kortkaos truer den nye Coop Bank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Indlæg
  • #199202
    JydenForfatter

    Der er sandelig ikke noget galt i at reklamere for sine produkter, og jeg er altid parat til at modtage et godt tilbud, og er derfor ikke med på “Nej tak til reklamer" eller Robinsonlisten.
    Der sker jo ikke noget før en eller anden sælger noget – ingen udvikling, produktion osv. som en klog mand har sagt.

    Jeg mener at kunne huske at Coopmastercard v/Entercard på et tidspunkt har sagt at den øvre grænse var 100.000 kr.

    Jeg har ikke alle de tilbud jeg har fået om forhøjelse, men det sidste tilbud om en forhøjelse på 12500 kr.kom i marts 2012,hvad jeg ikke reagerede på, og det blev fulgt op med et nyt tilbud på samme forhøjelse i september 2012, og heller ikke det reagerede jeg på, så der kom endnu et brev i oktober 2012 med budskabet “Du kan stadig opgradere til et højere kreditmaksimom" som jeg heller ikke har reageret på. Brugt på den rigtige måde er der bestemt ikke noget i vejen med de tilbud Entercard har udsendt gennem tiden,- ordningen har været rigtig god, og jeg mener bestemt ikke jeg overdriver. Jeg husker ikke hvad jeg startede på af kreditmaksimum – måske 25.000 kr.

    #199204
    AnonymForfatter

    Jeg startede med 18.000 kroner i 2011 og har fået tilbud om forhøjelse 5 gange.

    #199220
    HalliHalloForfatter

    Jeg har altså kun fået reklamebreve sendt 2 gange, så måske I er bedre kunder end jeg?

    Bliver kreditrammen automatisk overført til CoopBanken? Hvis man opsiger EnterCardet?

    Er der nogen der har undersøgt det?

    Til Jyden: Har du nu i øvrigt ringet og spurgt om de fortsætter med at tilbyde kontanter ved kassen? Jeg kunne forstå at du var lidt bekymret, men jeg tror ikke at det fortsætter, da de ikke har nævnt noget om det i det fremsendte materiale eller rettere de mails de har udsendt.

    #199228
    AnonymForfatter

    HH, Nej hvis du har gæld til Entercard så hænger du på den indtil den er betalt ud.

    Coop Bank er en separat virksomhed hvor du kan søge om at få et Coop Mastercard. De kan hjælpe dig med at betale din gæld ud til Entercard med de penge du låner af Coop Bank.

    De åbner ansøgning for den nye Coop Mastercard i morgen aften siger de på Coops FB side.

    Men Coop har selv en model hvor de regner med at nok cirka 20% af af de 100.000 kunder med Coop Mastercard plus ikke kan blive kunder i den nye Coop Bank med deres Mastercard.

    Jeg har en limit på mit snart gamle kort Coop på 72.000 kroner, hvor jeg har et udestående med Entercard på cirka 10.000 kroner. Jeg regner derfor ikke med at kunne blive godkendt til et nyt Coop Mastercard, idet Coop sikkert vil mene at når man har så stor en limit hos Entercard i forvejen og påtrods af jeg kun har et udestående på cirka 1/7, så er der jo risiko for at jeg på et tidspunkt brænder den limit af og måske mister evnen til at betale evt. gæld til Coop Bank.

    Derfor har jeg ikke tænkt mig at ansøge om et Coop Bank Mastercard.

    #199242
    JydenForfatter

    HalliHallo
    Nej jeg tager det helt roligt og har ikke ringet og spurgt om hævning på mastercard og gør det heller ikke, da COOP Bank skal have mulighed for at fastsætte deres retningslinier og komme ud med deres produkter. Som det fremgår af pressen idag har de ansat de en række erfarne medarbejdere, så jeg sætter min lid til at de kommer med et produktprogram der er anderledes og interessant for private kunder, og ikke som de fleste andre pengeinstitutter der er ligeglad med kunderne, og bare sidder inde i deres egen osteklokke og hygger sig med sig selv. Men vi får se hvad COOP Bank kommer med i den kommende tid, og om det er noget man kan bruge

    #199276
    HalliHalloForfatter

    Der kan stadig hæves over på MasterCard, iflg. deres hjemmeside d.d.

