Tråd til Neptun og hans ligesindede

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 44 i alt)
  • Indlæg
  • #136336
    AnonymForfatter

    Det er kun et spørgsmål om tid, før den danske økonomi braser sammen tror jeg.

    Vi ser selvfølgelig ikke, hvor sort det ser ud, fordi de vigtige nøgletal er skjulte.

    Det ser ud til, at vi går en rigtig hård tid i møde.

    Mexico er snart færdig som stat http://www.theoildrum.com/node/5172

    Obama kan blive nødt til at gå ind i Mexico for at volden ikke kommer til USA.

    #136346
    elkayaForfatter

    Til watchman og andre dommedagsprofeter.
    Ja, hvis det sker er det kun fordi det politiske fokus er rettet mod at redde virksomheder og kapitalister i stedet for forbrugerne i almindelighed. Hvis hjælpepakkerne og støtten blev rettet mod de forbrugere, som nu betaler prisen for en krise, de ikke selv har haft indflydelse på, så ville alle de sociale spændinger ikke opstå med risiko for hvad det måtte medføre.

    Herhjemme forventes arbejdsløsheden at stige fra lige under 50.000 før krisen til knap 150.000 med hjælpepakkerne i stedet for anslået 200.000 uden hjælpepakkerne.
    En faglært medarbejders indkomst er ca. 360.000 kroner p.a. Dagpenge er ca. 180.000 kroner p.a. Efter skat er indkomstnedgangen ca 80.000 kroner. At holde disse 150.000 skadesløse for indkomstnedgangen ville altså koste samfundsøkonomien sølle 12 milliarder p.a. for at bevare en forbrugertillid og en købelyst baseret på en købeevne, når indkomsten fastholdes.

    De ellers sunde virksomheder som vokser og er vokset overvejende for egne midler vil kunne fastholde en omsætning og alt andet lige ikke have belæg for at opsige medarbejdere. Denne dynamiske effekt vil alt andet lige reducere belastningen på samfundsøkonomien.

    Ingen økonomi kan bestå uden forbrugere så fokus må være at skabe og fastholde økonomisk sunde og positive forbrugere og ikke støtte virksomheder, som kun har kunnet eksistere på en lånefinansieret bølgetop i en økonomisk cyklus.

    Hvorfor støtte en byggebranche som ligger langt over et historisk gennemsnitligt behov på baggrund af umådeholdent spekulativ lånefinansiering?

    Hvorfor støtte en finansiel sektor som tjener penge på driften på trods af omkostningerne ved lånefinansierede udlån, men taber mere end overskuddet på deres egne og erhvervskundernes lånefinansierede spekulative projekter?

    De som har nydt de økonomiske fordele af dette pyramidespil må også tage tabene den dag ballonen revner, som det nu er tilfældet og så må samfundskassen holde medarbejderne som nu mister job og får reduceret indkomsten skadesløse medens den økonomiske balance genskabes på markedsvilkår.

    #136360
    ahkForfatter

    Således er guld jo ikke blot et investeringsobjekt, men, grundet den svingende kurs, tillige et spekulationsobjekt. Hvordan sikrer du dig guldets ægthed?
    Mvh
    AHK

    #136370
    AnonymForfatter

    God grund til at udvise forsigtighed i guldhandel. Ikke handle med private og holde sig til anerkendte banker, der har guldhandel på programmet.

    Pas på for generøse tilbud med for stor rabat.

    En bekendt til mig blev af ukendte privatpersoner tilbudt 500 Krügerrands 25% under den sædvanlige.

    Efter have betalt dem og taget dem i besiddelse viste han mig dem. De havde kun een fejl, at de var fabrikeret i kobber.

    Ved man om sig selv, at man er uvidende i emnet og mangler erfaring, så glem ikke axiomet, at den, der gemmer til natten, gemmer til katten.

