Det skjulte Dankort gebyr hos Post Danmark?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91908
    AnonymForfatter

    Er jeg den eneste som undre sig over det skjulte gebyr hos Post Danmark for at bruge Dankort? Hvis jeg betaler en regning på Posthuset (hvilket jeg meget sjældent gør, idet jeg mest bruger Netbank), så står der følgende på den kvittering man får udleveret.

    Beløbet for den regning man betaler + 25 kr i giro-gebyr. Noget der dog ikke står er, at hvis dit Dankort eller VISA/Dankort ikke kommer fra Danske Bank, så betaler du et hemmeligt gebyr på 4.50 kr for at bruge dit Dankort på Posthuset. Det der undre mig er at hvordan Post Danmark kan slippe afsted med ikke at gøre kunderne opmærksom på at de vil blive afkrævet et gebyr på 4.50 kr for at bruge Dankort?
    Resturanter, banker, købmandsforretninger med mere. Disse skal alle skilte med hvad de tager af gebyrer for betalingskort med mere. Hvorfor skal Post Danmark så ik?

    #168618
    MichaelForfatter

    Aner det ikke, men hvorfor nogen stadig holder fast i at betale regninger på posthuset er en gåde for mig. 5-6 regninger i gennemsnit hvert måned giver en komplet overflødig udgift på 1500-1800 kr. årligt. Det må være en ganske god forretning for PostDK.

    #168622
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg har forstået det, så er det alle kassebetalinger hos PostDanmark uanset om du er nødsaget til at betale en regning, sende en pakke med mere. Så lige så snart du bruger et Dankort der ikke stammer fra Danske Bank, så afkræves du det hemmelig gebyr på 4.50 kr pr. transkation. Jeg ved godt at nogen siger jamen det er fordi hvis du bruger dit ikke-db Dankort på posthuset, så det er det samme som at hæve beløbet pengene fysisk i en db automat. Men det undskylder alligevel ikke at Post Danmark burde oplyse om på et skilt ved kassen, at det koster dig 4.50 kr at anvende et ikke-danske bank Dankort som betalingsmiddel her!

    #168624
    AnonymForfatter

    Post Danmark både kan og SKAL oplyse om alle deres udgifter og gebyrer, for at det er lovligt. MEN der er forskel på at skulle oplyse og ligefrem skilte med det.

    Jeg er sikker på Post Danmark oplyser det et eller andet sted.

    #168626
    AnonymForfatter

    Jeg har søgt inde på post.dk med ordene “Dankort" og “gebyr" samt “Dankort+gebyr"..
    Jeg får intet frem. Der står intet om det hverken på kvitteringen man får eller på et skilt ved kassen. Så hvis Post Danmark skriver om det et sted, så vil jeg virkelig gerne se hvor, tak.

    #168630
    AnonymForfatter

    Jeg vil give AlphaMan ret…Det er da ret underligt,hvis der ikke står nogen steder, at det koster penge at bruge sit Dankort på Posthuset. Hvis kortet ikke kommer fra DB vel og mærke.

    #168632
    AnonymForfatter

    Så har du forstået forkert. Naturligvis koster de ikke et gebyr at købe en vare i deres “butik". Du må have taget fejl

    #168634
    AnonymForfatter

    Det gør det jo i allerhøjeste grad når jeg bliver afkrævet et gebyr for at bruge mit ikke-db dankort ved kassen på Posthuset..Så det er dig der tager fejl *G*

    #168636
    AnonymForfatter

    Når man handler i posthusets butik, fx køber frimærker, postkort eller et andet produkt, kan man betale med sit Dankort uden gebyr, uanset kortets oprindelse.
    Men hvis man gerne vil overføre penge via et indbetalingskort, bliver posthuset pludselig til en bank. Og ligesom i en enhver anden bank opkræver posthuset penge for at udbetale kontanter på et fremmed Dankort til at dække indbetalingern.
    Jeg synes, det er skrup forvirrende når man ikke kan se, at ekspedienten skifter stol eller kasket, og Posten/DB burde skilte tydeligere med reglerne og lave adskilte kasser. Men der er sikkert gode penge at tjene.

    #168638
    AnonymForfatter

    Tak Tove,

    Endelig en der er enig med mig 🙂

    #168640
    AnonymForfatter

    Hun er jo netop ikke enig med dig, – idet hun skriver, at man IKKE skal betale et gebyr for køb, af en vare hos Post DK.(herunder f.eks frimærker, kuverter, porto i al almindelighed etc.) Hvilket var det samme svar jeg fremtonede med. :)Om Man betaler et gebyr, ved at betale med Dankort, for betaling af en regning, er en anden sag.

    #168642
    AnonymForfatter

    Det er en tolkningssag..

    #168658
    AnonymForfatter

    Selv hvis Post Danmark bliver til en bank skal de oplyse om prisen og banker skal rent faktisk skilte med rente og gebyrer.

    Så jeg tror ikke på Post Danmark bliver til en bank med de regler som banker og pengeinstitutter pålagt. Eks. låner Post Danmark vel ikke penge ud!!!

    Under alle omstændigheder skal gebyret fremgå af et eller andet sted, om ikke på hjemmesiden, så på et skilt nede på posthuset.

    #168662
    AnonymForfatter

    Hvis det er gebyret på 4.5 for hævning i andre pengeinstitutters dankort automater der er tale om, er det vel som sådan ikke et gebyr postdanmark opkræver, men et gebyr kundens egen bank opkræver.
    Mener heller ikke hæve automater direkte skal skrive at det koster gebyr at bruge dem hvis man bruger kort fra andre banker. Hvad der vel for så vidt også afhænger af egen bank, flere at internet bankerne har vel gebyr fri hævning på dankort hos andre pengeinstitutter.

    At post danmark så burde forklare at de fungerer som danskebank og i hvilke situationer er en anden ting. Men grunden til de ikke har behov for at skilte med netop det her gebyr er så vidt jeg kan se, at det for så vidt ikke er deres gebyr men ens egen bank der opkræver et gebyr for at bruge ens dankort i en fremmed bank. Gætter på banken (ens egen) opkræver nøjagtigt det samme gebyr (4,50 eller 0 alt efter bank) hvis man går ind i en anden banks filial for at betale de samme girokort. Ganske som hvis der hæves penge i hæveautomaten udenfor.

    #168664
    AnonymForfatter

    Kresten,

    Min pointe er at jeg synes at der ikke ville gå nogen skår af Post Danmark, hvis de skrev på et lille skilt ved kassen hvorpå der f.eks. stod “Ved brug af Dankort og Visa/Dankort ikke udstedt af Danske Bank til betaling, kan du blive opkrævet et gebyr af din egen bank eller penge institut". Jeg kan ikke forstå at PostDanmark ikke har pligt til at oplyse om den slags??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.