkostninger, de nye møbler osv..

    #190600
    thsvForfatter

    Svært for en bank at tro på, at du kan betale yderligere 6.000 kr om måneden, når du ikke kan spare op i nuværende bolig.
    Som Michael skriver vil du stå meget bedre, når du har bevist en opsparingsevne på 6.000 kr hver eneste måned, også i feriemånederne.
    Derudover er bankerne meget tilbageholdende med udlån (over 30 år) til udlændinge, da de jo ikke har samme tilknytning til landet, som indfødte danskere.

    #190614
    AnonymForfatter

    Dear Molan, du siger det er muligt, men i hvilken bank er det muligt?
    Thak for alle jeres svar.

    #190622
    AnonymForfatter

    Det er vist ikke muligt for nogen her at nævne hvilken bank, der kan hjælpe dig med køb af bolig. Du må selv – som alle os andre i øvrigt – kontakte flere banker og foreligge dem din økonomiske situation. Måske er der en der bider på?

    Men ja, som andre også gør opmærksom på, så vil de fleste banker gerne se beviser på at du nu også kan spare op. Og ydermere så skal du også som nævnt være opmærksom på, at du som udlændig bliver mødt af skrappere krav. Min hollandske kæreste og jeg er selv blevet afvist med den begrundelse, at når hans familie ikke også boede i Danmark så følte de sig ikke sikker på, at han nu også ville blive i landet. Den dag vi blev gift og fik børn sammen ville hans tilknytning så stige og de ville blive mere sikre på ham. Han oplevede endda at den danske bank, som jeg havde, ikke ville give ham et dankort da han ikke havde boet så længe i Danmark på det tidspunkt.

    #190624
    thsvForfatter

    Aalborg.

    Fair nok.
    Det er nok med enten fælles barn eller giftermål.
    Og Dankortet kan man jo let overtrække, så fair nok, at DB ikke vil udstede et sådant til en udlænding, der midlertidigt bor i Danmark.

    #190626
    AnonymForfatter

    thsv,

    Hvor længe skal man have boet i Danmark før banken så vil gå ud fra, at det ikke længere er midlertidigt? Han var jo ikke ansat på tidsbestemt kontrakt, men flyttede hans hollandske firma til Danmark og boede sammen med mig. Vi havde ikke på noget tidspunkt givet banken indtryk af, at han kun var her midlertidigt, så den begrundelse køber jeg ikke rigtigt. Derudover så ville vi jo aldrig købe bolig hvis det kun var midlertidigt han boede her.

    Jeg kan måske acceptere den i forbindelse med de udlændige der er her på den såkaldte forsker ordning da mange af dem jo netop kun er her midlertidigt og ikke betaler fuld skat.

    #190628
    thsvForfatter

    Samme bopæl i 2-3 år og barn sammen.
    Eller et giftermål.
    Ellers er det nok 7 år, før end din kæreste bliver opfattet som fast bosiddende i Danmark i denne sammenhæng. Banken er nok mere forhandlingsvillig, hvis der er bevist en pæn opsparing og en økonomi, der kan bære boligkøbet.
    Din kæreste kan jo blot rejse hjem igen og efterlade gælden i Danmark.
    Vi havde samme problem ved vores første boligkøb, men vi havde dog et barn sammen.
    Der blev stadigvæk tilføjet et forbehold i skødet. Af hensyn til belåningen.

    #190634
    AnonymForfatter

    Ali Espi, der gælder særlige regler for, hvem der kan købe fast ejendom i Danmark. Er du dansk statsborger eller er din kæreste/ægtefælle? Hvis ikke, er der formodentlig lukket for boligkøb.

    #190666
    AnonymForfatter

    Udlændinge må godt købe fast bolig her i landet, blot ikke sommerhuse. Men som tidligere nævnt er bankerne noget skrappere. De vil have en god sikkerhed for at vedkommende nu også har tænkt sig at blive boende i Danmark de næste 30 år og her er det ikke nok, at man bor sammen med sin danske kæreste. I vores tilfælde fik vi selv at vide at hvis ikke min kæreste også har forældre og søskende her i landet ja så krævede det ægteskab / og eller børn her.

    Trådstarter kan altså godt købe uden at være dansk statsborger, men bankerne vil formentligt kræve at den nærmeste familie også bor i Danmark. Derudover vil de se en god opsparing – og det var jo så det trådstarter oprindeligt spurgte til. Hvis han vil købe ejendom, hvor han vil sidde for 15.000 kr om måneden, ja så må han gennem et stykke tid vise, at han kan sidde for dette og lægge det resterende til side. Banken vil se en opsparing på ca. 5% plus omkring 50.000 – 100.000 til handels omkostninger og flytning. Er man selvstændig er kravet yderligere opsparing da der her helst ses, at man har 20% sparet op.

    Dette er vores erfaringer. Selvfølgelig findes der enkelte banker der gør en undtagelse fra ovenstående, men absolut ikke noget man skal regne med.

    #190668
    testForfatter

    Når man taler ommer 100 procent finansieret køb kan jeg godt forstå bankerne . Forlader den nye hus låner landet står banken reelt med et tab på 5-10% af huset pris. Har man selv til udetalingen forstår jeg dem ikke helt.

    #190670
    testForfatter

    Og ps Aalborg jeg husk din beretning og synes stadig ikke i blev rimeligt behandlet

    #190678
    AnonymForfatter

    nej jeg er ikke dansk statsborger og det er min kone heller ikke, Det eneste tilknytning vi har til landet er vores to forretninger vi har åbnet de sidste 3 år, ellers har vi arbejdstilladelse.
    jeg har opsparing men ikke nok til udbetaling af bolig, jeg har kun omkring 100 på nuværende tidspunkt da jeg brugt alt hvad vi næsten havde på vores forretninger.
    Men hvad hvis jeg stillede vores butikker som sikkerhed?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.