Mange penge overført ved fejl fra udlandet
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta og Google for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
jeg har vundet 5000 dkk ved en en udenlandsk spiludbyder.
De overfører så et 6-cifret beløb til min bankkonto. De skriver samme dag at det er en fejl og at jeg skal returnere pengene.
banken “Fraud investigation” ringer og hører hvad overførslen handler om og synes jeg skal ringe og få bekræftet kontonummeret, da jeg modtager den fra en bank i Estland og skal returnere til Cypern. Jeg skriver så til dem at min bank har bedt mig kontakte dem om, hvordan det kan være.
De svarer ikke lige og efter aftale med banken skriver jeg så at min mulighed er at returnere pengene til den bank de kommer fra og beder dem sende iban og Swift – det er nu 4 uger siden jeg har skrevet til dem og har intet hørt.
Tænker selvfølgelig at de nok ikke har rent mel i posen – jeg har ikke umiddelbart tænkt mig at kontakte dem, har jo forsøgt at returnere og skrevet til dem 2 gange.
jeg bruger selvfølgelig ikke pengene, men hvad hvis jeg ikke hører fra dem i 5 år?