Inkasso–>Opsigelse af bank..–> råd søges.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89095
    AnonymForfatter

    Hejsa.

    Har en lidt pernitten sag kørende med min bank lige i øjeblikket, sagen er den at jeg er selvstændig i transportbranchen og som alle ved er det jo ikke den bedste branche at være i lige i øjeblikket. Det har resulteret i underskud på min private konto samt budgetkonto og dermed er vores lån i Sparekassen blevet misligholdt og er nu overgivet til inkasso, samt at banken har opsagt alle aftaler i forbindelse med vores engagement deri.
    Det skal siges at vi på intet tidspunkt har forsøgt at skjule for banken at der var et problem på vej og vi har i lang tid forsøgt at få ændret det lån vi har i banken, da vi dengang det blev lavet-2år siden- blev enige om en høj ydelse med mulighed for nedsættelse hvis tiderne skulle ændre sig. Men efter ny bankrådgiver er kommet ind i billedet har det hverken været muligt at bide eller stikke i vores nye “rådgiver". og nu er vi så kommet dertil at banken lukker ned for alt. vores 2 private konti, budgetkonto og min Erhverskonto, med øjeblikkelig virkning. Så kan ikke engang få betalt mine regninger på firmakonto selvom der er plus på den..

    Nogen der har nogen gode råd til hvad jeg kan gøre i denne situation?? har selv taget kontakt til Nordea for at få oprettet en ny konto der, men tvivler lidt på de vil hjælpe når man tager min situation i betragtning.

    MvH

    Jesper Petersen

    #130098
    thsvForfatter

    Hvor meget er din gæld?
    Det er ihvertfald tarveligt af banken at lukke din erhvervskonto.
    Mon de ønsker at du kommer i RKI?
    Er der yderligere sikkerhed, i f.eks. jeres hus?
    Eller har du nogle forældre, der kan hjælpe dig gennem krisen?
    Men skynd dig ned i Nordea-afdelingen imorgen, det er jo vigtigt, at I ikke kommer bagud med nogen betalinger.

    #130100
    AnonymForfatter

    Jamen i banken skylder vi 278.xxx på lånet +et acceptcard på 25.xxx, er indkaldt til inkasso, hvordan vil en ny bank reagere på dette..? Bor i lejebolig så ingen mulighed for sikkerhed der og mine forældre er heller ikke en option.

    Derudover er der optaget lån for at starte virksomhed op, hvilket banken ikke ville være behjælpelige med da det ikke var et område de beskæftigede sig med, og det virker som om de har vendt det til at vi har modarbejdet dem ved at tage lånet andetsteds, det er dog ikke min opfattelse da de som sagt selv ikke beskæftigede sig med transportsektoren..

    Tanken at de ønsker at det skal gå os ilde er også strejfet mig, da de har været 100% ikke samarbejdsvillige..

    MvH

    #130104
    thsvForfatter

    Jamen, så må den bank, hvor I har lånt til opstart af virksomheden jo hjælpe jer.
    Når banken bare lukker jeres konti, kan de jo ikke regne med, at du har en chance for at tjene penge, så du kan få afdraget din gæld til dem.
    Jeg ville være edder sur på den bank, der bare lukkede mine konti, og fluks finde en ny samarbejdspartner.

    #130106
    AnonymForfatter

    Lånet er taget via Gemoneybank så det er nok heller ikke helt muligt. Men ja er også eddersure på Sparekassen over at de afvikler os på den måde, ja de har sendt mange rykkere og advarsler men vi har også kontaktet dem hver gang og fortalt dem situationen men som sagt uden nogen form for lempelse eller hjælp.

    Mit andet “problem" er så muligheden for at andre vil tage os når vi står i den situation vi står i..? Vil de ikke alle løbe skrigende bort..?

    Min virksomhed har også kørt under et år så har ikke rigtig noget regnskab at vise frem for en kommende bank.

    MvH

    #130112
    AnonymForfatter

    Uden at kommente om virksomheden skulle have startet op eller ej er her hvad jeg vil råde jer til at gøre:

    1. Find en ny bank og få oprettet en lønkonto,budgetkonto og virksomhedskonto. I skal nok ikke regne med at I kan finde en bank der vil overtage jeres gæld og da slet ikke tilbyde jer nye kreditter eller lån..

    2. Lav en aftale med alle kreditorer om hvor meget I har mulighed for at betale – oftest vil de hellere have lidt om måneden end slet ingen ting overhovedet.

    3. Sørg for at få afviklet så meget af jeres gælds som muligt (start med den dyreste). Det virker for mig som om I har en meget stor gæld uden at have noget for den – få den væk.

