“Nyt” boliglån i banken

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #172182
    HJLForfatter

    Hej Thsv

    Hvis ikke du kan tåle at jeg også skriver lidt kritisk til dig en gang imellem må du sige til jeg stopper gerne med at kommentere på alle de indlæg du “beriger".

    Men jeg fornemmer at du er her for at holde gang i debatten og vil da også gerne sige dig tak for det. Jeg syntes du bidrager med meget herinde og vi har også skrevet sammen på boligdebatten hvor jeg også skrev engang – vidstnok under et andet alias.

    Jeg kunne ønske at du en gang imellem tog dig tid til at læse min tekst i sammenhæng med resten af tråden og du behøves ikke nødvendigvis at tage det jeg skriver til dig som et personligt angreb, tværdigmod.

    Jeg kan sagtens kommentere mere på det du skriver for jeg ved tydeligvis mere om nogle af emnerne end du gør og bestemt også omvendt. Lad mig gerne kommentere på det du skriver omkring billån og så er det altså venligt ment okay?

    Mvh HJL

    Ps. dit og Hallihallos personlige mundhuggeri må I gerne holde mig udenfor, hvis ikke holder jeg op med at kommentere på dine indlæg – Tak!

    #172184
    HJLForfatter

    Som lovet så gjort.

    Måske blot flueknipperi men dårlig valg af sætning lige efter du har bragt DB på banen.

    Her finansieres biler nemlig over 10 år. Udbetaling er mindre væsentlig, bilen kan sagtens belånes 100 %, her er parametre som kundestatus (rådighedsbeløb, pletfrit kundeforhold) og konkurence med bilforhandler/andre banker langt vigtigere. Det tæller også positivt hvis du vælger at købe din forsikring hos dem. Billigeste rente i det spænd de tilbyder er nu altså 5,5% og gives vidste ikke så ofte. ‘

    Hvis vi ser bort fra det ville det så ikke være en langt bedre debat/rådgivning hvis du bragte forskellene på bordet. Her tænker jeg bilforhandler = lav rente… JA… men også ofte høje omkostninger og meget ufleksibel mht. tilbagebetaling/ydelsesfri måned osv. og banken lige modsat. Og så lige til sidst slå et slag for at at ÅOP ikke kan sammenlignes før skat..

    Blot en tanke og husk nu det er venligt ment 😉

    #172196
    thsvForfatter

    Jeg har nu afsat 1.400+1.500 kr til tinglysning af pant på 100.000 kr.

    Og jeg skrev jo netop oftest 8 år, at DB tilbyder op til 10 år, er rart at vide, men deres omk. ved oprettelsen er ret voldsomme.

    Og du har selvfølgelig ret i 20.000 kr ikke er den korrekte udbnetaling altid, men på en bil til 100.000 er 20% jo de 20.000 kr

    Om Danske Bank kan tilbyde en konkurrencedygtig rente på et billån over 10 år uden udbetaling tror jeg ikke på, medmindre du reelt ikke har brug for lånet, altså har anden opsparing i banken, der kunne udlignes via f.eks. Jyske Banks Totalkonti-princip.
    Min erfaring er ihvertfald, at banksælgerne hos DB er meget gammeldags (på trods af, at de er unge og nyuddannede), og har mere øje for at sælge forsikringer og osse pension, og ikke koncentrere sig om bankdelen.

    #172198
    thsvForfatter

    Helt enig, ÅOP kan ikke bare sammenlignes.

    Men bliver så harm, når man tilbydes 4.000 kr i rabat på forsikringen (over 3 år) og en oplyst ÅOP i brochuren, som ikke kan overholdes i praksis, det er vildledende markedsføreing i mine øjne.
    Ved tilbudet i forretningen var der blot lagt 2 eksped.-gebyrer på billånet, på hhv. 3.500 og 4.000 kr til hhv. forhandler og finansiering, så er et meget dyrt lån, hvis man blot skriver under.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.