Uvildig rådgivning, nej tak

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90804
    AnonymForfatter

    Har så været i København hos en uvildig rådgiver i efteråret.
    Vil nok ikke betegne det som nogen succes

    1. For det første var adressen på vedkommendes hjemmeside forkert, så vi stod noget tid i regnen…. Det var så hans internet designer der var problemet. Ja ja du, der står gud hjælpe mig stadig den forkerte adresse på hjemmesiden!! Dårlig start
    2. Nå, skal I have kaffe, jamen så lad mig se om jeg kan finde nogle glas, de skal vidst lige vaskes op…..øøhhh. Sikke en god start
    3. Fint nok så gennemgår vi risikoprofil, formue osv. Der er så et usolgt hus som er svært at vurdere, og nogle penge der er bundet til dette år som så skal bruges til obligationer. Fint nok, dog kommer vedkommende nu her og vil have penge til at foreslå hvilke obligationer der skal købes. Men der er allerede aftalt at han lige vil foreslå nogle obligationer på det møde vi havde. Så det vi allerede har betalt, er også for den lille detalje hvilke obligationer der skal investeres i. Nå ja og så ville han også lige finde ud af hvad og hvor der skulle investeres i pensionen, men nå ja det glemte han også lige at skrive noget konkret om i hans konklusion i form af brev

    Hele “herligheden" kostede 6000 kr
    Jeg er i tvivl om det er okay at skrive hvilken uvildig rådgiver og hjemmeside det er? Bare så der ikke er andre der begår den brøler at vælge den person

    #151682
    HalliHalloForfatter

    Det var da en dyr kaffe, som jeg håber smagte godt.

    Jeg troede egentlig at du vidste alt om økonomi og ikke havde brug for en uvildig rådgivning, da du har deltaget i utallige indlæg herinde.

    #151684
    AnonymForfatter

    Er ikke nogen ekspert og når det handler om en del penge, så er jeg lidt ked af at det hele skal ligge i mine hænder.

    Når det f.eks gælder obligationer som vedkommende gerne ville hjælpe med, så ved jeg egentlig også godt hvilke der skal investeres i.
    Men troede egentlig han ville komme med mere, og evt ting som jeg ikke selv havde tænkt på

    Men hva, det bliver vist bare bankrådgiveren næste gang, og så sortere jeg selv ligesom jeg plejer med ham:-)

    #151690
    testForfatter

    tja måske er man alligevel bedre tjent med sin egen sundefornuft SukkerF.

    Måske har vi en gange i mellem for store forventninger til de professionelle som den første gangs købere der bliver sur over at det kun er hende selv der kan svare på om deres rådighedsbeløb er stort nok.

    #151782
    AnonymForfatter

    Medmindre man er millionær, skal der forholdsvis store besparelser/gevinster til for at at tjene dine 6.000 kr. ind til en uvildig rådgiver. Det lyder faktisk som om, du ikke har fået noget for dine penge.

    Normalt er det første møde gratis eller billigt og her bør den uvildige rådgiver vurdere om den uafhængige rådgivning kan give dig nok besparelser/gevinster til en mere dybdegående rådgivning/forslag til ændringer eller om du har andre behov (fx skal forhandle prisen med din bank, fordi man ikke selv kan lide det eller man har minus forståelse for finansielle termer, produkter osv.)

    Rent prismæssigt er en uvildig rådgiver nok dyrere end bankens gebyrer og provisioner fra samarbejdspartnere, medmindre man som sagt har et stort engagement. Men der kan selvfølgelig være forskel på, hvad løsninger der kommes frem til.

    #151828
    AnonymForfatter

    Grunden til jeg har valgt en uvildig rådgiver, var simpelthen fordi rådgiveren i Danske bank prøvede at bilde mig ind at danske invest aktieinvestering har en ÅOP på 0,2%, og den hoppede jeg selvfølgelig ikke på. Men han holdte fast på det, så jeg trak penge ud der. Man føler sig lidt til grin med den rådgivning

    Men hva, jeg må klarer den selv. Har nu egentlig også virket indtil nu.
    Banken er vidst bare til, for at have et sted hvor lønnen går ind, og hvorfra der betales regninger:-)

    #151834
    MichaelForfatter

    Hvis du ellers har mod på det kan jeg anbefale at handle aktier selv. Det har jeg gjort siden 2004 med ganske pæn success og det selvom mit kendskab til markedet er på niveau med:

    “Nå, nu blæser det – så er det tid til at købe Vestas"…

    Ah, måske en overdrivelse, men det kræver ikke den store ekspertise. Og et par hurtige gode råd i den forbindelse:

    1) Invester KUN penge du kan tåle at tabe. Lån ALDRIG penge for at investere dem.
    2) Lad være med at blive grebet af stemningen. Både når det går op og ned eller sagt med andre ord: Undgå at handle for tit og undgå for alt i verden panik
    3) Spred investeringen i forskellige papirer og brancher

    #151866
    AnonymForfatter

    Ja jeg handler allerede lidt med aktier. Har for omkring 50.000kr fordelt på 3 forskellige investeringsbeviser:

    LD-invest
    Sparinvest

    Danske og europæiske aktier
    Jeg køber og sælger ikke særlig meget, eller dvs det gør jeg stort set ikke.
    Har faktisk tænkt på at købe for 50.000kr mere, men så er der lige det med tidspunktet:-)

    Nej, jeg kunne aldrig drømme om at låne penge til investeringer:-)

    #151870
    AnonymForfatter

    Hej Sukkerfar,

    kunne du ikke lokkes til at afsløre hvem den “uvillige" rådgiver er – har nemlig snart selv et møde med een.

    #151874
    AnonymForfatter

    Mine erfaringer med investeringsforeninger er dårlige – tab over hele linien, både aktier og obligationer.

    Nu handler jeg selv via on-line og det går meget bedre. Som det sidste købte jeg DSV-aktier i går morges.

    #151878
    AnonymForfatter

    Problemet er bare at hvis jeg skal købe enkeltaktier, så skal porteføljen vel være på ca. 15 stk for at få en rimelig spredning, og så skal jeg investere noget mere end 50.000kr

    #151880
    AnonymForfatter

    Jeg læste et sted – mener der var her på Mybanker – at man bør investere min. kr. 10.000 i samme aktie.

    Det holder jeg mig til og det går fint. Hvis en aktie pludselig opfører sig meget “sært" kan jeg dog godt finde på at købe for kr. 5.000.

    #151888
    AnonymForfatter

    Hvilke aktier har du om jeg må spørge? Eller bare hvor mange forskellige?

    #151892
    AnonymForfatter

    Lige nu har jeg 6 forskellige.

    Det der var sværest for mig, men som jeg nu har fået lært, var at få “taberne" solgt i en fart og ikke vente og sige “de skal nok rejse sig igen".

    Jeg har 2 helt håbløse, nemlig Rovsing og Green Wind Energy.

    #151896
    AnonymForfatter

    LD og Sparinvest har generelt klaret sig rigtig godt de sidste par år og har fået høje karakterer af morningstar.

    Kilde:
    http://www.morningstar.dk/dk/news/article.aspx?lang=da-DK&articleid=83098&categoryid=169

    Så hvis man ikke gider tænke investering, følge med i hvornår man skal købe og sælge osv., er de altså ikke helt dårlige.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.