    #136372
    ahkForfatter

    Hej René
    Tak for dine råd. Jeg spørger fordi det anede mig, at der nok ville snige sig et element af tillid ind. Jeg forestillede mig fx det scenario ifølge hvilket man har en stak af guldbarre samt et ægthedsbevis – i hvilket tilfalde man jo har skudt sig selv i foden, al den stund at strategien er kun at have tillid til guldet. Som jeg derfor betragter sagen, er man næsten nødt til at være guldsmed/kemiker – og ikke nok med det: man er nødt til ikke blot at tage et par stikprøver, men at gennemprøve alt metallet for dets ægthed. Hvordan kan man ellers opnå vished? Dette er selvfølgelig en teoretisk overvejelse, som jeg synes det kunne være interessant at sætte overfor din praktiske erfaring.
    Mvh
    AHK

    #136376
    AnonymForfatter

    Det vigtigste er at forstå hvorfor krisen sker. Det sker per design. Se film her:

    http://video.google.com/videoplay?docid=5355374476580235299

    http://video.google.com/videoplay?docid=-515319560256183936&;

    Man kan købe guld her:
    http://www.midasresources.com/Products.html

    Han er patriot og ejer et radio netværk hvor også Alex Jones har et dagligt radioshow.
    http://www.infowars.com/

    Han sælger guld billigere, fordi han vil hælpe folk komme igennem krisen.

    Eksperter om krisen:

    Peter Schiff:
    http://www.youtube.com/watch?v=2I0QN-FYkpw
    http://www.europac.net/

    Ron Paul:
    http://www.youtube.com/watch?v=0k92fTDReHg

    #136380
    AnonymForfatter

    Hej Neptun,

    Jeg kan godt følge dig i dit “per design" udsagn, men jeg vil også gerne fokusere på hvad man så gør for at beskytte sig selv og sine kære så godt som muligt.

    Det er nogle spændende links du sender men har du noget med mere Europæisk fokus eller kan man direkte overføre de amerikanske tilstande til Europa?

    Hvordan tror du verden ser ud om 3-5 år (hvir støvet har lagt sig der) – er vi da under en type fascistisk diktatur eller er der en federe verden “på den anden side"?

    #136384
    AnonymForfatter

    Lyder for mig på den debat her som om der er ved at gå lige lovlig meget conspirations spekulation i den. Hvor er de håndfaste beviser?

    Den danske grundlov vedtaget i 1849, altså før hele postyret begyndte iflg. ovenstående film, har faktisk et punkt der siger at vi alle her pligt til at betale skat. Altså er det i danmark en vedtaget lov. En lov vedtaget af flertallet, demokratiet.

    Hvordan skatten reguleres er så et emne vi kunne få en spændende debat ud af. Her kan man diskutere om det foregår demokratisk. En af argumenterne kunne f.eks. værre at ganske rigtig har befolkningen valgt den siddende regering ind, men da de besluttede at give sig selv lønfohøjelse lavede de ikke demokratisk afstemning i befolkningen. De gjorde det derimod i folketinget. Samlede alle politikerne og spurgte, har i løst til mere i løn? og det havde flertallet mærkeligt nok.
    Ligeledes burde man når man ønsker at pille ved afgiften på biler, kun høre meningen fra dem der allerede ejer en bil. Men nej da, hvis det er ens for alle er det jo ikke længere demokrati, så er det kommunisme.

    Hvis man gerne vil fortsætte i conspirations genren vil jeg da have lov at tilføje et link mere der ikke kun dækker økonomi, men også religion. Et must see for alle! http://zeitgeistmovie.com/

    #136390
    AnonymForfatter

    Seeking Alfa:

    Is gold in a bubble?

    One of my colleagues has repeatedly asked me this question. I am quite clear on the answer: “NO”.

    How many people do you know who actually hold GLD? How many people do you know who are actually buying gold? How many people do you know actually buy mining shares? The answer all too often is close to zero.

    A bubble is ALWAYS easily recognizable (unlike the shameful Greenspan who claims that it can only be seen hindsight). The participation rate will be quite high, so that you are bound to hear about it in news REPEATEDLY, and enough that it will be always the “topic of the party”. A bubble is a collective ignorance or rather frenzy, and there is always a disconnect to reality.

