Inkasso–>Opsigelse af bank..–> råd søges.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #130752
    AnonymForfatter

    Hej Lissi.

    Tak for råd. Selvskyldnerkautionsbevis hvad er det nu lige det er..? :o)

    Kan fornemme det er noget jeg skal holde fingrene fra og hvad skal jeg sige hvis banken præsenterer mig for et sådanne..?

    MvH

    Jesper

    #130754
    AnonymForfatter

    Bortset fra det har jeg fået oprettet en konto hos nordea hvor pengene fra mit firma vil gå ind i fremtiden..

    #130758
    AnonymForfatter

    Hej Jesper
    Ja et selvskyldnerkauktionsbevis er virkelig noget du skal holde fingrene fra, det er lidt svært at forklare kort, men prøv at gå på nettet. Hvis du ikke kan finde det så skriv igen så skal jeg se om jeg kan gøre det kort.

    Hvis banken præsenterer nogle papirer for dig og de f. eks siger det er noget du skal underskrive for det gælder jeres fremtidige samarbejde, så tro ikke på det.
    Øverst på papiret står der at det er et selvskyldnerkauktionsbevis så husk det.
    Det klogeste du kan gøre er at lave en aftale med dine kreditorer med et beløb som du ved du kan overholde, og overhold det så. Du kan også flytte alle dine aktiver over i din kones navn, for hun har vel ikke underskrevet på diverse lån. Har hun det kan det jo ikke nytte noget.

    hilsen lissi

    #130760
    AnonymForfatter

    Hvorfor skal han holde fingre fra en selvskyldner kaution?

    Er firmaet ikke i forvejen et enkeltmandsfirma? Så vil han jo under alle omstændigheder hæfte personligt for gælden, med mindre det er organiseret som et ApS eller AS, hvor han så kun hæfter med sit indskud.

    Vil han ikke underskrive en selvskyldnerkaution er det ret sikkert at Nordea ikke vil overtage hans lån. Det viser simpelthen manglende vilje til at betale tilbage.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.