Erfaringer med Jyske Bank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 40 i alt)
  • Indlæg
  • #153970
    AnonymForfatter

    Jeg har aldrig påstået, at ankenævnet er en domstol. Jeg konstaterer bare, at branchen har deres eget ankenævn med personer for bankverden, som har givet kunderne uforbeholden ret i en række sager om jyske invest hedge, og banken nægter at følge afgørelserne. Det er naturligvis op til banken selv om de vil føre sagen videre ved domstolene.

    Faktum er bare, at de har markedsført og solgt et produkt de ikke selv fatter en meter af og størstedelen af kunderne forstår det heller ikke! Hvem har så ansvaret kunderne eller sælgeren (banken) – det må vi jo have domstolenes svar på…

    #153972
    AnonymForfatter

    Du bliver ved med at tale om “fakta", som om verden er fuldkommen sort og hvid.

    Jeg må sige, at det eneste faktum jeg ser i denne sag er, at du her på sitet efterlader et indtryk af at være arketypen på førnævnte Se og Hør segment!

    #153976
    AnonymForfatter

    Jeg siger jo lige præcis, at det ikke er sort og hvidt. Det eneste jeg forholder mig til er at branchens egne folk har givet kunderne ret i en lang række sager, hvilket Jyske Bank ikke har til hensigt at følge, men vil teste ved domstolene. Det er FAKTA!

    Jeg har kigget lidt i markedsføringsmaterialet “At kalde obligationerne for markedsneutrale" og sikret mod tab osv. for herefter at miste 80% af sin værdi på under et år fortæller en del. Det er FAKTA! At de angiver risikoen til middel understreger yderligere den pointe.

    Jeg synes det er tydeligt, at de ikke har fattet en pind, hvilket produkt de har solgt ellers har de ikke kunnet skrive de ting i deres eget materiale.

    Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke kan diskutere en sag uden at komme med personligt nedladende kommentarer?

    #153978
    AnonymForfatter
    #153980
    AnonymForfatter

    I de tre sidste linier af dit indlæg bliver du netop fuldkommen sort/hvid, og begynder at præsentere noget som et faktum, der overhovedet ikke er et faktum tvært imod.

    Jyske Bank fattede udemærket de i Jyske Hedge indlejrede risici, og de forstod udemærket faktor-elasticiteten på relevante parametre.

    De til produktet forbundne risici var såmænd også udemærket beskrevet i det omfattende prospekt som investorerne fik udleveret, eller blev oplyst om at de kunne få udleveret.

    Striden står derfor alene på hvordan Jyske Bank informerede kunderne i det markedsføringsmateriale man solgte Jyske Hedge på, og om det var tilstrækkeligt at beskrive produktet i meget generelle vendinger, mens detailbeskrivelsen lå i prospektet.

    Jeg synes det snævertsynede Se og Hør segment, lastbilchauffør segmentet, om du vil, som ikke evner meget mere end at styre bil og læse Ekstrablad, burde tage sig sammen og se lidt mere nuanceret på denne sag.

    Det er da ganske klart at samfundet og Jyske Bank har brug for en egentlig domstolsafgørelse her, så der opnås klarhed over informationskravet og erstatningsansvaret i forhold til banksektorens produkter.

    Jeg synes også man må have bare en snert af forståelse for, at en virksomhed, hvor 10% af egenkapitalen er i risiko for at blive tab på en enkelt sag, skal have lov til at få prøvet sagen ved alle 3 domstolsinstanser, så vi kan få en god og grundig afgørelse!

    Samfundet og bankerne har også interesse i en domstolsafgørelse, netop fordi det her kommer til at bestemme prisen på investeringsprodukterne i fremtiden. Hvis Jyske Bank taber den her sag, så må bankerne indregne at der er en generelt øget erstatningsrisiko ved at sælge investeringsforeningsprodukter, og det må man så have lagt oveni prisen, således at det årlige gebyr for at forvalte den slags puljer måske ikke længere skal være 0,75-1,00% men derimod 2%. I sidste ende er de kloge forbrugere, som sætter sig grundigt ind i tingene og læser prospekterne, som kommer til at betale for “idiot-segmentet" som ikke kan lægge 2 og 2 sammen, og kommer rendende bagefter, når først investeringen er kuldsejlet!

