Renten hæves unormalt

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #141578
    AnonymForfatter

    For nu at svare direkte på dit spørgsmål:

    Det er normal praksis at ændre rente på dine konti efter en “sanering" af din økonomi, fx i en situation hvor du kommer ned i banken og siger “jeg er blevet arbejdsløs, og har derfor brug for at gøre lånet afdragsfrit i en periode".

    I den modsatte situation, hvor du ikke forhøjer lånet og ikke ændrer afdragsperioden, men fortsætter med afdragene som hidtil, da er det almindeligste, at renten ikke ændres.

    Vestjysk Bank har ret til at gøre, som de gør, men det er ikke smart af banken, af flere årsager:

    1. Det rygtes lynhutigt via. internetfora som disse, at “Vestjysk Bank backstabber deres kunder i en fastlåsningssituation.

    2. Når du om 3,6,12 eller 24 måneder, finder arbejde, og igen har et godt rådighedsbeløb, så er det buy buy fra din side.

    3. At “charge" en højere risikopræmie hos en kunde, hvor det er gået galt (med jobbet) forhøjer risikoen for tvangsauktion (total misligholdelse af hele hovedstolen)

    Konklusion:
    Vestjysk Bank er ikke god til at drive bank!

    ADVARSEL TIL ANDRE – VÆLG ALDRIG VESTJYSK BANK!

    #141588
    emigusForfatter

    Jyden skrev:Har haft min kapitalpension i Vestjysk Bank i begyndelsen til en konkurrencedygtig rente, men den blev gradvis ringere og til sidst ikke mere konkurrencedygtig, hvorfor jeg flyttede den til et andet pengeinstitut til en ordentlig rente.
    Jeg er også i en situation hvor jeg i 2008 flyttede min kapitalpension (alt i kontanter) og et kontantbeløb over i Vestjysk bank på grund af gode renter( henholdsvis 5,5% og 6,25% ) hvilkelt var yderst konkurrencedygtigt.
    Nu er deres rente til gengæld lav så jeg spørger hvor flytter man hen?
    Jeg kan godt se på my-bankers sider at der er bedre renter men det kræver at man f.eks bliver fordelskunde,helkunde eller andet. Jeg ønsker ikke at skifte min normale bank ud.

    #141608
    JydenForfatter

    Til Henrik.
    Det er jo ikke et spørgsmål om at hænge nogen ud, men hvis man opfører sig unormalt må man regne med at der kan skabes debat – det være sig positivt eller negativt alt efter hvordan det er man adskiller sig fra mlængden.

    til emigus
    Selv har jeg flyttet min kapitalpension til Sparekassen Farsø i sidste måned, men jeg er ikke sikker på at det tilbud på 4 % de havde gælder længere.
    Nu ved jeg ikke hvor meget du har på kontoen, men Sparekassen Nr. Nebel kunne måske være et bud, men i givet fald tag og sikre dig at de ikke har en rentesænkning undervejs, for der er nogle der er bagud med deres ændringer.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.