Hvilken bank giver mig den bedste indlånsrente, hvis jeg indsætter 90.000,00 kr ?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 52 i alt)
  • Indlæg
  • #120034
    KFJForfatter

    Hej

    Nej er ikke udløbet, først 31/3-08 iflg. besked til os fra banken d. 19/3, så det er stadig muligt!!!
    Fortsat God Påske til alle

    #120060
    SputnikForfatter

    Hej KFJ

    Ligger du inde med de mere præsise betingelser på kontoen på 5.7% fra Sparekassen Østjylland ?

    Som andre nævner i div. indlæg, så er der især dét problem (med alle kontoer) at indstående ikke dækkes over ca. 350K. At Sparekassen Østjylland kan give 5.7% i indlånsrente virker af “meget" når andre banker ikke er over 5% i indlånsrente og med en binding på hele 12 måneder.

    Hos Northern Rock blev det jo lavet så der var 100% garanti. Den tid er desværre snart forbi.

    #120064
    JydenForfatter

    I den danske garantiordning er indskydergarantifondens beløb max 300.000 kr. pr. kontohaver pr. pengeinstitut

    #120086
    SputnikForfatter

    I nedenstående link bliver der skrevet “Skulle en enkelt eller to falde igennem, skal systemet nok sikre, at indskyderne får deres penge igen. Også selvom indskuddene er på mere end de 300.000 kr., som er garanteret af Indskydergarantifonden"

    – Hvordan skal dette lige forståes, vil det sige at de 300.000 ‘blot’ er et slags “vejledende" beløb – eller ?

    I flere banker kan der indskydes helt op til 10 mill. uden nærmere aftale. Hvordan kan et firma, eller tilsv., med så stort et beløb stille sig tilfreds med 300.000 kr. som garanti for indstående ?

    http://www.business.dk/article/20080322/finans/80322014/

    Lørdag den 22. marts 2008, 14:36

    " Ifølge John Norden er langt størsteparten af de små banker gode forretninger – og skulle en enkelt eller to falde igennem, skal systemet nok sikre, at indskyderne får deres penge igen. Også selvom indskuddene er på mere end de 300.000 kr., som er garanteret af Indskydergarantifonden:

    »Vi har hidtil set, at bankerne bliver reddet. Derfor kommer der ikke til at være indskydere, som taber deres penge. Selv hvis en snoldet lille bank får lov til at gå ned, vil det jo betyde islandske kreditforhold for alle de øvrige banker.« “

    #120088
    RedaktionenForfatter

    Svar fra John Norden.

    Jeg vil gerne præcicerer den artikel, som oprindelig kommer fra Jyllandsposten Lørdag.

    De 300.000 pr. person pr. bank, er ikke vejledende, men er fastlagt af staten og bankerne. Se mere på http://www.garantifonden.dk.

    Jeg er ked af at Journalisten har brugt ordet “Snoldet" som er meget negativladet ord og som jeg ikke har brugt i mit svar til Journalisten.

    Tilbage står at Mybanker.dk og undertegnede ikke mener at det danske banksystem og regeringen vil tilade at en bank, stor som lille, går ned med tab til indskyderne som følge:

    Hvad der sker med aktionærerne i denne bank, er en HELT anden sag.

    Men alle bankredninger i Danmark, USA og England mm. har indtil nu betydet at indskydernes penge er blevet sikret. Hvis en bank i Danmark går konkurs og indskyderne taber penge, vil dette være en nyhed worldwide i løbet 2 minutter og betyde at kreditratingen for alle danske banker vil nærme sig islandske bankers Rating.
    Det har bankerne i Danmark ikke råd til og derfor vil Finanstilsynet sammen med branchen finde en løsning.

    Regeringen ønsker heller ikke at vælgerne taber penge på indskud.

    Desuden har branchen et pt. beredskab på 3,5 mia. Dkr. til at hjælpe danske banker i en presset situation

    Senest har Nordea meldt ud, at banker i nød er velkommen til at henvende sig til dem. Der er med andre ord flere banker, som er interesseret i at hjælpe og købe en nødlidende bank.

    Jeg håber dette indlæg gav nogle svar.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

    #120098
    AnonymForfatter

    indtil videre har jeg en portefølge på 300 000 kr. hvorf jeg får 7/00 i rente, med fold riciko. det synes jeg er helt tiæl grin. jeg aøger noger medf et bedre afkast. Der er yderligere 9 års opspareng af 30 000 kr

    #120158
    SputnikForfatter

    Hej John

    Tak for dit gode svar.