    Lønkonto giver kun 0,5% i rente, jeg havde regnet med lidt mere….Det er obligatorisk at man har netbank og VisaDankort. Prisen er 500 kr. om året, men koster ikke noget for medlemmer af Coop.

    Endvidere tilbyder de 1 højrentekonto med 1 års opsigelse til en rente på 1,3%. Er heller ikke noget særligt, havde regnet med 1,25% på anfordringsvilkår.

    Kan man indbetale kontanter ved kassen i Kvickly? Kan ikke umiddelbart se det noget steder.

    Jeg nøjes nok med MasterCard, men man kan ikke få en kredit på mere end 30.000 kr., men det går nu nok, og kredittiden er reduceret med 1 uge til max. 45 dage.

    #199288
    testForfatter

    Jeg er sikker på at indehaver af udenlandske kredit kor, lo guldkort og franske kredit kort med 5% rabat på al benzin kan aflever selv træ penge i klinkende mønt i alle dagligvarer butikker i Danmark og få det sat ind på alle deres kort.

    Selv om det ingen steder står er det jo en menneske ret.

    #199306
    HalliHalloForfatter

    Test, du glemte bare det væsentligste: At jeg kan hæve gebyrfrit i enhver automat verden over.

    Men det er jo bare ikke det denne tråd handler om, men om den nye http://www.bank.coop.dk

    Er det virkelig en menneskeret at kunne indbetale kontanter i sin bank?

    Jeg kan da ikke gøre det i Finansbanken og der er sikkert andre internetbank hvor det samme er gældende.

    Mit råd til Coop: Hvis ikke I får nogen bedre vilkår, så tror jeg ikke i får den ønskede succes.

    Der er allerede banker, der giver 0,50% eller mere på en lønkonto f. eks Basisbanken 0,75-0,90% og måske også BRF, men jeg ved det ikke. Og hvem gider binde sine penge 1 år for 1,3%?

    #199324
    AnonymForfatter

    Jeg prøvede at tjekke deres ansøgningsskema igennem og jeg kan at de vil have man give samtykke til at de må tjekke ens oplysninger via kreditstatus.dk. Det er i sig selv ikke noget problem. Jeg har dog i forvejen et Ikano VISA hvor kreditten er ubrugt. Derfor vil det jo i teorien betyde at jeg vil skulle undlade nogensinde at bruge mit Ikano Visa, hvis jeg ville ansøge om et Coop Bank kort.

    For så fald ville Coop Bank jo så mene at har løjet, selvom posten i kreditstatus aktiveres den dag jeg bruger noget på Ikano VISA kort.

    Derfor har jeg droppet tanken om at videreføre mit Coop medlemsskab med en konto i Coop Bank.

    #199332
    HalliHalloForfatter

    Hvad er det du skriver AlphaMale?

    Hvordan kan du evt. komme til at lyve over for Coop?

    Man skal vel ikke oplyse saldoen på andre kort eller hvad?

    Jeg ikke rigtig forstå………

    #199344
    AnonymForfatter

    Jeg siger ikke noget om at lyve. Jeg siger bare hvis jeg søgte om et Coop Bank Mastercard idag så der under kreditstatus jeg ingen gæld har fordi jeg ikke har noget udestående på mit Visa fra Ikano. Men fordi jeg har et Ikano Visa så hvis jeg så brugt penge på det, så ville Coop Bank jo kunne læse det. Hvilket jeg føler som om man løj på ansøgningen.

    For kredit man ikke har brugt af endnu er det gæld?

    #199366
    HalliHalloForfatter

    Jeg forstår stadig ikke hvad det er du skriver.

    Nu kikker de jo nok ikke alene på om man har et ekstra kort hos en anden udbyder.

    Det er jo nok vigtigst hvad din indkomst er, og hvordan dine aktiver og passiver så ud på den
    sidste selvangivelse. For begge dele skal vel oplyses?

    #199368
    AnonymForfatter

    Ja det har du ret i. Men nuvel jeg fik mit nye Remember kort med posten idag fra Entercard og det er da et pænt kort.

    #199962
    mr. umuligtForfatter

    Jeg håber snart jeg modtager mit coop kort, renten på remember kort nærmer sig uhyrlige 20 %

    #199970
    HalliHalloForfatter

    Mr.umligt, ring på 43 86 11 11, de kan oplyse dig hvornår dit kort bliver afsendt.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.