Hvilken bank giver mig den bedste indlånsrente, hvis jeg indsætter 90.000,00 kr ?

Viser 7 indlæg - 46 til 52 (af 52 i alt)
  • Indlæg
  • #211706
    AnonymForfatter

    Hvad er status per januar 2015?

    Kan det passe, at Ikano Bank med 2% er den bedste indlånsrente?

    #211708
    MichaelForfatter

    Hvis du udelukkende ser på rentesatsen så ja.

    Men at binde pengene i 3 år virker ikke som nogen særlig god idé medmindre man er 110% sikker på at man ikke skal bruge pengene. Det oplagte alternativ er Santander med 1,25% i rente mod en binding på bare 31 dage (kræver dog min. 100.000 kr). Alternativt Højrente Fri til 1,1% uden binding og minimumsbeløb.

    Personligt synes jeg ikke de sidste 0,75-0,9% modsvarer ulempen ved at binde pengene i så lang tid.

    Bemærk at Ikano tager 2% i dekort ved hævning i utide.

    #211716
    thsvForfatter

    Foretrækker klart Basisbanks 1,25% med samme opsigelse på 31 dage, da de har en normal netbank og ikke det underlige med overførsel til Nemkonto, som bruges i Santander.

    #211752
    AnonymForfatter

    Tak for svarene – det virker jo helt vildt lavt ift. de 5% man kan få i Lån og Spar uden binding, hvis man er medlem af Djøf. Jeg ville bare afsøge markedet inden jeg startede på den.

    #211758
    MichaelForfatter

    Du skal så også flytte alle dine engagementer til LSB for at opnå de 5% og det gælder kun for de første 50.000 kr. For nogle vil det stadig være et godt tilbud, men for andre kan det vise sig at være yderst tvivlsomt.

    #211782
    HalliHalloForfatter

    Har skrevet det mange gange før, når nogen nævner DJØF og LSB.

    Stort set enhver danske lønmodtager, der er medlem af et fagforbund kan melde sig ind i forbrugsforeninge.dk og af den vej få nøjagtig samme vilkår i LSB. Der var engang en der påstod, at vilkårere var meget bedre for Djøferne, men vedkommende måtte gå til bekendelse og indrømme at sådan forholdt det sig alligevel ikke.

    Og denne bank er sikkert ikke dyrere med andre bankprodukter, så jeg kan ikke se nogen minusser for den almindelige kunde, men det skal man jo selv tage stilling til. Og for en ekstra indtægt på brutto 2.500 kr. årligt er der da plads til at betale for enkelte ting, der måske måtte være gratis andre steder, men kan ikke lige se hvilke.

    #211784
    HalliHalloForfatter

    Gentager lige, da der mangler et n:

    http://www.forbrugsforeningen.dk

Viser 7 indlæg - 46 til 52 (af 52 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.