Dansk Bank…hæver renten som de vil…

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 70 i alt)
  • Indlæg
  • #185560
    BertelsenForfatter

    General Prier:

    Følg venligst John Nordens henstilling – Dine indlæg har mere karakter af personlige angreb end gode råd/kommentarer.

    Og ligemeget emnet får du det til at handle om dit had til Danske Bank!

    #185564
    AnonymForfatter

    Bertelsen

    Din opmærksomhed skal stærkt henledes på at du bør gøre det samme !!!!!!!

    Dine personlige og usaglige angreb på General Prier burde da give dig stor andledning til
    selv-rangsagelse

    Du og en del andre her på site’t har store attitude problemer og jeres arrogance i en stor del af jeres indlæg er reelt ikke andet usmageligt PLAT (specielt når man ikke deler jeres overbevisning)

    Det er faktisk sagligt at mistænke jer for image pleje af Danske Bank!!!

    #185566
    AnonymForfatter

    Nu er emnet her jo altså Danske Banks rentestigninger, så at indlæggene handler om debattørernes subjektive holdninger til – og oplevelser af – Danske Bank meget godt i tråd med overskriften.

    Og en kritik af Danske Bank, det er altså ikke et personangreb.

    Derimod kan jeg da godt give John Norden ret i at tonene mellem debattøreren Mr. R. og undertegnede måske er kommet lidt højt op, med øgenavne som General Quicklån og Mr. IQ = 0. Det må vi jo så forsøge at moderere.

    Debattørernes motiver og det at man som – lad os så kalde det bankmedarbejder eller pårørende til en bankmedarbejder – har en særlig interesse, det kan være relevant at få frem i lyset.

    Jeg synes dog jeg vil minde om udgangspunktet, nemlig at Mr. R. blev ganske rasende over at jeg som ikke bankansat formastede mig til at give det råd, at i visse situationer kan gælden være kommet så meget ud af kontrol, og forholdet til banken kan være så fastlåst, at det bedste man kan gøre er at standse betalingerne til den pågældende bank i en årrække, derefter få styr på sit arbejde og liv og så senere efter en år uden aktivitet på lånene at forsøge at få en samlet aftale med kreditorerne.

    Jeg synes også det er relevant at minde de gældsramte om at de såkaldte “rådgivere" i bankerne er bankens mand, som først og fremmest skal varetage bankens interesser med at skabe indtjening til virksomheden og få så meget ud af problemramte kunder som overhovedet muligt.

    Jeg har fuld forståelse for at bankmedarbejdere er irriteret over kunder der med bankens øjne er besværlige fordi de stiller spørgsmål ved bankmedarbejderens råd, stiller spørgsmål ved bankens prisforhøjelser og forhandler om renten. Ikke desto mindre er det et meget godt råd, når banken igen og igen hæver rentemarginalerne. Jeg kan ikke rigtig se hvad standardpladdersmøren om at fundingomkostningerne er steget skal bibringe debatten herinde.

    Lad os nu kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade.

    Hvad sker der lige når tabene efterhånden er taget og bankerne er blevet kapitaliseret til de nye CRD-krav? Sætter de så realkreditbidraget ned igen? Reducerer de så rentemarginalerne for de eksisterende kunder? Nej, nej og atter nej! De vil komme til at skovle profit ind som følge af at markedet for finansielle produkter er ugennemsigtigt og kundernes skiftevillighed er så lav, som det er tilfældet. Derfor er der al mulig grund til at være kritisk overfor sektoren – og måske især sektorlederen, Danske Bank, som svinger taktstokken.

    #185570
    AnonymForfatter

    Fedt at General Quicklån giver råd, han ikke engang selv følger.. Det er da troværdighed eller hvad?

    #185576
    AnonymForfatter

    Kære John Norden

    Som du jo nok bemærker , så er det jo umuligt føre en fornuftig dialog
    Der er desværre debattører som ikke har andet formål end at forpeste forrummet
    med deres uintelligente person tilsvining og pinlige person angreb.

