Eik-bank

Viser 14 indlæg - 31 til 44 (af 44 i alt)
  • Indlæg
  • #155762
    HalliHalloForfatter

    Nej test, jeg ved ingenting, kun du også GP er eksperter i alt og er gode til at bruge grimme ord, som fjolser, idioter og løgnere. Disse ord hører efter min opfattelse ikke hjemme i sådan et forum, men jeg ved godt hvorfor der ikke bliver skredet ind.

    Så oplys dog hvilken dato pengeinstutnævnet har afsagt sin kendelse, samt gerne et sagsnummer, jeg kan nemlig ikke finde den afgørelse. Er det så svært?

    Nej, mod dig og GP kæmper selv guderne forgæves……….

    #155782
    testForfatter

    “Jeg er også ny her og er meget sent blevet opmærksom på den debat, der er ført herinde vedr. Eik Banks renteændringer. Men jeg kan bidrage med en historie om, hvad der skete i september 2005. Den må være af interesse for de af jer, der har optaget boliglån i Skandiabanken før den tid:

    Før september 2005 hed Skandiabankens produkt “Boligkredit" og var på vilkårene: Rente = Cibor + rentetillæg 0,30% + administrationsbidrag 0,50%. Der blev rentetilpasset for et år ad gangen pr. 1. oktober.

    Skandiabanken meddelte i et brev, dateret 1. september 2005: “Boligkreditten med rentetilpasning udgår, og det er ikke længere muligt at låse renten fast i en kortere eller længere periode. Boligkreditten med rentetilpasning er i stedet blevet erstattet af produktet BoligPrioritet med eller uden rentegaranti". Vedhæftet var en formular, hvor man skulle krydse af, om man ville ændre sin Boligkredit til en Boligprioritet med eller uden rentegaranti. Begge produkter havde en rente, der var baseret på Nationalbankens indskudsbeviser + “et tillæg til Skandiabanken". Svarfrist 16. september.

    Jeg klagede til Finanstilsynet, og de bad Skandiabanken om en redegørelse. Skandiabanken lovede Finanstilsynet, at den ville skrive til de 540 kunder, det drejede sig om, at man for resten også kunne vælge at videreføre lånet på de vilkår, der hidtil havde været gældende. På den baggrund foretog Finanstilsynet sig ikke videre i sagen. Formentlig derfor kan jeg ikke finde nogen afgørelse på Finanstilsynets hjemmeside, men jeg har skrivelserne, hvis nogen har brug for dem.

    Jeg beholdt selvfølgelig lånet på de oprindelige vilkår – jeg gad vide, hvor mange der gjorde det? De nye breve fra Skandiabanken gik jo først ud i starten af oktober, og svarfristen på de første breve var som nævnt 16. september.

    Jeg gad også vide, hvordan retsstillingen er for dem, der havde et (tinglyst) lån på gamle vilkår og som via et kryds på et skema gik med til at ændre vilkårene?

    Som kuriosum kan jeg nævne, at den rente, der dengang blev tilbudt på BoligPrioritet var 2,80% / 3,50% (hhv. uden og med rentegaranti). Indskudsbeviserne lå på det tidspunkt på 2,40% …

    Jeg fik i øvrigt også brev den 16. maj i år om, at Eik Bank ville hæve renten / rentetillægget / administrationsbidraget med 0,25%, men Eik Bank beklagede fejlen, da jeg gjorde indsigelse. "

    http://www.finanstilsynet.dk/sw38054.asp”;

    #156482
    Christian (16)Forfatter

    Kære alle

    Jeg er ikke tilfreds med Eik banks service og vil skifte til en anden bank – er der nogle der vil anbefale en bank – mit behov er en web bank, der giver høje renter?
    Umidelbart ser Nykredit ud som en interessant bank…

    mvh
    Christian

    #156494
    HalliHalloForfatter

    Ja, ud fra dine angivne oplysninger ser Nykredit ud til at være det helt rigtige valg for dig.

    #156498
    AnonymForfatter

    Må jeg citerer et ordsprog i denne uendelige diskussion:
    “Arguing On The Internet Is Like Running In The Special Olympics: Even If You Win, You’re Still Retarded."

    #156684
    AnonymForfatter

    Jeg er en af de gamle Skandiabank kunder med Tillægslån.

