Andre muligheder end FIH?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #93032
    HalliHalloForfatter

    Jeg har et lille spørgsmål til panelet:

    Når man er nået på 30 konti i FIH og ikke tør have flere penge stående hos dem af hensyn til inskydergarantien, hvilken bank skal man så vælge? Og hvad er renten der?

    Kun seriøse svar udbedes, og tak på forhånd for råd og dåd.

    Hvad kan I anbefale?

    PS: Det er en god bekendt af mig, der har spurgt mig, og jeg har lovet at undersøge sagen for ham. Er der andre fora, der er bedre at stille sådan et spørgsmål, så vil jeg også meget gerne høre nærmere.

    #183798
    testForfatter

    Synes du enten bare sku leve livet og rejse lidt væk fra skærmen eller betale dem i ekstra skat som tak for al den bistandshjælp du har fået.

    #183802
    BertelsenForfatter

    Næh… Selv renterne på mybanker.biz er nu noget lavere end hvad FIH tilbyder.

    Men brug oversigten til venstre!

    #183806
    grgForfatter

    Uden binding har Skjern Bank et godt tilbud der ikke fremgår af mybankers oversigt.

    Rentetrappe: år1 1,50% år2 3,00% og År4 4,500 – ingen binding!

    #183808
    BertelsenForfatter

    Jo Skjern Bank Højrente Trappe 2015 fremgår af oversigten (med gennemsnitsrente på 1,875%).

    #183810
    JydenForfatter

    Er den gennemsnitsrente rigtig ? Jeg synes jeg får det til ca. 3 % i gennemsnit.

    Men ellers er der også

    Den jyske sparekasse med kontoen Fastrente 1-5 som en mulighed hvis pengene skal stå der i længere tid med 14 dages opsigelse. Renten er for årene 1-5 hhv. 0.55 %, 3.0 %, 4,0 %, 4.55 % og 5.55 %. Hvis de står der i 5 år vil jeg mene det giver en gennemsnitsrente på omkring 3,5 %.

    #183812
    AnonymForfatter

    Hvorfra din påstand om bistandshjælp???… Hallihallo ber`om hjælp til en
    bekendt!!!..

    #183814
    AnonymForfatter

    Fatter heller ikke hvordan de er nået frem til 1,85 %

    Renten er (1,015*1,03*1,045)^(1/3) = ca. 2,995 %

    #183816
    AnonymForfatter

    Gik lidt hurtigt glemte at trække 1 fra, så resultatet er selvfølgelig 1,02995…….

    Altså en rente ca. 3% pr. år

    #183866
    AnonymForfatter

    Se på denne side tv. under opsparing. Klik på opsparingskonto, så kommer der en alenlang liste med forskellige muligheder. FIH er dog nok dem, som giver den bedste rente, men ellers kan man jo sætte pengene på auktion, også via Mybanker. God fornøjelse.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.