Dansk Bank…hæver renten som de vil…

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 70 i alt)
  • Indlæg
  • #185504
    Mr RForfatter

    Viso eller skal vi kalde dig General Quicklån

    Du ønsker ikke at bidrage med nogen som helst andre oplysninger andet end at du skitsere en meget trist situation, som tusinde vis af danskere står i. Det for mig til at tro at du egentlig er fuldstændig ligeglad med hjælp til din situation hvilket var mit udgangspunkt for at skrive her.

    Held og lykke med din videre diskussion med dig selv.

    #185506
    AnonymForfatter

    Jeg vil da heller ikke have råd fra en som arbejder i Danske Bank…Så det gir da sig selv…

    #185508
    AnonymForfatter

    Viso

    Danske Bank har desværre gjort det imod dig som med tusinder andre kunder i Danske Bank.

    Jeg kan kun sige at mange andre er havnet i den indlåsningssituation (plukke kunderne mest muligt på den absolut mest useriøse måde) – her er en tråd jeg kan opfordre dig til at læse (Magkri som er havnet præcis i den samme fælde)

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?id=6570&debat_side=8

    Sidste indlæg på siden.

    Der burde egenligt være en forening (website) hvor alle der er havnet i Danske Banks(åger trip)indlåsningsfælde kunne pulje sig og evt. få fri process i en principiel sag om åger.

    Jeg kender intet til din historik eller kundeprofil ,og er heller ikke økonom (så umiddelbart heller ikke den rigtige til at give dig et velkvalificeret råd)

    men deler helt generalens opfattelse af danske bank og dens mafia lignende metoder

    Håber du kan finde inspiration i tråden (måske Magkri) vender tilbage og deler uf hendes
    erfaringer

    ——————–

    ps – lad ikke trolling manden ikke aflede dig

    #185510
    Mr RForfatter

    Det er så useriøst at finde på emner og så tage diskussionen op General Quicklån aka Viso

    Har du ikke noget liv :O ?

    Her prøver stakkels mig at hjælpe Viso og så viser det sig at være Generalen. Haha så trist. Endnu et godt bevis på hvor langt ud du er.

    #185512
    AnonymForfatter

    Nu tror du også jeg er en helt anden og min historie er fake…. Nu stopper du. Du lyder som min bank mand. Stikker halen op et vis sted når man trykker det rigtige sted.

    #185514
    AnonymForfatter

    En bankmand og en ubegavet en af slagsen – flere af hans ubegavede indlæg har afsløret, at han ikke ved ret meget om bankens fundamentale fundingvilkår og kapitaldækningskrav. Mr. R er et fjols, som det ikke er værd at bruge ret meget tid på.

    #185516
    Mr RForfatter

    Så fik du det du ville have General Quicklån aka Viso. En diskussion på et lavt niveau 🙂

    #185518
    AnonymForfatter

    Åbenbart ikke her man kan få hjælp. Det drejer sig mere om at svine andre til end det jeg egentlig spurgte om…Gab 🙁

    #185520
    Mr RForfatter

    Griner tror du virkelig du narer mig?`

    Du er så nem at gennemskue General Prier.

    #185522
    testForfatter

    Sikke da en gang mudder kastning.

    Til det du spørg viso,
    anden del af spørgsmålet ja bankn kan gæve både renter og ydelser uden dit samtykke. Det fremgår af de låne dokumenter du har underskrevet. Flere love regulere bank virksomhed og du har bla krav en hvis mænge oplysning og rådgivning før aftalen og nogen af aftale loven beskytter også bank kunder men ikke mod en rente på 10%.

    Første del afspørgsmålet hvad skal du gøre.
    Som sagt kan du intet gøre for at forhindre banken i at hæve renterne og du kan nok heller ikke skifte bank. Skrive vrede indlæg på nettet jo men hjælper det?
    At gå konkurs e.g. Stoppe betalingerne øger kun gælden.

    Sælge huset og tag tabet nu.
    Lej værelser ud .
    Ekstra arbejde.
    Spar.

    Var måske bedre forslår.

    Ja bankerne har tabt penge ikke kun. Danske bank. Det er blevet dyre for dem at låne og de har hævet renterne. Det kan man så vælge at blive sur over fint nok

    #185526
    AnonymForfatter

    Helt rigtigt, at alle danske pengenistitutter har tabt penge, Test.

    Men det tab Danske Bank har lidt er dog i særklasse i forhold til alle andre gruppe 1 pengeinstitutter.

    (Til de der er mindre godt inde i tingene så som banksælgeren Mr. R, henviser jeg her til Finanstilsynets gruppeinddelering).

    #185530
    testForfatter

    Og på hvilken måde hjælper det en der er insolvent? Er det banken skylde eller tabene i irlandsskyld?

    #185534
    AnonymForfatter

    Jeg er bange for det ikke hjælper den teknisk insolvente det store andet end at give en erkendelse af hvordan de faktiske forhold er.

    1. Danske Bank er – gone baby gone – man kommer ikke ud af stedet i forhandlingerne med banken.

    2. Derfor skal man gøre alt hvad man kan for at finde en ny bank både her og nu og fremadrettet.

    3. Oddsene for at finde en ny bank her og nu er desværre ikke gode. Derfor er den eneste vej at afdrage ekstraordinært på boliglånet så meget som man overhovedet kan, indtil den tekniske insolvens kommer ned i et niveau, hvor bankerne igen tør være med.

    For en fornuftig indkomst indebærer det vel, at den usikrede gæld skal ned i nærheden af 100.000 kr. Et bankskift forudsætter selvfølgelig ud over det at gælden står i et rimeligt forhold til indkomsten og at rådighedsbeløbet er nogenlunde indenfor standardberegningens rammer.

    Der er ingen nemme løsninger hvis man først er havnet i Danske Banks (eller andre bankers) ågerrentefælde.

    Jeg er nået dertil hvor jeg mener at det bedste rå man kan give til kommende boligkøbere er følgende:

    1. Stol aldrig på manipulerende banksælgere som Mr. R eller andre af de personer der i bankverdenen går under den misvisende betegnelse “bankrådgiver".

    2. Spar altid 20% op til boligen, således du kan nøjes med ren realkreditfinansiering og ikke bliver afhæng af bankernes ågerrenteluner.

    3. Vælg aldrig det realkreditinstitut, som pengeinstituttet samarbejder. Du skal have vandtætte skodder.

    4. Placer aldrig pensionsopsparingen i det pengeinstitut hvor du har dine daglige transaktionskonti (lønkonto, budgetkonto, kreditkort, opsparing mv.).

    Med andre ord – tag magten fra bankerne – ved at vælge finansiel supermarkedsfunktionen fra.

    #185536
    testForfatter

    Hvilken magt har banken ved at ha ens pensions ordning?

    Danse bank har i følge din egen subjektive negative vurdering kun hævet rente med 1 procent point mere ind andre. Så hvad forskel gør det?

    Dine angreb på bank sælgere er også trættende. Dem jeg har mødt i danske bank har jeg kun godt at sige om. At folk bliver skilt og at konjekturen vender kan vi nok heller ikke give dem ansvaret for.

    #185554
    RedaktionenForfatter

    Kære debattører

    De personlige angreb giver ikke rigtig vores brugere noget godt råd. Kan vi holde os til emnet og en saglig tone, så vil vi i Mybanker.dk være rigtig glade og undgå at skal bruge dyrbar tid på at fjerne indlæg.

    Alle vil være bedst tjent med en saglig og god debat.

    Mange hilsner

    John Norden
    Partner i Mybanker.dk

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 70 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.