Uvildig rådgivning, nej tak

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Indlæg
  • #151964
    lammerForfatter

    Hvordan ser man forskel på dette og Michaels råd nr. 2: “Lad være med at blive grebet af stemningen. Både når det går op og ned eller sagt med andre ord: Undgå at handle for tit og undgå for alt i verden panik"?

    #151966
    AnonymForfatter

    Var jeg dog bare gået i panik og havde solgt Rovsing og Green Wind Energy, da de stadig var noget værd! Men det har jeg så lært af.

    I dag sælger jeg, når en aktie er faldet ca. 5% – den kan jo altid købes igen.

    Jeg sætter stor pris på Michaels gode råd – men ikke lige med at undgå at handle for tit.

    Helt i kategorien “day trader" er jeg ikke, men er nok stille og roligt på vej.

    #151968
    AnonymForfatter

    Jeg er nok mere til handel ½-1 gang om året.

    Lige et sidespørgsmål: Kan det virkelig passe jeg skal skrive mail adresse og password hver gang jeg skal logge på mybanker?

    #151970
    AnonymForfatter

    Kun hvis du vil besvare et indlæg. Hvis du blot vil se de nyeste, kræves det ikke.

    Send en mail til info@mybanker.dk om problemet, de er altid meget flinke til at hjælpe.

    #151972
    MichaelForfatter

    Man skal definere sin exit-strategi. 5% er temmelig ambitiøst og kræver at man overvåger markedet konstant når børsen er åben. Det er med andre ord ikke særlig velegnet til almindelige dødelige der også har et arbejde at passe. Noget andet er, at det ikke altid er en god idé med en fast procentsats. Eksempel:

    Jeg købte på et tidspunkt Vestas til omkring kurs 120. Relativt kort efter falder aktien voldsomt og ender nede omkring kurs 30. Efter en længere periode (noget med 1 år ca) retter kursen sig og jeg sælger til kurs 140.

    Det er et eksempel på at det ikke kan svare sig at panikke. At jeg så skulle have beholdt aktien er en helt anden historie. Desuden er nogle aktier ekstremt volatile pga. lav handelsaktivitet – Green Wind er én af de aktier. En enkelt handel kan derfor give udsving i 10-20% og det er umuligt at gardere sig imod med en exit-strategi. Kører man med en 5%-regel skal man helt holde sig fra de illikvide aktier.

    Green Wind er hvad jeg vil betegne som en lotto-aktie: Buy and forget…

    #151976
    AnonymForfatter

    Hej Michael

    Vi er andre dødelige, der ikke er arbejdsramt. Jeg er pensionist og har tiden og interessen for økonomi.

    Jeg købte Vestas aktier for kr. 25.000 til kurs 70 (arbejdede dengang) og det var mit første selvstændige aktiekøb. Herefter faldt kursen til ca. 25 – som du også nævner. Jeg solgte senere en del, så jeg fik dækket mit tab på investeringsforeningerne og de sidste solgte jeg også med et godt overskud. Jeg deltog tillige i aktieemissionen.

    Dengang skulle der lige tages hensyn til 3-årsreglen.

    I dag ville jeg have solgt dem for nedadgående og genkøbt dem, da de begyndte at stige.

    #151984
    AnonymForfatter

    Tror sgu jeg køber for 50K aktier i Asien i Investeringsforening. Så er jeg godt spredt ud på danske, europæiske og asiatiske.

    Ellers var muligheden for at købe amerikanske i stedet for. Ellers må de komme senere

    #152022
    AnonymForfatter

    Takker, jeg var selv tæt på at vælge en uvildig rådgiver da jeg vil skifte bank pga et nej til lån fra dag 1 af, fra en ung rådgiverdukkepige i nordea

    Jeg vil bruge mybanker og finde den bedste selv.

    #153704
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk’s retningslinier pga. reklame for virksomhed.

    #168402
    AnonymForfatter

    Hej Sukkerfar

    Jeg er rådgiveren, du har benyttet, og jeg har tidligere forsøgt at kontakte dig, da jeg meget gerne vil give anbefalinger af obligationer, for den pris du har forstået. Jeg har desværre haft en anden opfattelse af prisen for rådgivningen, som er oplyst skriftligt fra start, men det er helt klart mit ansvar at kommunikere klart ud, hvad der indgår i prisen. Jeg beklager denne kommunikation og vil gøre hvad der står i min magt for at levere en ydelse, som du er tilfreds med. Jeg håber du vil besvare mine henvendelser, så vi kan finde en løsning du er tilfreds med – jeg brænder for at hjælpe mennesker som rådgiver, og det ærgrer mig, at det ikke er tilfældet med dig.

    Jeg ser frem til at høre fra dig – gerne på 20 88 79 95.

    #168404
    AnonymForfatter

    He he, Hr uvildige, jeg tror det er for sent, du. Kik på datoen for sidste indlæg og datoen for dit. Der er gået næsten et helt år.
    DET kalder jeg god rådgivning. Jeg tror på at du brænder, nok i begge ender.

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.