Utilfreds med EIkbank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 69 i alt)
  • Indlæg
  • #132850
    thsvForfatter

    Det tilbyder Eik bank da, så vidt jeg ved!

    Jeg har for øvrigt selv boligprioritet optaget ud fra devisen: “Så kender du renten de næste 30 år"
    Men Eik bank har hævet tillægget fra 0,65% til 1,35%, det er mere end en fordobling, men renten bliver da i det mindste 5,1% fra d. 16/1, hvilket er lavere end mit F1-lån på 5,2%+0,52% i bidrag = 5,72% i 2009!
    Skal du låne pengene billigst muligt er et 4% 15 års obligation lån nok det billigste, men koster ret meget i ydelse (agdragene), og skal nok indfris til kurs 100 ved et evt. salg.
    Evt. kan dit bidrag blive lavere, hvis dit lån er lavere end op til 80% af vurderingen!

    #132866
    testForfatter

    taj man kan så undre sig over logiken i at mit bidrag skal stige fra 1,35 til 1,85 og at dit ligger på 1,35%?

    mon ikke logiken ligger i at diskontoen nu er så lav så vi kom under de 5,5% i max rente?

    #132868
    testForfatter

    ps thsv sprøsmålet gik på om der var andre ind Eik bank der tilbød det

    #132870
    testForfatter

    pps thsv mit næste problem er at hvad begrundelse skulle være for at de ikke senere hæver tillæget igen? hvis renten falder bare en lille smule mere vil det så vidt jeg kan se også rente messigt være en fordel for mig at gå over i et fast forrentent lån. Især hvis de forsætter med en adfærd der heder at de hver gang rente plus tillæg kommer under 5,5 bare hæver tillæget.

    er jeg den eneste der føler mig røvrent af den måde de har fået mig til at ta det lån på? Somsagt havde de skrevet. Du tager et lån og vi bestemmer tillæget på diskontoen som vi vil hvad jeg aldrig taget lånet.

    #132872
    thsvForfatter

    Dit tillæg er vel kun 1,75%, da din rente er 5,5% ikke sandt!

    Hvor stort er dit lån, og hvor meget er en handelspris (f.eks. off.vurd. 2007) for din ejendom?

    Ved belåning under 50% er Nordeas bidrag jo kun 0,3%, og ved at de havde et stående lån med løbetid på 10 år til en kurs tæt på 100, men desværre inkonvertibelt.

    Kursen på 4% 15 år er 95,85 så kan vel komme på tale, hvis du kan tåle det høje afdrag.
    Ellers kan du jo omlægge til F3, så er renten da låst under 4% (+ bidrag) i næsten 3 år.

    #132888
    testForfatter

    hej thsv jeg har været så dum i at ta det lån med et rente loft på 5,5 små mit “birdag" har heletiden til nu været 1,35% med et loft på 5,5. Efter at de så har fået hævete de lån uden rente loft og fået medhold i ankenævntet med stemmerne 2-3 kaster de sig så åbenbart over rente max lånene. Hvor de så har hævet mit “bidrag" fra 1,35% til 1,85. Som jeg siger hvis de ikke hvad hævet det ville jeg her pr. første januar været kommet under 5,5. det gør jeg så ikke.

    så mit beslutningsgrund lag for at skifte er at komme så tæt på muligt på de 5,5% også smutte. PT lader det til at jeg med 20 årige RD 5% kan få en effektiv rente der skulle være inkl. bidrag på 5,89%. Måske når renten at falde lidt mere frem til 31-3 hvor jeg stadig kan indfri lånen til kurs 100

    #132980
    AnonymForfatter

    det paradoksale ved situationen er vel at Eik Bank måske ikke engang ville være kede af at dit lån til 5,5% blev indfriet… de kan jo låne de samme penge til en anden bank til en højere rente..

    #132984
    AnonymForfatter

    EIK Bank vil da juble.

    5,5% er billigere end hvad banken selv kan funde til ude på kapitalmarkederne.

