Mastercard

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87160
    AnonymForfatter

    Jeg skal ud og rejse og har brug for at kunne mere end de 20.000 som et Visa/dankort tillader at man hæver i løbet af en måned. Min egen bank kræver et (synes jeg) stort årligt gebyr for oprettelse af et Mastercard, men jeg kan se at andre banker tilbyder samme Mastercard for et sted mellem 0 og 100 kr. Kræver det mon at jeg flytter alle mine pengesager til en anden bank, eller kan man få et Masterkort i en bank uden i forvejen at være kunde?

    #106272
    AnonymForfatter

    Da vi var i korea for nogle år tilbage havde vi en aftale med vores bank om at vi ringede hjem til dem, hvis vi brugte flere penge end vi måtte pr. dag

    #106284
    Niels (31)Forfatter

    Et MASTERCARD er da vist de fleste steder gratis, så vidt jeg ved. Hvis du skal bruge flere penge end 20.000 kr. pr. måned, så har du jo også dit VISA-CARD. Ellers kan du jo som selv siger ringe hjem til banken og snakke med dem om en anden løsning.

    #106304
    AnonymForfatter

    I kan jo også blot tage 2 st. VISA-Dk med, grænsen på 20 kilo er pr. kort. Derudover kan forbrugsssaldoen nulstilles ved kontakt til jeres bank – under forudsætning af at der er dækning på kontoen.

    Jeg er kunde i SkandiaBanken – der er endda ingen gebyrer ved hævninger i andres automater, de gebyrer betaler SkandiaBanken. Sidste år hævede jeg 2.000 dkr. hver anden dag – det gav mig en besparelse på 30-50 kr. pr. hævning

    #107418
    AnonymForfatter

    Der er mange forskellige ‘slags’ mastercard som koster noget forskelligt alt efter hvad der er inkluderet. Det kan være hvormeget kreditmulighed der er på kortet og dem der er dyrere inkluderer som regel rejseforsikringer og afbestillingsforsikringer så du sparer det et andet sted, men det skal din bank selvfølgelig oplyse dig om.
    Det er ikke alle banker du blot kan ringe til og få nulstillet din limit på visakort. Det koster som regel et gebyr til PBS på 200 kr. (husk at spørge om dét). Det er en god ide at have flere kort med under alle omstændigheder.
    Det er rigtigt at Skandia har gratis visa-hævninger i udlandet, så hvis det er noget du bruger meget, så er der penge at spare! Til gengæld kan du så ikke ringe og få en saldo (oplyses ikke over telefonen), oplevede jeg *suk*..

    venlig hilsen
    Madsen

    #107458
    AnonymForfatter

    SkandiaBankens koncept er så vidt jeg ved selvbetjening hvorfor man skal bruge netbank eller sms-tjeneste (som begge er gratis), men har man brug for ekstraordinært at få oplyst saldo over telefonen er det normalt muligt. Jeg er selv rigtig glad for at være kunde der, der er utroligt besparende at jeg ikke betaler hver gang jeg hæver i automater det gælder jo bare nationalt og internationalt.

    #109180
    AnonymForfatter

    Hej, du kan få et mastercard hos Nordea Finans, uden du skal skifte bank.

    #109200
    AnonymForfatter

    Jeg rammer selv med jævne mellemrum 20.000kr grænsen på Visakortet – og banken kan på et hvilkent som helst tidspunkt få PBS til at nulstille det for dig (omend det i princippet kun må ske i særlige tilfælde). Og det er gratis – om ikke andet i Nørresundby Bank – at få foretaget nulstillingen.

    Så hvis du eksempelvis blot regner med at overskride grænsen en enkelt eller to gange, kunne det måske være en ide at spare Mastercard gebyrerne, og istedet på forhånd aftale med banken at de skal nulstille når du mailer/ringer til dem under rejsen.

    #109218
    AnonymForfatter

    det er ikke kun 20.000 kr. grænsen der gør det relevant at have flere udenlandske betalingskort.

    hvis man først én gang har stået i bazaren i Casablanca og prøvet at betale med et VISA kort der af uransagelige årsager ikke virkede lige hos DEN mand på DET tidspunkt, rejser man ikke igen uden flere alternativer..

    et kort kan også knække eller komme i kontakt med magneter – så er det bare surt hvis man først opdager det på afrejsedagen når hotellet skal betales og bussen til lufthavnen kører om 20 min..

    😉

    #109246
    AnonymForfatter

    Det kan du have fuldstændig ret i Torben. Det kan helt sikkert være et par hundrede vel spenderede kroner for at afværge panik og problemer.

    #109424
    AnonymForfatter

    De MasterCards der koster næsten gratis 😉 er uden rejseforsikringen, som faktisk er rigtig god. Man bør faktisk undersøge ens rejseforsikring. Sammenligne dækninger og så tænke på at man faktisk samtidig får et kreditcard med op til 42 dages rentefri kredit… Og det skal man ikke kimse af, der er faktisk mange der bruger det som benzinkort også.

    #119306
    AnonymForfatter

    Jeg har et MasterCard, hvor der er tilknyttet en Årsrejseforsikring-Verden.
    Forsikringsdelen koster pr. 1. maj 2008 kr. 495,- pr. år.

    Fra 1. maj 2008 bliver det samtidigt en betingelse, at en “pakkerejse" betales med MasterCard’et for at aktivere forsikringsdelen i forbindelse med “pakkerejsen".

    Problemet er blot, at visse rejsearrangører af “pakkerejser" opkræver et gebyr på 1,25 % af rejsens pris ved betaling med et MasterCard.

    Det giver en ekstra regning på kr. 562,50 for en “pakkerejse" til kr. 45.000,-, som sendes videre til PBS.

    #119320
    JydenForfatter

    Ja, det er en god oplysning vi må tage ved lære af med det gebyrsvineri – og ikke mindst når det er i procenter så bliver det helt vildt.
    Iøvrigt er der en række rejsearrangører som slet ikke tager Mastercard, og så er rejseforsikringen ikke noget værd.

    #119324
    AnonymForfatter

    Nej det er jo irriterende hvis man skal købe rejsen med et MasterCard for at den dækker….og så hvis man ikke kan købe rejsen med mastercard ej heller så er det svært…
    Ved dog at Sydbanks MasterCard ikke behøver at være brugt til rejsen. Så det i en undersøgelse i BT. Så det ikke på nettet så kender ikke et link, men så det i den trykte avis.

    #119348
    AnonymForfatter

    I forlængelse af mit indlæg den 22. februar 2008 17:09, m.h.t. kravet om at pakkerejser SKAL betales med et MasterCard for at aktivere den tilknyttede rejse-/afbestillingsforsikring, kan jeg nu tilføje, at der i Danmark er eksempler på rejsebureauer, som ikke ønsker at modtage betaling gennem et MasterCard.

    Dermed kan man i Danmark blive udsat for, at have betalt for en rejse-/afbestillingsforsikring gennem MasterCard, som man ikke kan bruge til noget som helst, hvis man f.eks. vil købe en pakkerejse gennem 65-Ferie eller Apollo-Rejser.

    Det er virkeligt groft, at MasterCard og danske banker ikke har sikret sig, at der 100 % opbakningen fra rejsebrancens side til ordningen:

    “MasterCard med rejse-/afbestillingsforsikring"!!!!!!!!!!!!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.