    Jeg har igen respekt for dette indskrænkede og fordummede ekstrabladssegment what so ever! Så er det sagt!

    #153982
    AnonymForfatter

    Jovel, så må jeg erkende, at jeg er en del af det dumme segment Se&Hør!

    Hvis jeg forstår dig ret, så vidste Jyske Invest godt at de kunne tabe 80% af værdien på et år – det havde de jo beskrevet i prospektet! Hallo fed idé at sælge det produkt til deres kunder – de skulle de nok blive glade for!

    Prøv lige at tænk over, at et bankprodukt som er markedsført og solgt til helt almindelige private Se&Hør læsere skal igennem domstolene for at afgøre en strid om, hvem der har ansvaret – det siger jo ALT om produktet!

    Hvorfor er det lige Jyske Bank ikke vil samarbejde i sagen – jeg læser kun Se&Hør, men min jyske næse siger mig, at de ikke har helt rent mel i posen (Det er ikke fakta).

    Jeg undrer mig endvidere over, hvorfor branchens EGNE folk giver kunderne ret i sager om jyske invest hedge markedsneutral – jo jo de er nok også bare dumme Se&Hør læsere…

    #153984
    AnonymForfatter

    Fra prospektet Jyske Invest Markedsneutral Obligationer:

    Midlerne skal investeres på en sådan måde, at risikoprofilen afspejler en middel risiko. Risikoen for afdelingen vil således være lavere end den risiko, der er forbundet med det globale aktiemarked, men større end risikoen, der er forbundet med traditionelle obligati-oner. Risikoen er målt ved afkastets standardafvigelse.

    Udsving i afkast
    Standardafvigelse (volatilitet) på 1 års sigt, note 2
    15 %
    Standardafvigelse (volatilitet) på 3 års sigt, note 2
    26 %
    Standardafvigelse (volatilitet) på 5 års sigt, note 2
    34 %

    Det er velbeskrevet, at risikoen er middel og udsving i afkastet ligger lige i øjet!!!

    #153986
    AnonymForfatter

    Nu er jeg ikke ansat i den finansielle sektor og har aldrig været det. Så min vurdering af Jyske Hedge, er ikke udtryk for branchens opfattelse af tingene.

    Uforstandige mennesker, som styrer bil og læser ekstrabladet, må erkende, at de ikke har åndsevner til at købe avancerede investeringsprodukter, som de ikke forstår indholdet af og i stedet holde sig til en almindelig opsparingskonto eller statsobligationer.

    Alene navnet “Jyske Hedge Markedsneutral" indikerer at der er tale om et avanceret produkt, som det nok er en god ide at læse prospektet til. Desuden opfordres der formentlig både i salgsmaterialet og salgssituationen til at læse prospektet i stedet for en farvelade reklame.

    Dette er ikke nogen sort hvid sag, og derfor bør domstolene ind over!!!!

    #153990
    AnonymForfatter

    Uforstandige mennesker, som styrer bil og læser ekstrabladet, må erkende, at de ikke har åndsevner til at købe avancerede investeringsprodukter, som de ikke forstår indholdet af og i stedet holde sig til en almindelig opsparingskonto eller statsobligationer.

    Uforstandige banker, som kører limo og læser børsen, må erkende, at de ikke skal sælge produkter til almindelige private Se&Hør læsere, der er så avancerede, at de ikke selv forstår indholdet heraf, og istedet holde sig til mere almindelige bankforretninger…

    Undskyld til trådstarter for drejningen på denne tråd – jeg fastholder mit tidligere råd – find et par banker og få nogle tilbud…. Lad os da endelig høre om Jyske Bank kan gøre det billigere end Nordea og Danske Bank..

    #154004
    AnonymForfatter

    Når du vælger en ny bank – er det vigtigt, at banken har en kultur, der passer til dig.
    Jeg har den opfattelse af Jyske Bank – at man sælger banken efter samme model som ferierejser med “all inklusive" – du får meget og du betaler rigeligt for det hele.
    Jeg har 3 banker – og den bedste oplevelse har jeg fået i Handelsbanken.
    Jeg har også været erhvervskunde i Jyske Bank tidligere – og jeg oplevede en frisk bank, men den er ikke billig.

