Visakort gebyr

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 38 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86900
    AnonymForfatter

    Er der ingen steder man kan få oprettet et Visakort uden at skulle betale 150,- for det om året ?

    #104580
    AnonymForfatter

    Løkken Sparekasse er gebyrfri – også med visakort

    #104586
    AnonymForfatter
    #104588
    AnonymForfatter

    Lån og Spar Bank tager 150,- om året for Visakortet. Jeg forsøgte at finde prisen hos Nykredit, men det er meget svært at finde på deres webside og indtil videre uden succes.

    #104610
    AnonymForfatter

    Nykredit (http://www.nykredit.dk/templates/show_page.jsp?id=4028720399213) har det de kalder ‘kernekonto’ – her er Visa/dankortet gebyrfrit. Men tjek lige øvrige gebyrer. Det forudsættes at der går løn ind på kontoen og der betales 10 kr om måneden til kontoudtog (2 kr til e-boks).

    Hej alle gebyrfanatikere herinde: De to kroner/ti kroner er i størrelsesorden som eller under bankens MARGINAL-omkostninger til produktet. Men derfor kan I jo alligevel godt mene det burde være gratis.

    #104620
    AnonymForfatter

    Ud over gebyr på 10 kr. for hver kontoudskrift opkræver Nykredit også et gebyr på 75 øre for hver eneste postering, sidstnævnte dog højst med 120 kr. pr. konto pr. år.

    Så det kan godt være, at VisaDankort er billigt hos Nykredit – men til gengæld får gebyrskruen så på andre tangenter.

    #104622
    MichaelForfatter

    Problemet med Nykredit’s kontoudskrifter er ikke prisen på 2 eller 10 kr, men at man ikke kan fravælge dem – man er tvunget til modtage skidtet, smide dem ud og så betale ved kasse 1.

    Enhver anden internetbank med respekt for sig selv og kunderne tilbyder kun udskrifter som en ekstra betalingsservice, dvs. du skal aktivt bede om dem.

    Jeg er derfor temmelig overbevist om, at Nykredit ikke blot skal have dækket udgifterne, men har disse udskrifter som en indtjeningsparameter.

    #104626
    AnonymForfatter

    Jeg sidder som programmør for en større dansk virksomhed der både sender tusinder af kontoudtog som print og som .pdf’er til e-boks. Og nej – vi kunne ikke finde på at tage betaling for dem. De beregninger jeg ser på marginaludgifter til sådanne forsendelser er lidt varierende men jeg har aldrig hørt priser under 10 kr / 2 kr.

    Men selvf. er det en betragtelig besparelse hvis kunden dækker udgifterne delvis.

    #117502
    AnonymForfatter

    Ja hos Sparekassen Midtfjord, 9681 Ranum

    #117504
    AnonymForfatter

    jo hos Sparekassen Midtfjord

    #117580
    AnonymForfatter

    Spar Salling

    Hvis du har et garantbevis eller er mellem 18 og 27

    #117582
    AnonymForfatter

    Ja det er godt med dig, men da banken/sparekassen jo er i besiddelse af mine penge(en konto der altid er i plus), kan de vel godt behandle mig derefter(f.eks. de tjener nogle renter-kontra-jeg får lidt ekstra services-d.v.s. gratis brug af deres home-banking-jeg laver jo arbejdet selv ?)
    Men man kan jo også gemmer pengene i madrassen ?
    I så fald vil bankerne/sparekasserne måske komme i bekneb eller hvad ?

    #117586
    AnonymForfatter

    Jamen, det er da simpelt:

    Der er masser af banker at vælge imellem, så du finder bare en bank der leverer det du ønsker dig til den pris du vil ha. Og findes det ikke, så kan du vælge mellem ‘bedst muligt’ eller at melde dig i koret der råber ‘Jeg vil ha, jeg vil ha’.

    #117594
    AnonymForfatter

    Det var da godt nok surt ?
    Kan vi slet ikke føre en seriøs debat ?

    #117596
    AnonymForfatter

    Så kom med et seriøst oplæg. Indtil videre læser jeg kun “Jeg indskyder penge. Derfor vil jeg – udover at hæve renter – bestemme prisen på services". Er det seriøs debat?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.