    Jeg formoder det skyldes manglende evne til fremføre en salig argumentation
    for sine holdninger/råd , eller sagligt svare på relevante spørgsmål fra spørgere her på sitet uden arrogancens sødme.

    Desværre for Mybanker sitet som ellers burde rumme et Fora for alle som måtte have en
    interesse i økonomi

    #185580
    Mr RForfatter

    vbturbo sikke en gang sludder du er en af de slemme til at forpeste forumet

    #185594
    AnonymForfatter

    Er helt enig med Vbturbo i at det er ærgerligt at visse personer, efter John Norden, har indskærpet debatreglerne, fortsætter med at afspore debetten og fortsætter den dårlige tone.

    Og som jeg allerede har redegjort for, er det faktisk både klogt og anbefalelsesværdigt at man ved køb af ting man alligevel ville have købt til samme pris som man alligevel ville have betalt finansiere med et Ekspresbanklån til ÅOP 0,0% og anvender provenuet til indsættelse på boliglånets modkonto, hvorved der opnås en rentebesparelse på 7,95%

    Men nu gemmer jeg denne standardtekst til indsættelse hver gang quicklånskommentaren kommer.

    #185596
    AnonymForfatter

    Vbturbo er i mine øjne en begavet debattør, der som regel i en god tone leverer et godt bidrag til debatten.

    #185612
    AnonymForfatter

    Hvorfor mon ordet børnehavne, dukker op i mine tanker, når jeg læser herinde!!!

    #185624
    AnonymForfatter

    Ros til GP og VBTURBO

    Synes det er fint, at her kan blive kastet lys over, hvordan Danskebank agere i disse tider. Dårlig behandling af deres kunder, nedvurdering af kundens værdier og at de hæver bidrag og renter som det passer dem.
    Det er utroligt de giver MR R Lov til at forsvare dem i dette forum, når han formentlig er ansat. Hvad med om de selv kom på banen?
    Jeg synes ikke det er pænt man sviner hinanden til, er man gode venner med nogle af deres ansatte kan alt lade sig gøre der. Dette er ikke bare noget jeg skriver, ved det passer.

    #185626
    Mr RForfatter

    Økonomisk
    Prøv at nærlæse mine kommentarer og så fortæl mig hvornår jeg forsvarer Danske Bank.
    Det er åbenbart sådan i dette forum, at er man ikke enig bliver man straks stemplet.

    Meget meget ensidig diskussion der ønskes her.

    #185654
    AnonymForfatter
    #185656
    AnonymForfatter

    især “Seniorøkonom Morten Bruun Pedersen fra Forbrugerrådet mener ikke, at Danske Banks model er solidarisk:

    »Der er kunder, som bliver ramt dobbelt, fordi bankerne i årene op til finanskrisen har givet for store lån baseret på en for dårlig kredit-vurdering. De kunder bliver også ramt i anden omgang, fordi de skal betale meget høje renter.«

    #185658
    AnonymForfatter

    Opskruede renter giver illoyale kunder = Generalen som nok snart er smuttet fra Danske Bank

    http://www.business.dk/finans/opskruede-renter-giver-illoyale-kunder

    #185660
    BangeeForfatter

    Nu er det jo ikke kun Danske Bank for GP er efter. Det er jo nærmest alle bankansatte der er nogle griske svin, der kun tænker på at malke kunder for mest muligt, og aldrig på nogen som helst måde gør noget godt for kunden.

    Det synes jeg da også er blevet lidt trættende at høre på, for sådan er virkeligheden altså ikke.

    Har aldrig været kunde i Danske Bank, og bliver det aldrig, så kan ikke udtale mig om deres RÅDGIVERE, men synes det er meget trist at GP skærer alle bankfolk over samme kram.

    Og GP og MR R. Kan i ikke udveksle e-mail så I kan skændes der og ikke i dette forum tak 🙂

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 70 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.