Visakort gebyr

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #117614
    AnonymForfatter

    Skandiabanken tilbyder – efter nye vilkår fra 1.1.2008 – et visakort, der er gratis at oprette (= intet årsgebyr) og gratis at anvende i Danmark. Derudover er kortet gratis at anvende til betalinger i udlandet, mens kontanthævninger i udlandet pålægges gebyr på 30 kr. pr. hævning.
    Måske kunne det være et alternativ, der var værd at overveje ?

    #117778
    AnonymForfatter

    For mig at se er Skandiabankens/Eikbanks gebyr stadigvæk 150 kr årligt på Visa/dankort. Der sker en ændring til sommer; nemlig et gebyr på 30 kr. for hævninger i udlandet. Disse hævninger har hidtil været friholdt

    #117780
    AnonymForfatter

    Dette gratis hævegebyr er en af hovedårsagerne til at jeg anvender Skandiabanken. Dette stopper per 1.6. ! Ved nogen om andre banker har 0 kr. i hævegebyr for udlandet ?

    #117782
    AnonymForfatter

    Jeg er også kunde i EIK/Skandiabanken, og har kigget efter tilsvarende banker med gratis hævninger i udlandet. Jeg har ikke fundet nogen endnu.

    I det hele taget er jeg så skuffet over EIK, at forventer at skifte bank i løbet af det næste års tid. Jeg overvejer Nørrenebel Sparekasse – nogen der har gode erfaringer?

    #117786
    AnonymForfatter

    Hmmm. Jeg skriver brev til Eik Bank snarest. De har jo i tidligere presemeddelelse angivet, at der ikke ved sammenlægningen vil ske forringelser for eksisterende kunder

    #117788
    AnonymForfatter

    Jeg har allerede skrevet til Eik-bank omkring gebyr for kontanthævninger i udlandet, og her følger uddrag af svar fra Finn Olsen (chef for operations) pr. mail den 4.12.2007:

    “Den del vi gerne vil sørge for at informere om er gebyret for kontante hævninger på Visa-dankortet i udlandet. Ændringen her varsler vi med 6 måneders varsel, så alle har mulighed for at finde et alternativ. Du kan stadig bruge kortet som betalingsmiddel i udlandet da dette ikke er forbundet med gebyrer, gebyret er udelukkende på udenlandske kontante hævninger. Du kan altså også stadig hæve uden omkostninger i danske pengeautomater.

    Grunden til, at vi indfører gebyret for kontante hævninger i udlandet på visa-dankort er, at vi i Eik Bank fortsat ønsker, at alle basale bankforretninger skal være gratis og at ingen kunder skal betale for, at andre kunder gratis får udført ekstra services.

    Gebyret på de 30,- kr. kommer af en sektoraftale mellem de danske pengeinstitutter om opkrævning af gebyrer ved kontant hævninger. Tidligere har banken betalt dette gebyr for vores kunder, på samme måde som vi stadig betaler hver gang kunderne benytter deres kort til at hæve i danske pengeinstitutter.

    Desværre har vi oplevet at nogle kunder har valgt at benytte os udelukkende til at have et Visa/Dankort på grund af de gratis udenlandske hævninger. Det betyder at vi for disse kunder har betalt for alle de hævninger der bliver lavet i udlandet. Der har derfor været tale om en betydeligt omkostning for banken."

    Jeg finder det urimeligt at lade nogle få kunders uhensigtsmæssige adfærd omkring brug af visakort i udlandet være grund nok til at pålægge samtlige bankens kunder en omkostning. Med henvisning til bankens generelle politik med at lade omkostninger betale af de brugere, der benytter særlige faciliteter, burde banken i stedet pålægge disse omkostninger på de konkrete brugere. Det ville nok give en bedre opfattelse blandt flertallet af bankens kunder.
    Imidlertid er der nok ikke meget at gøre end at acceptere gebyret, medmindre man kan finde et andet pengeinstitut, der ikke opkræver dette gebyr for kontanthævninger med visakort i udlandet, og som samtidig har så få gebyrer som tilfældet er med Eik Bank i øvrigt.
    Jeg tvivler på, at et sådant pengeinstitut er at finde i Danmark.