    Til John & forum :

    Vedr. indlånsrenten, jeg har fået mail fra Sparekassen Østjylland, hvor de nævner at anfordringskontoen på 5.7% p.a. hos dem skal være oprettet så pengene kan være overført senest d. 31/3-2008. Om der er nogle ulemper ved deres konto har jeg ikke nok indsigt til at vurdere, men det er kort tid fra dags dato at kontoen skal være oprettet, men jeg er dog ikke helt u-interesseret i denne konto (pga. renten).

    I et andet indlæg nævner jezzg Morsø Sparekasse med deres “Toprente konto", og her ser betingelser ud til at være blandt de bedste efter Northern Rock, hvis det altså ikke lige var for renten.

    “Toprente kontoen er en fleksibel opsparingskonto uden særlige krav til saldo, indbetalinger, udbetalinger mv."

    Der er de ting som jeg sætter pris på (frihed), men renten er hos Morsø Sparekasse på pt. 4.61% pt. minus 0.25% Cibor.

    Kan der mon nå at komme andre “spillere" på banen med et indlånstilbud med lignende vilkår som de nedenstående fra Morsø Sparekasse, men med en rente på 5% eller bedre ?

    http://www.morsoesparekasse.dk/index.asp?display=page&p_id=267&unfold=1,9,196
    ____________________________________________________

    * Der kan frit indbetales på kontoen og der er ikke noget maksimum for indbetalingerne

    * Pengene kan hæves, når det passer dig

    * Renten er baseret på Cibor 3 mdr., som er variabel og fastsættes dagligt. Så du er altid sikker på at få markedsrenten

    * Hvis saldo er mindre end 250.000 kr. får du Cibor 3 mdr. -1,75%
    (gælder hele saldoen)

    * Hvis saldo er større end 250.000 kr. får du Cibor 3 mdr. -0,25%
    (gælder hele saldoen)

    * Renten tilskrives månedligt

    * Du får muligheden for 2 gratis ind/udbetalinger pr. måned
    ____________________________________________________

    #120290
    AnonymForfatter

    Jeg valgte efter en kort samtale “Sparekassen Østjylland", der lukkes jo for indskud på mandag den 31.marts, så 90.000kr er sendt afsted.

    Nu har jeg modtaget en indlånsaftale til underskrift, og der står “Saldoen forrentes med 5,7100% p.a. og er garanteret frem til 30.september 2008", det ser jo O.K. ud.

    Men der er også en tabel med beregningsmåde og trappe 24.999,99 og trappe 9.999.999.999.999,00 ja der er altså 13 nitaller foran kommaet selv om maks indskud er 10millioner.

    Det er betænkeligt at Sparekassen Østjylland udtrykker sig så uklart på indlånsaftalen, når de i telefonen oplyser at eneste hage er at jeg skal indskyde et beløb mellem 25.000kr og 10mil.kr

    Betyder trappe så at det hele er fup, altså 0,75% af 25.000 og så 5,71% af 65.000?

    Er det reelt en langt lavere rente af hele saldoen de tilbyder?

    #120292
    AnonymForfatter

    Ved trappemetoden beregnes renten af hele saldoen afhængigt af saldoens størrelse, dvs. 5.71 % af 90000

    #120294
    AnonymForfatter

    Sådan er det ifølge Sparekassen Østjyllands egen prisliste.
    Den måde du frygter kalder de knækrente.

    Nordea andvender ern anden definition:
    Knækrente efter trappemetoden
    Bruges trappemetoden, bliver den del af saldoen, der
    er under knækpunktet, forrentet med én sats, mens
    den del, der er over, forrentes med en anden. Det
    betyder, at saldoen hele tiden forrentes med forskellige
    rentesatser, alt efter saldoens størrelse.

    #120296
    AnonymForfatter

    Tak
    Så er alt jo i bedste orden, og kommer der et endnu bedre tilbud, så er det jo anfordring uden dekort, jeg kan omkostningsfrit “på nær et par rentedage" skifte igen.

    #125808
    AnonymForfatter

    Sparekassen Østjylland har netop åbnet for indskud på deres Vejlekonto, samt forlænget rentegarantien på 5,71% frem til 31.juli 2009.
    3 mdr indlån giver 5,91 og 12 mdr indlån giver 6,11%

    med venlig hilsen

    Vagn Hansen

    #138798
    AnonymForfatter

    Jeg ønsker oplyst indlånsrente ved indsættelse af kr. 400.000,00

    #168020
    AnonymForfatter

    hvilke banker er mest sikre at sætte penge ind på i øjeblikket

    #168148
    AnonymForfatter

    listen er langtfra komplet. EIK giver 2% uden binding og står ikke i listen. Jeg har altid fået højere rente end det på listen viste.
    Ingen bør acceptere dekort!

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 52 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.