    In fact, gold is looking extremely good technically, forming the bottom of the cup in a cup and handle chart. The next rising up is usually pretty substantial.

    At $1000 just a month ago, the gold bull is faithfully shaking off the Indian and Arabic participants. However, the Asians will be piling in due to competitive devaluations of their own currency. Asians have always recognized both gold and silver as the money. They will never hesitate to protect their own wealth in the real money.

    So are you onboard?

    Unfortunately, for the smaller investors, physical gold is pretty much out of reach. With a minimum order of 20 ounces, that is about $20,000. The only current buyers are from institutions and people who have money to put away. These are smart investors buying in, while the middle class is selling out their last portion of gold jewelry for cash. Who will be right?

    #136392
    AnonymForfatter

    Seeking Alfa:

    Bemærk især:

    Unfortunately, for the smaller investors, physical gold is pretty much out of reach. With a minimum order of 20 ounces, that is about $20,000. The only current buyers are from institutions and people who have money to put away.

    #136394
    AnonymForfatter

    Alt andet end guld som investering er rent spekulationsobjekt og svindel og bedrag.

    G-20 har lige holdt møde og den samling af viljesløse ignoranter får aldrig styr på økonomien. Helt sikkert. Deres manifester uden substans.

    #136396
    ahkForfatter

    Det har altid undret mig at guld er så attråværdigt. Det er et blødt metal, som ikke kan bruges til hverken sværd eller gryder. Det er dog en god leder, hvorfor det i moderne tid har fået en rolle at spille i visse elektriske produkter, såsom high-end audio-udstyr. Så er der dem som kan lide det som smykker. Personligt synes jeg nu at guld har en svulstig æstetik, ligesom jeg generelt synes at smykker skæmmer legemet. Ja, jeg vil ikke tøve med at sige, at smykker er direkte afskyelige på mænd, og overflødige på kvinder. Siden jeg var barn har jeg tænkt, at nu må folk da snart gennemskue illusionen, men nej… Hvorfra får guldet sin værdi, andet end fra den omstændighed at man er blevet enige om at tilskrive det værdi, dvs. ligesom papirpenge?
    Mvh
    AHK

    #136398
    elkayaForfatter

    13. marts 2009 12:47 skriver renecohrt:

    Mine investeringer er 39 år gamle og guld har bevæget sig fra 10 kr. grammet til ca. 170 kr grammet.

    Guldhandel er anonym mellem to fortrolige partnere med penge og guld på bordet.

    Lettest når man handler i rimelige portioner på 25 kilo af gangen.

    Detaljer i sådanne handler overlader man ikke til andre af diskretionære grunde.

    I den øjeblikkelige situation som korttidsperspektiv ville jeg ikke røre ved det.

    Anlæg et langtidsperspektiv “generation"

    15. marts 2009 13:20 citerer renecohrt fra hans amerikanske univers:

    ….How many people do you know who actually hold GLD? How many people do you know who are actually buying gold? How many people do you know actually buy mining shares? The answer all too often is close to zero…..So are you onboard?

    Unfortunately, for the smaller investors, physical gold is pretty much out of reach. With a minimum order of 20 ounces, that is about $20,000. The only current buyers are from institutions and people who have money to put away. These are smart investors buying in, while the middle class is selling out their last portion of gold jewelry for cash. Who will be right?….

    citat slut

    Når der i den her sammenhæng tales om ounces (OZ), så formoder jeg at det underforstået drejer sig om troy ounces, jf. følgende:

    Today, the troy ounce is used only to express the mass of precious metals such as gold, platinum or silver.

    For historical measurement of gold, a fine ounce is a troy ounce of 99.5% (“.995") pure gold a standard ounce is a troy ounce of 22 carat gold, 91.66% pure (11 “fine ounces" plus one ounce of alloy material)

    A troy ounce (abbreviated as t oz) is equal to 480 grains. Consequently, the international troy ounce is equal to exactly 31.1034768 grams. There are 12 troy ounces in the now obsolete troy pound.