    Eik Bank har slæbt os i fogedretten med henblik på tvangsauktion for misligeholdelse af et lån, der ikke var misligeholdt. Fogedretten afviste senere sagen p.g.a. en række grove fejl og usandheder fra Eik Bank.
    Vi har nu sager i Pengeinstitutankenævnet og Finanstilsynet, bl.a. fordi Eik Bank fratog os adgang til netbank i flere måneder, fordi de har krævet overrente i 1½ år, fordi de har lukket en konto og beholdt de 10.000 kr der stod på den uden forklaring o.m.a.
    Jeg har en omfattende dokumentation, der bl.a. viser at alle kunder med Tillægslån i flere år har betalt en overente på min. 1% !

    Det er rigtig mange millioner, de skylder os.

    Er det ikke på tide, at vi samler os og får gjort noget ved det, i stedet for at vi kæmper enkeltvis eller bare skifter bank?

    #156688
    HalliHalloForfatter

    Jeg ved ikke hvor mange millioner EIK-Bank skylder dig, men det korte af det lange er, at banken endnu ikke har tabt nogen sager ved Ankenævnet.

    Måske du så bliver den første, der vinder en sag hos dem, hvis du mener din sag er klokkeklar.

    Jeg håber du allerede har skiftet bank, for det gør man jo, hvis samarbejdet mellem bank og kunde ikke er tilfresstillende.

    #156696
    AnonymForfatter

    Nu er det sådan, at Eik Bank har indrømmet, at de har taget overrente i 1½ år og har tilbudt at betale mig pengene tilbage, men jeg er jo ikke den eneste.
    Så hvis I vil have jeres penge tilbage, så kom ud af busken! Vi har en god sag.

    #156700
    testForfatter

    Du kalder det et tillægslån. Hvad er det helt præcist for et produkt
    Jeg havde en boligprioritet

    #156710
    HalliHalloForfatter

    Carsten, jeg vil anbefale dig at oprettet en hompage om sagen, hvor andre skadelidte kan tilmelde sig.

    Herefter kan I samme oprette et kollektivt søgsmål.

    Men når højtuddannede dommere i Ankenævnet ikke har givet en eneste klager ret, så ser sagen desværre ikke så godt ud. Set med mine øjen ihverfald.

    Min opfordring til alle, der har et udestående med EikBank, glem sagen kom videre med livet. Livet er for kort til at føre lange retsager, som man sikkert i sidste ende vil tabe. Og at tabe en anlagt sag ved en domstol er ikke nogen billig fornøjelse, det kan nemt løbe op i 50.000 kr. alt efter sagens beskaffenhed m..

    #156722
    AnonymForfatter

    Det er en boligkredit, som i Skandiabanken hed Tillægslån. Det hedder det sådan set stadigvæk, problemet er bare at Eik Bank ikke nævner det i deres prisliste eller meddelelser om renteændringer, så det er utroligt svært at tjekke sin rente.
    Deres ‘egen’ boligkredit hedder BoligPrioritet og den ligger på 3,4o%, mens vi betaler 4,40%.
    Eik Bank er selv meget forvirrede omkring det her. De skrevet i et svar til Finanstilsynet at Tillægslån er et boliglån, men det er noget vrøvl, for renten på boliglån ligger over 5,85% og Tillægslån ligger ligesom BoligPrioritet indenfor 80% af ejendommens værdi.
    Men under alle omstændigheder betaler ALLE kunder med Tillægslån en heftig overrente.

    #156726
    AnonymForfatter

    HalliHallo
    jeg vil foreslå, at du går ud og laver en kop kaffe og så kommer igen om 3-4 måneder, så vi andre kan få lov til at udveksle ERFARINGER og FACTS i mellemtiden.

    #156728
    HalliHalloForfatter

    Derfor anbefaler jeg dig jo også at flytte dine bankforretninger over til en anden bank snarest muligt.

    Det vil jeg mene er det bedste for dig.

    #156732
    HalliHalloForfatter

    Ja, og din sag er sikkert i mellemtiden blevet afgjort, jeg glæder mig til at læse afgørelsen.

    Vil du så ikke være sød at huske at skrive sagsnummeret på din afgørelse, så andre kan følge med i din sag.

    Det jeg siger, at Ankenævnet har behandlet et utal af samme sager som dig, og ikke en eneste har fået ret.

    Så fortæl lige hvad det er du nu lige vil have gennemdiskuteret herinde i dette forum endnu engang?

    Sluttelig held og lykke med dit forehavende m.v.

Viser 14 indlæg - 31 til 44 (af 44 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.