    #154034
    HalliHalloForfatter

    Jeg har også 3 banker Svend:

    EikBank
    Amagerbanken
    Danske Bank

    De 2 førstnævnte supplerer hinanden særdeles godt, hvorved man overhovedet ikke behøver at betale gebyrer end ikke for at bruge checks (selvom man nu om dage næsten ikke bruger sådanne mere).

    Derimod er jeg ikke ret stolt af at være kunde i DanskeBank, men da de har mange filialer bliver jeg der lidt endnu, ligesom de er gode til at håndtere kontanter.

    Jeg tror ikke at Jyske Bank er dyrere end Danske Bank, hvis man skal låne etc., så afhænger det i sidste ende af hvor god man er til at forhandle sig frem til den rigtige rente.

    #216016
    AnonymForfatter

    Hej du skriver kunden får erstatning hvis han lider tab
    Det er muligt men som regl. Skal man lige gennem rets systemet for har ikke hørt jyske
    Bank af egen fri vilje betaler erstatning

    Jeg har måtte sagsøge jyske bank for nærmest svindel rådgivning
    Som kun her til det formål at jyske bank skal tjene penge

    En ting til jyske bank tvang mig til at sælge en grund og nægter herefter alt nægter at modtage penge og nedbringe mit lån
    Det er snart 3 år siden og banken er passive udelukkende deres normale trick at trække tiden ud og satse på at sager bliver forældet
    Og nej der er ingen dårlige undskyldninger
    Som man også høre ude i byen Jyske Bank er en bank uden moral
    Så hvis nogle ansatte syntes og tror jyske bank er en helgen skulle de læse lidt mere
    En historie / en af mange, søg på advokatnu / jyske bank så mener jeg du finder min historie

    #216026
    HalliHalloForfatter

    Nu er Jyske Bank ikke hverken bedre eller dårligere end andre banker.

    Dit indlæg virker ikke være særlig intelligent, alene sætningen om at man hører ude i byen, at Jyske Bank er uden moral, siger jo næsten alt ……..

    #216042
    AnonymForfatter

    Det er ikke uden grund de står på første pladsen som den dårligste bank
    Mit råd til dig er at du bare skal beholde din lønkonto i jyske bank og hvis du stoler på banken så tag da imod alle de råd de giver dig
    Jyske bank kommer til at koste mig et tab på ikke under 6.000.000 kr over 20 år på deres samlede rådgivning, det er fakta
    Selfølgelig kommer der en masse frem i Viborg ret hvor jyske bank netop er blevet stævnet

    Jyske bank får selvfølge en masse gratis reklame værdi for deres måde at tjene deres penge på, og jeg deler gerne min historie med alle der vil høre den
    Advokatnu.dk der kan du læse lidt om hvordan jeg blev bedraget eller om du vil retter ordet til rådgivet

    God søndag

    #216044
    AnonymForfatter

    På samme måde rådgav jyske bank mig da jeg skulle låne
    Jeg er i lav risiko ønsker fast rente
    Rente var dengang ca 5,40 %
    Jyske bank løj og fortalte at Swap lån var bedre og renten var lidt lavere 5,32 %
    Jeg ved i dag jeg betaler en rente ca 5,6 %
    Så det løj de også om
    Samt betaler I dag en rente af ca 1.700.000 kr jeg ikke skylder
    Den største svine streg jeg har oplevet i hele mit liv, og har faktisk haft en psykopat ansat der både lavede underslæb og bedrageri og truet mig på livet
    Men alligevel er det er vand ved siden af det jeg har prøvet i jyske bank, de er bare bedre til at slippe afsted med det, som på samme måde med alle undvige metoder slap for at betale erstatning til de 8.500 i hedge sagen
    Jyske bank kunne vælge at dække alle de 10.000 ens tab men nej de gik efter forældelse så en god sag blev tabt

    hverdag mister jeg mange penge efter at have lyttet og stolet på jyske bank, så nej kommer ikke stole på jyske bank omkring rådgivning igen.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.