Utilfreds med EIkbank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 69 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89340
    AnonymForfatter

    Ved at læse diverse indlæg på mybankers debatforum får jeg det indtryk mange er utilfredse eikbank og deres ekstrem dårlige behandling af gamle skandiabank kunder.

    Det jeg ikke forstår er at alle de kunder de overtog fra skandiabanken er “gode" kunder med meget lave belåningsprocenter(ellers blev man ikke godkendt til lån). Med andre ord er risikoen for at gamle skandiabank kunder ikke betaler deres rente og afdrag faktisk lig nul.

    Gamle skandiabank kunder er altså er risikofri indtægt for Eikbank!!!!!!

    Årsagen til Eikbank fuldstændig vanvittig behandling af gode kunder skyldes formentlig en ekstrem mangel på likviditet. Tror Eikbank kommer til fortyde det, når de “gode" kunder forsvinder.

    Hvad mon Nordea og Danske bank tilbyder i boligprioritets lån til kunder der kun behøver at finansiere 10-40 % af boligens værdi?

    Eikbank forbered jer på at jeres fremtidige regnskab skal indeholde en væsentlig større sum under “hensatte forpligtelser", da jeres kundesegment i løbet af meget få år vil være væsentlig dårligere stillet økonomisk.

    Besvar venligt mine frustrationer med jeres egne frustrationer.

    Jeg savner sku Skandiabanken

    #132716
    AnonymForfatter

    dit indlæg er fyldt med hovedløse postulater og naive forestillinger om et eventyrland du kalder SkandiaBanken.

    (du bad selv om frustrationer)

    #132738
    AnonymForfatter

    Selv om argumentationen måske halter hist og her, er jeg grundlæggende enig i konklusionen.

    EIK-Bank er ikke længere specielt attraktiv i forhold til traditionelle murstensbanker, hvor man jo ofte selv kan forhandle renten ned i samme niveau eller lavere end EIK-bank.

    Jeg forventer selv at sende EIK-bank på porten og skifte til Danske Bank 24-7 i løbet af 2009.

    #132740
    testForfatter

    om eik bank er ved at gå konkurs eller hvad de har gang i ved jeg ikke men jeg er også utilfreds. JEg har et bolig proritet max rente lån og i modsætning hvad jeg fik info om pr. mail betyder det men at diskontoen betyder noget for renten intet. Eik bank kan åbenbart frit hæve gebyr delen af renten som de løster. Hvis jeg havde vist at det var et “vi bestemmer selv renten du skal betale lån" hvad jeg aldrig optaget det.

    er der nogen der kender en bank der kombinere fuld netbank med gebyrfri hævning i danske penge automater?

    jeg er gebyr alergisk men bliver nok nød til bare som princip at refinacere mit hus. Med lidt held kommer den 20% rente også snart under 5,5%

    #132766
    AnonymForfatter

    Eik bank er den bedste bank jeg nogensinde har haft. Renteniveauet er fornuftigt, overførsler til udland gratis, Dankort gratis. Jeg har kun oplevet særdeles god og hurtig service.
    Det eneste man kunne savne er de gebyrfrie hævninger i udenlandske automater – de koster 30 kr. Man kunne håbe på 10-12 gratis hævninger per år.
    Da man stadig kunne hæve gratis, kostede Dankortet 150 kr. per år.
    Så i princippet har man stadig 5 hævninger for samme pris.
    Jeg kan give de bedste anbefalinger…

    #132768
    testForfatter

    tja men du har så heller ikke oplevet at de er løbet for deres aftaler omkring boliglån

    #132770
    thsvForfatter

    Da man stadig kunne hæve gratis, kostede Dankortet 150 kr. per år.
    Så i princippet har man stadig 5 hævninger for samme pris.
    Jeg kan give de bedste anbefalinger… Det er så forkert!
    Det Visa-kortet, der kostede 150 kr. om året, mens Dankortet var gratis.

    Men ja, Eik bank er stadig blandt de billigste, men er absolut ikke førende, sådan som Skandiabanken var det!
    Og stadig flink betjening, så anbefalinger fra mig osse til Eik bank!

