Er jeg den eneste som modtager reklamer for Entercards flexkredit én gang om måneden?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94834
    AnonymForfatter

    Jeg har et Entercard Remembercard og har nu det sidste halve år modtaget reklamer for Entercards flexkredit med forhåndsgodkendelse, mindst én gang om måneden. Blandt andet så sent som i går.

    Er det bare mig de er vilde for at sælge denne kredit? Eller modtager I andre med et Remember også reklamer for Flexkredit så ofte?

    #213966
    testForfatter

    Der er sikkert kun dig

    #213968
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skulle være speciel interessant?

    #213970
    AnonymForfatter

    Kunne ikke lade være med at kigge på deres hjemmeside, sidder og griner lidt af deres “Med FlexKredit" vs. “Uden FlexKredit" 🙂

    http://www.entercard.dk/FlexKredit/

    #213972
    testForfatter

    Men så er du måske ikke den eneste?

    #213978
    JydenForfatter

    Jeg ser det som positivt at få disse tilbud, selvom jeg ikke benytter mig af dem. Det betyder formentlig at du har et RememberMastercard med en rimelig limit at trække på, og det hænger ikke på træerne for alle idag. Tag f.eks. Danske Banks standardtilbud på 24/7 kontiene der er limit 10.000 kr. på Mastercard – noget man jo reelt ikke kan anvende til noget i forbindelse med bestilling af rejser, hotel forbrug osv. – men blot som et reservekort. Da ved jeg at Remembercard er mere large, men jeg er selv stoppet med at bruge deres tilbud om forhøjelse ved 70.000 kr., men det er da rart at have i baghånden hvis man står i udlandet og har brug for et større beløb. Nogle kan vel også anvende de rabatordninger der er i forbindelse med Remembercard. Mange Mastercard er jo bare et kreditkort uden fordelsydelser udover dem der ligger i Priceless citys systemet.

    #213982
    AnonymForfatter

    Der står i bunden på det papir hvor man skal oplyse sin indtægt før skat, gæld med mere.

    At man giver samtykke til at Entercard må slå ens person op hos et eller flere kreditoplysninger firma, jvf. punkt 5 i kreditaftalen.

    http://www.entercard.dk/Documents/FlexKredit/FlexKredit%20kreditaftale.pdf

    I punkt 5 står der intet om, hvor man giver dem ret til at slå op. Der står f.eks. intet om man giver dem ret til at hente oplysninger via Skat-hent-selv eller slå ens person op i databasen, kreditstatus.dk.

    Ikke fordi jeg tænkt at afgive forkerte oplysninger. Jeg vil bare gerne være sikker på hvad det er jeg giver dem ret til. Hvis I forstår hvad jeg mener?

    “Et eller flere kreditoplysningsoplysninger firmaer" er jo et bred formulering.

    #213990
    testForfatter

    Ja og det er det du giver dem ret til. Prøv at søg uden at krydse det af og de om de godkender

    #213998
    AnonymForfatter

    Man kan nemlig ikke undgå det, idet det er det man skriver under på.

    Skal det ikke stå direkte i deres betingelser, at man giver dem til at kigge i f.eks. skat-hent-selv?

    Jeg har nemlig fået et lignende tilbud fra SEBkort og de skriver i deres betingelser “Vi kan bede om tilladelse til at indhente oplysninger via Skat-hent-selv." Hvilket jeg også gav dem lov til.

    Jeg synes bare når Entercard ikke skriver direkte i deres, så bliver jeg lidt forvirret.

    #214000
    testForfatter

    Skat er oplysninger om indtægt formue og gæld. Skat er en statslig myndighed der kun i meget få tilfælde giver kredit. 🙂

    Selv om de ikke skriver i deres betingelse at de vil ha de årsopgørelse kan de godt senere bede om det.

    #214002
    AnonymForfatter

    Det forstår jeg også udemærket godt.

    Det jeg blot studser over er Entercards formulering af deres samtykke erklæring. Vil gerne være sikker på det jeg underskriver .

    #214028
    testForfatter

    så hvad er det du gerne vil være sikker på?

    det ville være helt normalt at at man i den ene eller anden form skal aflevere en årsopgørelse ved en ansøgning om lån eller kredit.

    vi du gerne ha en gratanti for t de ikke gør det eller hvordan?

    jeg synes du skal kontakte dem og spørg. Jeg ville forvente at du ente skal vedlæge den slags oplysninger som billag eller gi dem adgang og at det på den ene eller anden måde fremgår af følgebrevet, ansøgningskemaet eller betingelserne.

    #214032
    AnonymForfatter

    Nej det et bare jeg gerne ville være sikkert på hvad det er jeg giver samtykke til.

    Men jeg tror jeg skriver til dem istedet. Men grunden til jer skrev her var at nogen her måske vidste hvad entercards samtykke dækker over.

    #214034
    testForfatter

    Som sagt forstår jeg ikke hvad dit problem er. Du citere jo selv bestemmelserne.

    Er det hvilke typer af oplysning de evt indsamler du mener? Noget af en gætte konkurrance.

    Kreditoplysningsbureauerne må kun behandle oplysninger, som er af betydning for bedømmelsen af en persons kreditværdighed. De må ikke behandle oplysninger om den registreredes rent private forhold (følsomme oplysninger).

    http://www.datatilsynet.dk/erhverv/kreditoplysningsbureauer/

    #214168
    HalliHalloForfatter

    Kære Frederik

    Af dine indlæg fremgår det dels at du er sur over at du modtog en masse reklamer fra entercard gennem 1/2 år, dels at du nu vil oprette en konto hos dem, da du skal have fat i dem vedr. samtykkebestemmelsen.

    Med andre ord har reklamen tilsyneladende haft den ønskede virkning. Fantastisk!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.