    Helt generelt må man bare sige, at der er sket en forskydning, således det nu igen er mere attraktivt at vælge et almindeligt realkreditlån baseret på obligationsudstedelse, frem for et prioritetslån i bankerne.

    Den udvikling ser man i alle banker, ikke blot EIK-bank.

    Jeg vil rose EIK bank for at det er så fantastisk billigt at hanlde værdipapirer, men samtidig kritisere EIK-bank for at deres kassekredit er for dyr 11% sammenlignet med Danske Bank 24-7, der ligger på 9,6% (fra 16. januar 9,1%).

    EIK-bank har ikke længere de skarpeste priser på alle områder.

    #132986
    testForfatter

    men som sagt var historien “kend din rente i 30år"

    ikke vi vil helst af med dig hvis rente billedet ændre sig

    det er trods alt en bolig finacering vi taler om og ikke en kasse kredit

    #132988
    testForfatter

    ps så vidt jeg ved er systemet nu at banker kan låne til diskontoen i national banken. problemt er at nogen bankers kapital behov er højre ind det de kan låne der.

    dem der er proritets lån uden rent loft betaler mindre in 5,5

    #132990
    AnonymForfatter

    et opslag på deres hjemmeside fortæller at en variabel boligprioritet koster 6,35%?

    #133000
    SoleilForfatter

    Skandiabanken var konkurrencedygtig, da jeg for en hel del år siden flyttede mine engagementer over til den. Den havde desuden en sober markedsføring.

    Eik Bank, som overtog den, er ikke konkurrencedygtig, i alt fald ikke længere, 3,6% for en lønkonto er ikke imponerende, enhver kan på MYBANKER se, at der er banker, der tilbyder højere rente. Desuden har jeg konstateret, at Eik Bank i sin markedsføring benytter sig af dumsmarte kneb – åbenbart i forvisning om, at dens kunder er for dumme til at gennemskue dem.

    Så derfor flytter jeg nok også igen. Dog ikke til Danske Bank. Den er ganske vist blevet væsentlig bedre, men jeg har ikke glemt, at de i mange år behandlede deres privatkunder som det rene skidt. Og selv om de nu har fundet ud af, at det måske ikke var så klogt, så har de stadig ikke taget skridtet mod åben, klar og enkel markedsføring. De er mestre i at opstille indviklede regler og betingelser på deres forskellige kontoformer (alle med mærkelige navne) i stedet for det enkle: Renten p.a., fast eller variabel. Det kan enhver kontrollere på deres hjemmeside.

    #133010
    testForfatter

    så er vi to med måske næste samme problem. P.t ser jeg på følgende løsninger:
    1. Frøs. De ser ud til at man faktsik kan få gratis hævning i fremmede automater med en garanti konto på min 10.000kr. Den giver de så vist 5,5 på men tør man det i de her tider? Hvis man har den garant konto er deres betingelser vist ok med gratis visa kort og alt det der, men hvis man ikke vælger garant kontoen ser de faktisk lidt dyre ud. De ku så formindle mig et total kredit lån til mit hus på de der ca, 5,89

    2. BRF de har også en bank.

    3. Gøre ingen tinge. Eik bank fastholder trods alt de 5,5 men hvad finder de på næste gang?

    #133014
    testForfatter

    ps BRF har ikke udenlandsoverførsler

    #133040
    AnonymForfatter

    Nu blander du to ting sammen:

    Markedsføringen har noget med det gamle SkandiaBanken at gøre og ikke Eik Bank. At renten ligger på 3,6 % er ikke så ringe på én lønkonte? Jeg mener ikke at kunne huske at SkandiaBanken havde højere rente end f.eks. Basisbank på indlån. Lige pt. ligger Eik Bank som nummer fire på listen – er det ringe?. Derudover kan en alt for høj indlånsrente – ligesom Basisbank – måske betyde noget negativt, læs balance mellem indlån og udlån.
    Synes derfor at de to sammenligninger du laver ikke er helt korrekte.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 69 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.