Dette emne
Fortrydelse af Kviklån

Fortrydelse af Kviklån

05-02-2014 11:07
Redigeret: 23-08-2017 12:36
Redigeret:
23-08-2017 12:36
LouiseClausen56
Hej med jer,

Jeg har tidligere optaget et lån gennem min egen bank, denne gang så overvejer jeg det lidt at gøre det online. Jeg har fundet en side hvor der står skrevet at jeg kan fortryde mit lån op til 14 dage efter?? Er der nogen af jer der kender noget til det? Det står på denne side: kviklaan-nu dk under afsnittet "Du kan fortryde dit kviklån" ..

Fordi jeg tænker.... at hvis jeg kan fortryde det op til 14 dage efter, så er der jo ingen ko på isen, hvis jeg nu finder ud af at det var en dum løsning :-)

Jeg håber rigtig meget i vil svare, fordi jeg står overfor købet af en ny bil, og her mangler en smule til udbetalingen der skal ske her i Marts.

Med venlig hilsen,
Louise Clausen
Forældre til en teenager der lige er flyttet hjemmefra :-)
05-02-2014 12:18
Laursen81
Hej Louise. Det er ganske rigtigt. Du har altid 14 dages fortrydelsesret på lån. Dette gælder også banklån.
Mvh. Mads
05-02-2014 23:44
disarmoniamundi
Hvorfor vente op til 14 dage med at finde ud af at det er en dum løsning ?

Du behøver såmænd ikke at vente 1 sekund for at finde ud af at det er en dum ide. Ordet
kviklån alene burde være nok til at overbevise dig om at det er en meget dum ide.

Det er dine penge, men nu stiller du jo et spørgsmål, så derfor modtager du et svar.

Hold dig LANGT væk fra den slags lån og gå i banken i stedet for, få dig en kassekredit, uden oprettelses gebyr vel og mærke, det er en meget billigere løsning

MVH
Disarmonia
06-02-2014 07:07
test
Lånesagsgebyret kN man vel næppe heller få retur. Så rigtigt rigtigt dum
06-02-2014 07:39
Laursen81
I sådan et tilfælde vil lånesagsgebyret også blive refunderet. Det er kun offentlige udgifter som f.eks. tinglysning der ikke skal refunderes.
Jeg er dog helt enig i at det er en dårlig løsning.
Mvh Mads
06-02-2014 09:39
Michael
Hvis man ikke har råd til at spare de sædvanlige 20% op til udbetalingen på en bil så har man slet ikke råd til at holde bil.

Ud fra denne tråd

http://www.mybanker.dk/debat/bolig/7593-min-soen-o...t-sms-laan

er det jo bestemt ikke det bedste signal at sende til sine børn når man tager et hurtiglån for at købe en bil. Det er ingen undskyldning, at man ikke kender så meget til økonomi som TS påstår.
06-02-2014 22:58
Mr R
Man kan ikke være sikker på at få lånesagsgebyret bliver refunderet.

Banken har nogle arbejdsudgifter og dem har de også lov til at tage, de skal dog være rimmelige
07-02-2014 00:00
Laursen81
Der tror jeg bestemt at du tager fejl.
Det står meget klart i kreditaftaleloven $19 stk. 4 at det kreditgiver kun kan kræve evt. Påløben rente refunderet.
Mvh Mads
12-02-2014 12:28
LouiseClausen56
Hej alle,

Mange tak for jeres svar. Jeg vil droppe tankerne om et kviklån, og i stedet har jeg aftalt et møde med min bank i dag kl 15. Jeg ser meget frem til det, og håber vi kan få det til at fungere.... Jeg er også langt mere tryg ved at jeg sidder overfor dem, og ved hvem de er, når jeg skal låne penge, og det ikke bare er et eller andet snusket firma på internettet. Som sagt, tak for jeres hjælp:-)

Jeg vender lige tilbage senere i dag, når jeg har haft mødet med banken!

Mvh
Louise
Forældre til en teenager der lige er flyttet hjemmefra :-)
12-03-2014 14:57
jhv
Hej Louise,

Jeg er journalist på TV2, hvor vi i dag debatterer kvik-lån og SMS-lån. Det kunne være interessant at tale med dig. Giv meget gerne lyd på 2545 6414.