    #117796
    AnonymForfatter

    Besked til General Prier.
    Når du overvejer at skifte til Nørrenebel Sparekasse har du vel god grund til det – men det kan vel næppe være på grund af noget med visakort..? Når jeg kigger på sparekassens gebyroversigt, fremgår det tydeligt, at man skal betale 150 kr. i årsgebyr for et visakort.
    Men så er det sådan derefter, at brugen af kortet er gratis.
    Hvis man kigger på indlånssiden er der heller ikke meget at hente – 0,125% p.a. på en checkkonto er ikke noget at prale af, når Eik Bank giver 3,75% p.a. for en tilsvarende kontoform.

    #117824
    AnonymForfatter

    Jeg er fuldstændig enig. Det er en meget væsentlig årsag til at jeg har Skandiabanken/Eik banken, som jeg iøvrigt bruger til alt andet også. Det er temmelig skuffende, at Eik bank har taget den beslutning at tilføje dette gebyr. Jeg overvejer ligeledes et bankskift.
    Jeg leder med lys og lygte efter en bank, hvor man ingen gebyr har for hævninger i udlandet, da jeg rejser meget. Hjælp mig med at lede… 😉
    hilsen Flemming

    #117980
    troltuuForfatter

    Jeg tilslutter mig surmuleriet omkring gebyret i udlandet. Det er (og nu snart var desværre) en fantastisk ordning så man slap for at hæve 2000 kr. af gangen når man var i udlandet og skulle regne ud hvor meget man skulle beuge de sidste par dage af en rejse.

    Jeg har også skrevet til Eik

    #120460
    AnonymForfatter

    Jeg har været kunde helt tilbage til det hed Min Bank, der herefter blev overtaget af Skandiabanken, der nu er overtaget af Eik Bank.
    Eik Banks beslutning om nu at indføre gebyr for at hæve penge i en udenlandsk bankautomat viser blot, at endnu en bank har meldt sig ind i gebyrgribbenes klub.
    De banker kan simpelthen ikke få nok.
    Ingen har som bankerne i mange år tjent styrtende med penge og alligevel behandler de kunderne som…..!

    Jeg vil i øvrigt lige gøre opmærksom på, at det er gebyrfrit at handle i alle forretninger i udlandet med et visakortfra en hvilken som helst dansk bank. Eik Bank ønsker at få det til at fremstå som om dette er noget unikt for Eik Bank, -tro dem ikke.
    For så vidt der bliver opkrævet gebyr i en forretning er det forretningen, der opkræver, og ikke banken.

    Det ville være dejligt om der igen ville opstå en lønmodtagerbank i kølvandet på Min Bank, med de samme lønmodtagervenlige vilkår som der var i den bank.
    Hilsen
    bln

    #120834
    GebyrForfatter

    Skandiabanken Sverige,men om man kan oprette konto hos dem når man bor i Danmark ved jeg ikke ?

    #122616
    AnonymForfatter

    Jeg følger trop med alle de andre der surmuler over Eik Banks indførelse af det 30 kr. udlands-hævegebyr i banken. Jeg ville ønske at vi, i protest, kunne foretage en kollektiv opsigelse af vores konti i banken…:-) Men det kræver jo at vi finder et alternativ – en smart bank ville kunne få temmelig mange nye kunder/indskud ved at indføre geburfrie hævnigner i udlandet.
    Er der nogen der har fundet en sådanne bank?

    #123784
    AnonymForfatter

    Prøv med Eik Bank (Tidligere Skandiabanken). Forudsætning for gratis Visa er at du har en lønkonto i Eik Bank, hvor din løn også skal gå ind.

    #123786
    AnonymForfatter

    Om Eik Bank
    Ja, gratis VISA-kort er det blevet til, men til gengæld et hævegebyr på 30 kr. pr. gang du hæver penge i en pengeautomat i udlandet.
    Gratis VISA-kort udstedes efterhånden af flere og flere pengeinstitutter, hvis man har konto.
    Jeg vil hellere betale 150 kr. om året for et VISA-kort og så intet hævningsgebyr, men nu er det altså blevet lige omvendt.

    #123788
    AnonymForfatter

    STOP NU DENNE TRÅD !!!!!!!!!

    Den er jo flere år gammel. Alle kan få gebyr fri visakort i dag.

    STOP NU DENNE TRÅD !!!!!!!!!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.