Svinsk gebyr, overflytning af børneopsparing.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 50 i alt)
  • Indlæg
  • #199376
    AnonymForfatter

    Bangee

    Er vel en standard forretningslogik som er automatiseret/integreret ind bankernes software
    applikationer.
    (det er vel ikke uhyre sjældent at børneopsparinger flyttes ? – nok nærmere i ti tusindevis årlige transaktioner imellem PI)

    Tager vel en produktsælger 5 min at vælge opgørelsesdatoen i en dropdown og vælge modtager PI
    SWIFT/IBAN kode og derefter trykke på eksekver knappen ? hvorefter kontoen opgøres og alle stamdata overføres

    #199378
    Mr RForfatter

    Jeg kender ikke nogen banker hvor det er automatiseret…

    og hvad er det egentlig du så gerne vil diskutere vbturbo ?

    Fat dog, at der er ikke nogen der siger det er specielt kompleks at flytte en børneopsparing!!!

    Man kan bare ikke sammenligne en børneopsparing med en normal lønkonto.

    #199380
    AnonymForfatter

    Der skal overføres et par informationer som allerede står i systemet.
    Jamen du milde kineser, det er jo helt vildt, jeg forstår slet ikke hvordan man så kan slippe med 700 kr i gebyr, for det er jo en helt vild voldsom arbejdsopgave at overføre et par informationer til en anden bank, men de sender jo nok en brevdue, IT det gider banken da ikke beskæftige sig med (ironi kan forekomme)

    Til HalliHallo, jamen havde de taget 200-300 kr. så havde det da været mere rimeligt, men du har åbenbart ikke læst tråden, de kræver 700. kr, og det er ikke rimeligt for den smule arbejde.

    #199382
    Mr RForfatter

    Disarmonia 350 kr per børneopsparing

    #199384
    AnonymForfatter

    MR

    Hvis det er insider viden du deler her?

    At der ikke oprettes stamdata på en børneopsparing i databaserne og entiteterne følger en fællesstandard så data kan udveksles via EDI lyder som noget der foregår i et Uland

    Overraskende at noget så banalt som en børneopsparingstransaktion (simpel forretningslogik) er manuel repetitiv beskæftigelse terapi i bankerne

    Ergo: plads til yderligere effektiviseringer og afskedigelser så kunderne kan slippe med et
    fair transaktionsgebyr.

    Prisen for 3 valg på et UI og et tryk på en knap retfærdigør i hvert fald ikke den omkostning kunderne betaler i dag.

    #199386
    Mr RForfatter

    Hvad er det du vil diskutere vbturbo?

    Ligger din interesse i at fordreje mine ord ?

    #199388
    AnonymForfatter

    MR

    Overhovedet ikke

    <>

    Kommenterede bare på ovenstående

    At du melder dig ind og komplicere tingene og retfærdiggør bankernes ublu priser – kan jeg da ikke gøre for.

    #199390
    BangeeForfatter

    “Tager vel en produktsælger 5 min at vælge opgørelsesdatoen i en dropdown og vælge modtager PI
    SWIFT/IBAN kode og derefter trykke på eksekver knappen ? hvorefter kontoen opgøres og alle stamdata overføres"

    Det viser vel lidt om hvor lidt du egentlig ved om bankers it-systemter. Tror ikke du er klar over hvor gammedags nogle af disse systemer er. Der er ikke sådan en knap man bare kan trykke på

    I hvert fald ikke i de banker jeg har kendskab til

    Desuden er swift/iban udelukket til brug af UDENLANDSKE overførsler, ikke interne danske

    #199392
    Mr RForfatter

    Vbturbo gætter jo bare. Han vil blot diskutere men ved ikke en skid om emnet.

    #199396
    AnonymForfatter

    Bangee

    Nej jeg aner intet om bankernes interne IT systemer (er dog i Software/Hardware branchen og gør i mikro sekunder til hverdag)

    Well alle bliver jo i tudet ørene fulde med bla. de eksploderende IT udviklings/vedligeholdsomkostninger som bankerne har – det skal vi alle (kunder) høre på hver vi konfronteres med prisstigninger eller ublu gebyrer.

    Jeg ved dog at de fleste banksystemer vedligeholdes i bla. COBOL (forældet syntax og teknologi)
    og det er svært at finde udviklere til gammeldags crap systemer.

    <>

    JO det er !

    #199398
    AnonymForfatter

    MR

    Du snakker udenom – jeg vil gerne debattere på et seriøst plan med dig
    Men så længe du kommunikerer på Anders And level så glem det

    ærgerligt for du har trods alt nogle gode indlæg og inputs ind imellem (bare langt imellem)

    #199400
    BangeeForfatter

    vbturbo

    <>

    JO det er

    øhh, nej der er der så ikke. I hvert fald ikke i de mange banker der bruger SDC som it løsning.

    #199402
    AnonymForfatter

    Bangee

    Denne her type funktionalitet er på ingen måde raketvidenskab at designe , teste og implementere
    i diverse bankers software applikationer (ikke en gang særligt tidskrævende eller dyrt).

    Selv for en der overhovedet ikke har kendskab til branchens IT systemer.

    Forenklet eksempel: 4-5 Mand i nogle dage

    1 ERP mand som kender alt til transaktions scopet på software niveau
    (i samarbejde med superbruger(team))udarbejder en specifikation af funktionalitet
    (+ diverse beregninger)
    2 En database administrator som kender entiteterne i databasen og programmerer så denne Procedure
    som skal samle dataene fra databasen (typisk en som disarmonia mundi)
    3 En softwareudvikler som implementerer de valgmuligheder en ansat skal have (skærmbillede)
    og programmere beregningerne og kommunikationen med SOA servicen (EDI)samt henter data
    fra pkt. 2 Procedure
    4 En tester som validere koden bygger test cases(Unit Tests) , arkitektur , sikkerhed.
    5 Superbruger(team) tester og validerer igen
    6 Here you go – knappen eksisterer

    Hermed kan der frigøres adskillige tusinde mande timer
    Altså hvis det er et faktum at knappen virkelig ikke findes -;)

    SDC og bankerne må have regnet på en (ROI) og fundet det for dyrt siden
    ovenstående ikke er implementeret for laaaannng tid siden.

    Ellers er der da noget helt galt og SDC og andre banker skulle måske stikke næsen ned i
    produktivitetskommissionens konklusioner / forslag.

    —————————————————-

    Rystende og fordyrende for os kunder at niveauet (hos genierne) åbenlyst er så lav

    Undskyld men jeg mistænker nu mere bankerne for at det er en optrækker undskyldning (dyrt gebyr)

    #199404
    AnonymForfatter

    >>
    Der er ikke sådan en knap man bare kan trykke på
    >>
    >>
    JO det er !
    >>

    Jeg er enig med Turbo, og hvis den mulighed ikke findes så er bankerne sgu da dummere end man har lov til at være, jeg har ingen ide om hvor mange børneopsparinger der bliver flyttet imellem bankerne, men lur mig om der ikke er en win situation i at automatisere en sådan opgave, og hvis bankerne ikke for længst har udviklet denne “knap" så tør jeg slet ikke tænke på hvordan bankernes IT systemer ellers ser ud !!!

    #199406
    AnonymForfatter

    disarmonia mundi

    Ja så har vi virkelig grund til at være foruroligede!

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 50 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.