Det skjulte Dankort gebyr hos Post Danmark?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Indlæg
  • #168666
    AnonymForfatter

    Det ville der da heller ikke som sådan gå nogen skår af dem af, men de er næppe forpligtede til det, da det ikke er dem som sådan der opkræver dette gebyr men din egen bank.

    Det ville lige her være fair at de skulle oplyse om at de optræder som en filial af danske bank, da man ikke tænker på dem som en bank. Men ligefrem at gøre dem ansvarlige for at oplyse om diverse gebyrer kundens egen bank opkræver af kunden er vel ikke helt fair, or sikkert ikke kun den her situation.

    F.eks opkræver nykredit vist et gebyr pr. transaktion der sker på kontoen,
    Mener det er 0.75 kr pr transaktion (er usikker på om det gælder for dankort, da jeg ikke har sådan et ved dem) men maks 30 kr pr løbende måned (er ikke sikker på beløbene). skal de så også være forpligtet til at oplyse dette til samtlige kunder?

    #168676
    AnonymForfatter

    Men forklar mig venligst hvad er forskellen på at jeg bruge mit ikke-db dankort til at sende en pakke til min søster? Og bruge mit dankort til at betale mit buskort som er et girokort? hvorfor sætter postvæsenet ikke en dankort terminal op ved hver kasse, så det fungere som i forretning? hvor jeg indtaster pinkode? og hvor der intet gebyr er!

    #168692
    AnonymForfatter

    Forskellen er vel netop at det kun er banker der må modtage girokort og at postbutikken derfor ved banktransaktioner fungerer som en bank og ikke som post forretningen. Ved ikke om de skilter med at de også er en bank (jeg kunne som flere andre ovenfor ikke forestille mig at betale girokort andre steder end min netbank), men de burde gøre det klart at de ved et bestemt sæt af services fungerer som en bank (fillial af danske bank), det er jeg enig i.
    Men hvilke gebyrer din egen bank vælger at opkræve fordi man benytter en anden bank kan jeg ikke se er deres problem, det er vel noget der er mellem kunden og kundens bank.

    #168700
    HJLForfatter

    Jeg vil give Kresten ret i denne sag. Samtidig vil jeg dog medgive at et skilt ville være på sin plads. 🙂

    Som en note kan jeg erindre, at der bliver skiltet med et Danske Bank logo på alle posthuse hvis I ligger mære til det næste gang i shopper frimærker.

    Konklusion hvis du vælger at bruge postkontoret som din bank så må du sætte dig ind i hvordan det fungere.

    Jeg kom lige til at tænke på at posthusene da også arbejder sammen med western union og her skiltes der da i hvert fald med priser 🙂 så hvis du en dag skal betale penge til udlandet på posthuset så må du da blive glad…

    #168706
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg købte frimærker og konvolutter på posthuset den i sidste måned og betalte med dankort og har ikke betalt noget gebyr eller andet. Kvitteringen er lige tjekket.

    #168710
    AnonymForfatter

    Hov, jeg skulle nok have nævnt, at jeg er ikke kunde i Danske Bank.

    Sorry. Hannibal

    #168714
    testForfatter

    nej det er kun når man bruge posthuset som bank at man betaler gebyr. Ellers ikke

    #168724
    Michael01Forfatter

    1. Det er ved alle betalinger på posthuset
    2. Og man kan ikke se det på kvitteringen, det er noget ens egen bank afregner en gang om måneden eller kvartalet

    #168726
    AnonymForfatter

    Jeg deler altså ikke jeres holdning. Jo det kan jo godt være at 4.5 kroner ikke er meget og det at det ikke er PostDK som tjener på gebyret. Men jeg synes og det vil altid synes at PostDK burde gøre en opmærksom på at du vil blive afkrævet et gebyr af din bank for at bruge et Dankort til girobetaling på Posthuset. Jeg har et buskort der betales som Girokort der ikke kan betales via Netbank og hvor det lokale Trafikselskab ikke tilbyder PBS..Så derfor er jeg tvunget til at gå på Posthuset.

    #168732
    testForfatter

    Når man køber frimærker eller porto gør man ikke
    At betale et giro kort må så idag være defineret som en bank ydelse

    #168814
    HalliHalloForfatter

    Euromann, dine indlæg virker meget polemiske, men det har du sikkert en grund til.

    Danske Bank tjener da vel på at kunderne på posthuset benytter deres Dankort til betaling af regninger, da kundens bank skal overføre et vist beløb pr. transaktion til Danske Bank, hvorimod det koster Danske Bank/posthuset penge at tage imod kortet ved køb af varer, da der der skal betales et beløb pr. transaktion.

    Et spørgsmål: Hvordan er man stillet, hvis man køber et frimærke til 5,50 kr. og beder om “1000 kr. over"? Er man så stillet som ved køb en pakke gajoler nede i Netto eller Fakta? Ud af de 1000 kr. kunne du jo så betale dit buskort eller hvad?

    #168838
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke forstå du skal være hånlig HH.

    Det er der da ingen grund til. Det kan jo være du er en sur bankansat som elsker at tryne enhver som tør stille spørgsmål.

    At min lokale trafikselskab ikke tilbyder at jeg kan betale mit månedskort via PBS er jo ikke min skyld. Jeg har ikke råd til en bil. Jeg mener bare at hvis nu betalingen på Posthuset gik igennem PBS med pinkode osv. Så kunne man undgå det fordømte gebyr på 4.50 kr.

    #168896
    HalliHalloForfatter

    Hej Euroman26 eller 28.

    Hvad har mit svar med hånlighed at gøre?

    Den 31.12.08 stillede du nøjagtig det samme spørgsmål, dog under et andet navn, Euroman26, så hvad har du gjort i mellemtiden for at få få ændret det, hvis du mener det måske er ulovligt. Har du kontaktet Forbrugerstyrelsen eller Forbrugerombudsmanden?

    Tidligere spørgsmål kan ses her:

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Dankort+gebyr+p%E5+Posthuset&id=2786

    #173730
    AnonymForfatter

    PostDanmark tager ikke mod dankort.
    PostDanmark glemmer at fortælle at de tager en anden kasket på når du hiver dit dankort frem.
    Det er rigtigt at det er egen bank, som opkræver gebyret – når man hæver penge i et andet pengeinstitut. Det er alle pengeinstitutter i danmark enige om.
    For at undgå gebyret må man nødvendigvis vide, at man står i en Bank. Det gør man ikke hos Post Danmark. Selvom man pludselig befinder sig i Danske Bank. Det står med MEGET bleg skrift på notaen. Men det ser man jo først bagefter.

    Derfor – husk altid kontanter inden du går på posthuset.

    mvh

    #173750
    AnonymForfatter

    Fra år 2013 er sammenlægningen med Sverige gennemført og posttrykkeriet i Ballerup nedlægges og flytter til Sverige, jf http://kajsavis.dk/arkiv/ny.pdf side 12 4-spalte

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.