    Renecohrt foreslår at guld handles i portioner af 25 kilo eller ca. 804 troy ounces á ca 1.000 u.s.dollars og at det er den eneste sikre investeing for den jævne mand bortset fra bolig investering. Hvilke jævne folk har 804.000 u.s.dollars eller 4,5-5,0 millioner kroner at købe guld for? Ja, selv de i citatet nævnte minimums størrelser eller 115.000 -120.000 kroner per handel vil nok for nogle jævne folk også være helt uden for enhver økonomisk virkelighed.

    13. marts 2009 09:30 skriver renecohrt:

    Neptuns og min indstilling passer de færreste i dette forum, som straks reagerer ophidset og frækt, his de blivder sagt imod.

    Mit investeringscredo:

    -Investeringsfilosofi som min moder lærte mig, da jeg var ung.

    At holde mig fra pengeinstitutter, forsikringsselskaber, pensionskasser som hun anså for sæder for den højest organiserede økonomiske kriminalitet, der fandt statslig understøttelse via nationalbanken, og at jeg derfor skulle afstå fra at være ihændehaver af fiktive (nationale) valutaer andet end i det strengeste nødvendige omfang.

    Altid at skelne mellem virkelighed og løfter, dvs reelle investeringer og fiktioner.

    Altid lade formueplejen ligge i egne hænder og afstå fra investeringsvejledere.

    Aldrig at være overdreven grådig, fordi det leder i fordærv.

    At alvorligste bedrag man kan udsættes for er fra det offentlige institutionelle liv.

    At spillereglerne ikke er ens for alle.

    I praksis betyder det for en jævn mand at satse på sin personlige bolig, sølv og guld.

    citat slut

    og samme dag kl. 14:55 afsender renecohrt selv følgende svada:

    Ovenstående viser med al tydelighed hvor hjernevaskede gennemsnitsdanskeren er, og hvor uvidende.

    Vort skolevæsen skulle have præmie i opdragelsesuvidenhed.

    For Danskeren er investering i guld en kriminel affære, hvor latterligt.

    Skulle det virkeligt være helt umuligt at beskytte sig selv mod udplyndring.

    citat slut

    Fej for din egen dør, renecohrt eller mener du dig selv så højt hævet over alle andre i din tro på dit eget vid at det skulle være dig beskåret at kalde gennemsnittet af danskerne for uvidende og hjernevaskede

    #136400
    AnonymForfatter

    spørsmål
    Hvor kan man købe guld ???

    Hej debatører jeg finder debatten meget lærerig , tak til jer alle sammen.

    MEN DER BLEV SPURT HVORKAN MAN KØBE GULD ???????

    jeg kan oplyse i Danmark kan man ganske enkelt købe guld i mønter og barre hos PR mønter i Århus.

    tjek selv hjemmesiden http://www.pr.dk

    med venlig hilsen
    Fynbo

    #136408
    AnonymForfatter

    Tak for alle de gode indlæg – tips og fifs……sætter pris på det.

    Undrer mig over at der ikke er nogle der har links til Europa omkring den nuværende bank krise.

    Det nærmeste jeg er kommet er: http://www.marketoracle.co.uk/

    Anyway, jeg kan godt følge Neptun i hans “det sker med vilje/per design" tese……men hvad gør man for at beskytte sig selv og sine nærmeste. Er det virkelig Alex Jones Survival i skoven vi er ude i?
    Er det åndsvagt at indkøbe ekstra dåsemad?
    Ditto med guld?

    Er det som en brandforsikring man håber aldrig at skulle bruge?

    Håber så inderligt at man ser tilbage om 20-30 år på denne periode og griner lidt i skægget af guld og mad lagre man aldrig fik brug for….men frygter det ikke er realistisk?

    PS Husk at guld er 19.3 sg så det er forholdvis let at tjekke ægtheden med en karat vægt og skydelære!!!!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 44 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.