Bh Jakob
Journalist på TV2
12-03-2014 18:59
HalliHallo
Hvad hedde det program det skal diskuteres i, Jacob?
25-03-2014 14:43
cdn
Kære bruger,
DR1's forbrugermagasin KONTANT er ved at lave et program om kviklån, og i den forbindelse vil vi meget gerne i kontakt med folk, der har taget et sådant lån.
Har du taget et kvik-lån for nylig via SMS eller internettet? Blev du overrasket over hvilke omkostninger, der er ved den type lån? Er du mellem 20 og 30 år?
KONTANT vil meget gerne i kontakt med dig, hvis du kan svare ja til de her spørgsmål.
Send en mail til kontant@dr.dk med din historie og et telefonnummer, så ringer vi dig op til en kort snak til baggrund.
Dine oplysninger vil naturligvis blive behandlet fortroligt.
Tak for din tid.
vh
Claus, Kontant
25-03-2014 14:53
Michael
Verden står ikke længere den dag KONTANT laver et seriøst gennemarbejdet program. Det bliver ihvertfald ikke med denne case.
07-04-2014 08:30
CASHAL
Hej Mads, Det virket somom du ved en del om kreditgivning til forbrugere. Jeg arbejder på et lille projekt og kunne godt bruge lidt sparring. Ville du mon være interesseret i det? Mvh Casper
07-04-2014 17:04
Laursen81
Hej Casper. Lidt viden har jeg da samlet op.
Hvad kan jeg hjælpe med?
Mvh Mads
07-04-2014 17:45
CASHAL
Hej igen Mads,

Mit projekt drejer sig om en P2P internetplatform for forbrugslån. Vi undersøger mulighederne primært i Sverige og Danmark og er positivt overraskede over rentabiliteten i financiering af forbrugslån (apropos www.Ekspresbank. dk, www.DER.dk, www.Letlån.dk, www.Danaktiv.dk mv.). Men en P2P platform skiller sig ud fra de øvrige ved at have en anden funding mekanisme...se evt. www.lendingclub.com, www.prosper.com, www.Zopa.com osv.

Hvad er din indgang til forbrugslån? Vi kunne evt. udveklse detaljer hvis du har noget erfaring og dele ud af (-:

Mvh
Casper
07-04-2014 19:47
Laursen81
Min indgang er knap 12 år i den finansielle sektor hvor jeg udover rådgivning også har undervist, lavet undervisningsmateriale, været censor og fagkonsulent ved finansrådet.

Generelt er jeg ikke begejstret for låneudbydere som ikke forholder sig til kundernes samlede økonomi idet jeg ofte har stået i den ende der skal stå for oprydningene efterfølgende.
Uden at være juridisk ekspert vil jeg lige kaste to ting ind i dine overvejelser.
Kan i lave dette uden en banklicens? Mig bekendt kræver det en banklicens at måtte modtage indlån. Det kan sagtens ske at et p2p koncept kan arbejde uden omkring dette men jeg er ikke sikker.

Hvordan vil du håndtere hvidvasklovgivningen. Når jeg ser hvor meget arbejde det kræver for de etablerede banker kan jeg godt have min tvivl om et nystartet firma kan håndtere dette.
Mvh Mads
07-04-2014 19:59
CASHAL
Kloge ord alt sammen. Har bestemt en legal opinion omkring tilsynspligt. Er muligvis underlagt tilsyn som betalingsformidlingstjeneste. Ikke pengeinstitut da alle klientmidler forvares i et godkendt pengeinstitut.

Platformen modtager ikke indlån, men facilitere et match imellem låntager og långiver. Skal dog godkendes som hvidvaskningspligtig, men ellers ikke underlagt lov om finansiel virksomhed (rådgiveransvar mv.).

Har selv været aktiv i branchen siden 97 og har god erfaring med Tilsynet og trægheden.

Tak for dine kommentar...(-: flere er altid velkomne!

/Casper
07-04-2014 20:12
Laursen81
Ok. Det lyder til at du har sat dig godt ind i tingene. Altid en forudsætning for en godt koncept.
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at kontakte Lars Krull.
Få mennesker i DK har en større viden omkring bankvæsen og mulighederne heri.

/Mads
07-04-2014 20:31
CASHAL
Mange tak Mads, endnu et godt råd. Det vil jeg gøre...du er velkommen til at surfe forbi lendlink.se det er vores midlertidige ansigt udadtil.
08-04-2014 07:26
test
Et smart foretningskoncept uden tvivle. Banker tager idag en pris der afspejler risikoen plus formidlingsarbejdet. Jeres portal overlader så riskoen til en tredje part og tager kun den risko fri del af kagen. Er jeres system så også skruet sådan sammen så i har jeres provision hjemme uanset om lån tager løber fra sine forpligtigelser ?
Hent flere indlæg