    #132776
    testForfatter

    er der nogen der kan anbefale en bank med gebyrfri hævning i andres penge automater?

    #132780
    testForfatter

    som sagt ths bunder min utrifredshed i regulering af rente på mig bolig max rente lån. Der var udsigt til at jeg skulle under max nu på 5,5 og hvad gør de så? hæver tillæget. Man markedsføre, oplyse direkte adspurgt at lånet regugeres med diskontoen. Når diskontoen så går ned hæver man bare tillæget. god markedsførigsskik er det vist ikke. nu har jeg så ikke et rente max lån bestemt af diskontoen men et “vi bestemmer rente og du er bundet i 30 år lån"

    var jeg naiv? vel jeg spurgt hvordan fassættes rente og fik svar. efter diskontoen. jeg har stadig den email

    #132798
    AnonymForfatter

    hvordan er du bundet i 30 år? produktet kan vel indfries?

    og… hvis du siger du betaler 5,5% i rente ville det – efter min mening – være hovedløst at gøre noget ved det lån uanset hvad f… der så ligger bag for du kan jo ikke nærme dig den rente noget andet sted i DK på nuværende tidspunkt..

    .. ville du få det bedre hvis du byttede lån med en anden? der er masser af mennesker derude der har 7%’er + bidrag…

    jeg gætter på at Eik Bank øger tillæget fordi markedet stort set tvinger dem.. uden at kende satserne præcis låner de garanteret penge af andre banker til højere rente end du betaler.. hvis de så låner de samme penge ud til dig til 5,1% i rente kræver det ingen universitetsgrad at regne ud hvor det bærer hen i længden…

    #132800
    testForfatter

    vel torben DK på det tidspunkt hvor jeg lavede aftale med Scandibank var der jo andre muligehder. Som sagt hvis de havde fortalt mig at de frit kunne have deres tillæg på discontoen hvade jeg valgt et andet lån. Faktsik betale jeg ekstra for at få et lån med et rente loft.

    at jeg kan opsige lånet jo det kan jeg da men som sagt og som du også selv nævner er rente billedet et andet idag ind det var for 3 år siden.

    i øvrigt hæver de deres “gebyr" med ikke mindre ind 35%. Det er da vist temligt meget er det ikke?

    #132802
    testForfatter

    ps faktisk kan man vel godt argumentere for at en 20 årig 5% kommer tæt på nå man tager det jeg spare ved de 7 års mindre løbetid med. Det giver en effektiv rente pt. på 5,89 mod 5,55

    #132804
    testForfatter

    pps i øvrigt Torben DK kan bankerne jo låne til national bankens diskonto. Så hvad er det lige som er blevet 35% dyre for Eik bank?

    #132806
    AnonymForfatter

    hvis du har råd til at skære 10 år af din løbetid har du ret i at du kommer tættere på 5,5% – det er i øvrigt endnu billigere med 15 og 10 års løbetid – bare husk at lægge bidraget til den effektive rente så du er ikke så tæt på faktisk..

    … hvis bankerne kunne låne uanede midler i nationalbanken hvorfor taler vi så om regeringens bankpakker og interbankrenter?

    jeg kender desværre ikke systemet til bunds men faktum er at bankerne låner penge af hinanden og det tvivler jeg på de ville hvis nationalbankens pengekasse bare stod åben til diskontoen.. måske er der andre der er knivskarpe lige på den vinkel?

    #132808
    testForfatter

    men torbenDK hvem er nærmest til at bære den risiko ? mig som forbruger eller den bank som låner mig penge?

    Som sagt hvis man hvade fortalt mig at de var et “lån penge til en rente vi selv bestemmer" hvad jeg aldrig taget lånet.

    jeg går ud fra at den effektive rente som RD oplyser indholder alle omkostnigner også bidrag. men du har ret man skal husk at regne bidraget med.

    Og jo jeg har fåd til at skære af løbetiden

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 69 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.