Nordea lån 10,25 i. Rente

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Mureren3Forfatter
    Indlæg
  • #93725
    Mureren3Forfatter

    Jeg har i forbindelse m finanskrisen måtte tvangsopløse mit murerfirma. Jeg valgte at betale alle kreditorer, og det betød at jeg endte op med en kassekredit på 500000 som jeg fik lavet om til et forbrugslån til 8,25 i rente ,den har nordea indtil videre hævet til 10,25 og afdragene 10 gange årligt fra 7000 til 7700. Jeg skylder i dag 400000 og ville egentligt bare høre om der er nogen gode forslag til hvordan jeg får renten ned. Jeg har startet et nyt firma op uden ansatte og det kører stabilt med en god stabil kundekreds og økonomi. Så jeg kan godt klare afdragene men ville jo gerne slippe lidt billigere ?

    #198730
    MichaelForfatter

    10,25% er ikke en høj rente for et lån uden sikkerhed

    #199370
    Mor51Forfatter

    Hej Mureren3
    Jeg har først lige set dit indlæg nu, men jeg synes i den grad, at du fortjener et skulderklap. Mange andre, som går konkurs, løber fra det hele og lader kreditorerne i stikken. Du har taget ansvaret på dig, og det skal du have stor ros for.
    Når jeg hører en historie som din, så undrer det mig, hvordan bankfolk tænker. I stedet for at sætte renten op, når du viser ansvarlighed og vilje og evne til at afdrage, så burde de efter min mening belønne dig ved at sænke den.
    Desværre kan jeg ikke hjælpe dig konkret, men prøv at henvende dig til andre pengeinstitutter. Skriv evnt. nogenlunde det samme, som du har skrevet her (måske lidt mere uddybende). Der må da være nogen bankfolk, der kan se, at her er en stabil og ansvarlig kunde, som de kan tjene på, også hvis de sænker renten.
    Og så vil jeg opfordre dig til at afdrage alt det, du kan, for at få gælden betalt så hurtigt som muligt.

    #199716
    thsvForfatter

    Hæv afdraget, så gælden afvikles hurtigere.
    Din rente er helt normal for usikret gæld.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.