    Vh. Michael

    #130120
    AnonymForfatter

    Nej mht opstart af virksomhed kan man altid være bagklog jo og set i lyset af hvad jeg ved nu kontra da jeg startede, havde jeg heller ikke taget chancen. Det sagt har vi ekstraordinært afdraget 40k over 8måneder på et andet lån(VEKO), så viljen mangler skam ikke. at indtjeningen skulle falde så meget var der ikke mange der havde regnet med, ihvertfald ikke af dem jeg har talt med.
    Det skal ikke være en hemmelighed at jeg kører under minitrans som selvstændig vognmand og det skal heller ikke være en hemmelighed at jeg er dybt utilfredse med deres markedsføring und so weiter men bottom line er at nu er jeg igang med det og må prøve at få det bedste ud af det.. :o)

    1: jeg ønsker ikke flere lån eller noget, jeg ønsker bare 2 konti hvor jeg kan have mit private forhold og så en til erhverv. Vil de overtage min gæld og hjælpe mig vil jeg blive meget beæret men det er slet ikke noget jeg vil forvente på nogen måde.

    2: Den største post og det største problem har været det lån fra banken som vi betalte 7200 på om måneden.

    3: som nævnt ovenfor har jeg arbejdet på at komme ud af de dyre lån og vil fortsat gøre det..

    MvH

    #130132
    AnonymForfatter

    Hej Jesper

    Dejligt at høre at du gør noget ved den triste situation I står i. Der er ingen banker der kan nægte jer at oprette en almindelig anfordringskonto.

    Medhensyn til den tunge ydelse på det ene lån er der jo ikke andet for end at fremlægge sagen overfor jeres nuværende bank og sige det som det er. De kan ikke få så meget i ydelse som nu, tilgengæld kan du jo så tilbyde dem noget mindre fremfor slet ingenting. Du skal ikke true dem med ikke at betale (det kommer der aldrig noget positivt ud af), men med ærlighed kommer man som bekendt længst og hvis du fremlægger jeres situation og fortæller at I stadig er villige til at betale, mon så ikke de accepterer den lavere månedlige ydelse.

    Vh. Michael

    #130138
    AnonymForfatter

    Hej Michael

    Har netop prøvet at tale med min bank om den ydelse der var på det lån, men de ville hverken hjælpe med at nedsætte ydelsen eller evt. give mig en lille henstand eller lign. de kørte bare den hårde stil og har nu sendt os videre i deres system.

    #130190
    thsvForfatter

    Ja, få nu oprettet de anfordringskonti i din lokalbank, hvor de vil snakke med mennesker!
    Med de høje renter, der er på lån for tiden, så bør en lokal bank kunne hjælpe jer igennem krisen. Tjek evt. via TotalKredits hjemmeside, hvilke banker de samarbejder med.
    Mht. til dit erhverv!
    Var det ikke en ide at opgive det, og så blive chauffør på fast løn igen!
    Eller søge ind under et andet transportfirma, hvor der er nok at lave!

    #130220
    AnonymForfatter

    Er i sparekassen sjælland den er vel lokal om noget er..??

    Sidder med en leaset bil over 4år og har investeret et vidst beløb i dette projekt, så er jo ganske interesset i at få det til at køre..

    MvH

    #130300
    AnonymForfatter

    prøv at kontakt x-press fragt i hvidover, lav fast pladsleje, god kørsel = hele E.U. og godt priser, ingen flytninger… 🙂

    mvh Frank

    #130344
    AnonymForfatter

    Hej Frank.

    Er desværre bundet af en kontrakt hos minitrans så tror ikke lige det er en mulighed.. men kan de bruge en udefra giver jeg da gerne et nap med.. :o)

    Jesper

    #130746
    AnonymForfatter

    Hej mit eneste råd til dig er blive ved med at spørge de forskellige banker til der er en der tror på dig. Husk du må aldrig underskrive et selvskyldnerkautionsbevis, hvis du er gift må din kone heller ikke underskrive. I vil isåfald aldrig nogensinde komme til at eje noget.

    Så er der gældssanering , hvis det kommer så langt se på nettet hvordan det foregår.

    held og lykke

    #130750
    AnonymForfatter

    Kan du ikke gå til der hvor man får pengene eller jeg mener firmaet hvor du får betaling for udført arbejde og bed dem om at sende pengene direkte til dig det må være muligt at få et forskud så i kan gøre noget ved det el til i finder en anden bank. de kan ikke lukke konens konto da hvis hun ik er involveret i dit firma ikke har noget med at gøre ja så må de åbne. ja transportbranchen er noget lort i øjeblikket. du kan oss få transport firmaet til at fortyde deres indbetaling til dig og trække penge retur og give dem til dig, kør så vidt muligt uden om bankerne, det er ren forretning for dem, og du skylder ik mere end du kan betale hele beløbet til bage
    mv donner

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.