Landsskadelige Danske Bank afviste at redde LEGO i 2004

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 80 i alt)
  • Indlæg
  • #187418
    AnonymForfatter

    Ja, og der er masser af småbanker der i tide indså risikoen i udlånsstigningen og undgik tab.

    Svendborg Sparekasse er en af dem, Ringkjøbing Landbobank er et andet eksempel på en bank, Arbejdernes Landsbank og Lån & Spar Bank er andre eksempler på banker, der har klaret sig rigtig flot gennem finanskrisen.

    Jeg har også i dag meget svært ved at forstå hvordan Peter Straarup kunne fejlvurdere markederne så fatalt. Hvordan pokker kunne man købe de irske banker med en så ringe kreditkvalitet tilbage i 2005. Det er i sandhed en gåde. Det var tydeligt, at udlånet allerede havde vokset eksplosivt frem mod 2005 og det kan undre at Danske Bank derefter valgte at sætte ekstra kul på. Resultatet er nu, at man har tabt omkring 30% af det samlede udlån i Irland. Det kan ikke karakteriseres som andet end ufattelig ringe bankhåndværk!

    #187428
    AnonymForfatter

    Test du bliver ved med at snakke udenom og kalde det boble

    Som jeg har beskrevet i en tidligere tråd hvor argumentationen går på boligboble så
    er det direkte forkert hvad du siger , i firserne og halvfemserne var der jo et lign fænomen med en masse teknisk insolvente og store problemer med boligmarkedet!

    At hjernemassen i Danske Banks kreditgivningsområde ikke har evnet at se deres
    udlånsgearing er skert i “varm luft" skyldes jo kun de mange evnesvage som findes
    i banken helt specielt i ledelsen

    #187438
    Mr RForfatter

    Utroligt hvad folk kan finde på at skrive bare fordi det er online.

    Ikke engang de værdste politikkere er så lident konstruktive i deres måde at tale/skrive på.

    #188544
    peter holm larsenForfatter

    Jeg kan intet sted læse noget i det link du vedlægger om at Danske Bank ville være gået konkurs, hvis de ikke bankbakkerne var blevet vedtaget – kan du ikke lige – kan være jeg også er dum – lige helt præcist angive, hvor det står i dit link.

    #188662
    AnonymForfatter

    GP og VBturbo jeres kommentare vinder mere og mere indpas, godt at se at ikke alle er hjernevaskede af deres kultur

    #188670
    testForfatter

    Sikke en fan i har der. 🙂 læser man i øvrigt på trustpilot virker det faktisk som at der er rigtigt mange tilfredse danske bank kunder også nogle der har fået hævet deres renter eller nej til lån

    #188676
    AnonymForfatter

    Normalt er jeg g(r)anske enig med TEST, men det virker nu også på mig som om finans sektoren så småt er kørt af sporet, de sælger et produkt som ikke længere er dens værdi værd, og man kan ikke BARE lade være med at bruge dem, som mafiaen der (beskytter) folk mod betaling, selv slaver både sex og de traditionelle er jo også fint tilfredse TEST hvis de aldrig har prøvet andet. . .

    #188678
    testForfatter

    Fantastisk service-minded og søde personlige rådgivere!

    Jeg har hele tiden haft Nordea, men skiftede for et halv års tid siden til Danske Bank! Det har kun været rigtig gode oplevelser med dem! Da jeg havde problemer med mit MasterCard, ringede jeg til kundeservice og fik straks en sød pige i røret, som forklarede mig problemet – Meget idiot sikkert og pædagogisk, da jeg var en smule panikken og forvirret. Jeg sætter rigtig stor pris på at jeg GRATIS overfører penge til andre konti, hvor man i Nordea betaler 2 kr. hver gang – Det løber alligevel op, når man bruger funktionen ofte! Jeg er også enormt glad for at jeg har mulighed for at købe valuta uden gebyrer, hvor jeg i Nordea betalte 35 kr. Udover dette, er jeg enormt glad for både sms-servicen, mobil-appen og selve netbanken. Det hele er nemt og overskuelig, og det er rigtig rart at på sms-servicen får man både saldo og tilrådighedsbeløbet at vide!!! 1000 stjerner til søde service-mennesker fra Danske Bank!

    Kunne jo. Også være en anmeldelse af danse bank.

    Ingen tvivle om at rigtigt mange ting er kurtage sporet. Hedgefonde jyske bank og mindre årlige. Men at fremstille danske bank som landskadelig fordi de siger nej til et lån og forkøber sig i Irland er vrøvl

    #188684
    AnonymForfatter

    Lucky strike – one in a million!

    Personligt har jeg aldrig oplevet andet end lange telefonkøer og bankrådgivere, der konstant er syge eller på ferie, de få gange jeg har haft behov for at kontakte Danske Bank.

    Valuta betaler jeg personligt 35 kr. for i Danske Bank under 24-7 konceptet, mens en kassetransaktion (for de der måtte ønske det) koster 15 kr. pr gang. Så ærlig talt har jeg svært ved at se, at dette skulle være bedre end nordea.

    Hvad angår netbanken, så er det en katastrofal forringelse de har lavet med det nye redesign. Det er i hvert fald min holdning. De store bogstaber ser grimt ud, det kan ikke copy/pastes til excel og exportfunktionen til excel giver i et ordentligt output, der kan arbejdes videre med. Netbanken fungerede rigtig godt tidligere, men ændringerne er bestemt ikke min kop te.

    Og slutteligt så er din sammenligning til Nordea æbler og pærer! Det afhænger jo helt af hvilket konto-koncept du sammenligner. Nordea har gebyrfri hverdag på visse konto-koncepter og Danske Bank har gebyrfri hverdag på visse koncepter. Lige som begge banker har gebyrer på visse konti. At du ikke har kunnet finde ud af at tilslutte dig det rigtige kundekoncept i Nordea, synes jeg siger mere om dine evner end om Nordea.

    #188686
    Mr RForfatter
    #188690
    AnonymForfatter
    #188692
    AnonymForfatter

    Nå, jeg kommer til at se, at det faktisk kun er Danske Basis, hvor de kræver gebyr på rejsevaluta.

    Sjov at vi så blev trukket 35 kr. sidste sommer for netop rejsevaluta. Men hvad, at snige et ekstra uberettiget gebyr med ind er jo helt i tråd med Danske Banks generelle forretningsstrategi.

    I Skandiabankens tid (det var en god bank) betalte vi slet ikke gebyr på hævninger i udlandet. De tider er desværre forbi.

    #188720
    testForfatter

    Øh jeg betaler hverken for USD eller euro? Som 24/7 er det da gratis

    #188770
    HalliHalloForfatter

    Magen til eklatante løgnehistorie skal man vist lede længe efter, men er selvfølgelig blot anført som eksempel i dine stedse mere eller mindre useriøse angreb mod Danske Bank.

    GP, som virker meget nøjeregnende med sine pengesager m.v. for at få det billigst muligt allesteder, tror jeg ikke har betalt 35 kr. i gebyr for valutaveksling som 24/7-kunde. For så var der kommet et indlæg herinde for længst.

    Kom med en mere troværdig histiorie en anden gang……

    #188786
    testForfatter

    tja haliljalo det er jo desvære det der er sket med GP, han fortæller gladeligt om alt det han spare ved at finasiere et køb med et kvivklån men acceptere at betale et gebyr på 35 kr for valuta. Selv en daytradende bistandskliet giver mere mening 🙂

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 80 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.