Lønmodtagerenes Dyrtidsfond udbetalt ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • car1Forfatter
    Indlæg
  • #89763
    car1Forfatter

    Hej
    Jeg er 65år og er gået på pension, Kan det betale sig at få LD og SP kontoen udbetalt eller skal man beholde den, den er jo noget medtaget af krisen.
    Hvad siger alle i eksperter og andre kloge hoveder.
    Jeg er meget i tvivl.

    #137074
    AnonymForfatter

    Jeg ville få begge udbetalt og selv investere i sikre Statsobligationer eller RealKreditobligationer eller sætte pengene i FIH-Erhvervsbank, alt efter dit temperament.

    #137076
    LMAForfatter

    Du skal endelig sørge for og få udbetalt din SP-ordning. Du får en betydelig afgifts-rabat, og dit alternativ er udbetaling i rater over 10 år som skattepligpligt indkomst.

    Hvorvidt LD-ordningen skal udbetales afhænger af flere forhold. Det umiddelbare alternativ er 40% afgift, men spørgsmålet er om du kan nå og få den flyttet til SP, og herfra få den udbetalt med “afgifts-rabatten".

    Jeg ved sagsgangen ved LD tidligere har været ekstremt langsom. Ekspeditionstider på op til et ½ halvt år er ikke unormalt, Jeg har desværre ikke sat mig helt ind i problematikken vedrørende overførsel til SP-ordningen, og udbetaling herfra. Det må du selv undersøge 🙂

    Såfremt du ikke kan nås, således afgiftsrabatten kan opnås bør du vente med udbetaling indtil du har et behov for pengene. Investeringsafkastet behandles nænsomt rent skattemæssigt, og det investerede beløb er før afgift – dvs. større end det udbetalte.

    #137090
    HalliHalloForfatter

    Hvis ikke man har brug for LD-pengene, så er det fordel at lade dem blive stående.

    Når du fylder 70 år, så får helt automatisk dit indestående ind af brevsprækken på en check minus skat. (35% af en del og 40% af den største del). Forudsat at pengene stadig står i LD-fonden. Ellers er det jo banken der ordner det fornødne.

    SP ville jeg anmode om at få udbetalt sidst på året.

    #137092
    JydenForfatter

    Hvorfor sidst på året, og ikke fra start ?

    #137126
    HalliHalloForfatter

    Nej, man kan da også søge midt på året, men jeg tænkte bare, at der var muligheder for at markedet ville rette sig lidt sidst på året, men skal ikke være nogen anbefaling fra min side for jeg kender selvfølgelig lige så lidt fremtiden som alle andre.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.