Kom af med dyre kontokort

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 69 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86864
    AnonymForfatter

    Til besøgende hos Mybanker

    Som forbrugerredaktør vil jeg meget gerne tale med folk, der har lånt penge på kontokort, via Handelsfinans, på posthuset eller andre dyre steder, og som gerne vil have hjælp til selvhjælp for at komme ud af de dyre lån. Evt folk, som har et nytårsforsæt om at få styr på pengene.

    Du behøver ikke at have store økonomiske problemer, men er måske bare faldet for fristelsen til at betale en sofa, et anlæg eller julegaverne via lån. Og det kan, hvis lånene betales hurtigt tilbage, godt være en billig løsning. Men en bunke små lån kan omvendt koste dig en masse kroner, som du kan bruge bedre andre steder. Jeg har kontakt med eksperter, der kan fortælle dig hvordan du kommer videre.

    Send mig et svar her eller mail direkte til mig på mgu@sondagsavisen.dk , så snakker vi om det…

    Med venlig hilsen
    Mette Guldagger

    #105538
    AnonymForfatter

    jeg er udmærket klar over at min situation er selvforskyldt,men nu giver det søvnløse nætter og påvirker min livskvalitet i voldsom grad. jeg har lovet mig selv at jeg vil være gældfri,men føler jeg løber panden mod en mur konstant.siden januar er det lykkedes mig at slippe helt ud af handelsfinans.er godt på vej til at få betalt fonafinans ud,og vil derefter ud af h&m konto min største gældspost 28000 kr.det har absolut ikke været let,min bank (danske bank)vil ikke hjælpe(mit rådighedsbeløb er alt for lavt?)jeg er alene med 3 børn,på kontanthjælp,og sygemeldt siden sep 03 hvor jeg fik en voldsom depression,blev opsagt fra job 31-5-04 er endnu ikke raskmeldt.når vi når d 1.hver måned har jeg stort set intet tilbage efter regningerne er betalt har prøvet at ringe til h&m for at bede dem om henstand året ud så jeg kan betale fonafinans ud,det vil de ikke.jeg er ikke registreret i rki eller som dårlig betaler.jeg får lige tingene til at hænge sammen fordi jeg har et forbrugsforeningskort hvor jeg har 40 dages kredit,og kan handle i lic,alt for dyrt når jeg burde handle i fakta og netto men eneste mulighed.hvad kan jeg gøre ?

    #105544
    MichaelForfatter

    Eneste mulighed er at forhøje din indtægt og det gøres som bekendt kun på én måde, nemlig ved at du finder et arbejde. Du kan ikke blive ved med at hænge i en årelang sygemelding. Kom ud af starthullerne og begynd at søge arbejde.

    #105566
    AnonymForfatter

    hvilket helt igennem humant og empatisk foreslag du her kom med.!!!kom ud af starthullerne? find et arbejde? nu har jeg det meget bedre.at tænke sig min depression forsvandt som lyn fra en klar himmel,sammen med angsten osv.helt ærlig hvad skulle jeg lige ha*den for du moralens vogter?egentlig håbede jeg på svar fra else guldager men altid rart med lidt positiv feed back. tro mig jeg ville ønske jeg kunne at det var så enkelt.

    #105592
    AnonymForfatter

    Hej Sarita

    Det er da flot, at du har betalt det ene af de dyre lån ud, men jeg kan godt se, at det er vanskeligt at komme videre. Der er ikke andet at gøre, end at lægge en plan, og så tage problemerne bid for bid. I den position, du er i, kan kreditorerne jo godt se, at du kun kan betale ganske langsomt. Så prøv at lade være med at miste modet helt.

    Jeg kan ikke trylle gælden væk, men du er velkommen til at maile til mig på mgu@sondagsavisen.dk , så kan jeg spørge lidt ind til dine problemer.

    mvh Mette Guldagger

    #111658
    AnonymForfatter

    Hej sarita…nu ved jeg ikke hvor mange penge du skylder væk, men de kontokort, du nu engang har brugt op og som du ikke kan betale tilbage, undskyld men ringede der ikke nogle alarmklokker,som burde have fortalt dig, at du altså osse skal betale dem tilbage før eller siden!!og du skal nok ikke spekulere i at låne flere penge, så ender du da først i en ond cirkel, og det godt nok nogle giftige kontokort du har fået tildelt, du burde været stoppet mens legen var god,intet ondt sagt om dig,det vil jeg godt lige understrege, sket er sket, såden er det, hvor gamle er dine børn om jeg må spørge, får du stadigvæk børnepenge, hvad er dine udgifter, kan de børne penge, du får , ikke dække lidt af din gæld, få lavet et budget, du skal starte med at gøre noget selv, ellers sker der jo ikke noget, og så sidder du stadigvæk der om 5 år, og er ikke kommet en bjælde videre,leg med dit budget, din indkomst, lav flere budgetter, sammelign dem, hvad kan du undvære, hvad kan du ikke undvære, brug et par uger eller et md, på at lave diverse forslag til dig selv, lad være med at haste afsted, dine kreditorer løber skam ingen steder,..:)men det gør din motivation, hvis du ikke gør noget ved det, og tro mig det skam motiverende at se ens gæld blive mindre og mindre for hver md der går.
    mvh
    Stormen

    #111664
    AnonymForfatter

    Der er ikke nogen grund til at svare, tråden er snart 2 år gammel!

    Er der nogen grund til du hiver så gamle tråde frem igen?

    #112046
    kis86Forfatter

    Hej Mette.

    jeg er en ung kvinde på 21 år som bor sammen med min kæreste, vi har lige for nyligt fået en søn som krævede en masse ting og skift af lejlighed. I den forbindelse ville vores pengeinstitut ikke hjælpe os så vi lånte 10.000 på acceptcard. Vores gæld i banken er på henholdsvis 64.000 og min på ca. 40.000. Jeg kan bare ikke se mig ud af hvordan vi kan få det dyre acceptlån væk når vi kun har råd til og betale de månedelige renter? Min kæreste er på SU og jeg er på barsel (kontanthjæp)

    mvh den ulykkelige

    #112296
    AnonymForfatter

    3 år senere…

    #113998
    AnonymForfatter

    hey mette

    ja jeg er selvforskyldt kommet ind i det problem, men som mange med en sindslidelse kan nikke gendkendene til så i en svær sitiation synger man hen i henholdvis alkohold/stoffer eller penge problemer og i mit tilfælde var det penge og suset af at købe, nu er fælden lagt og jeg sidder tilbage som enligmor, har 4 børn 2 som bor ved mig og 2 som bor ved deres far, og har 600 kr om ugen ikke meget og jeg kæmper en kamp for at få nogen til at hjælpe mig så jeg har lidt mere at leve for,
    JA JA som en skriver få dig et job, hmmm tjaaa ja, men så mangler man sq også lige en babysitter og når man ingen penge har får man heller ingen til at passe børn. jeg har selv søgt ind til falckredder uddannelsen og håber at komme med tilæ november, pt søger jeg job så det batter, men som ufaglært så ja møde tid lort morgen eller nat eller aften, igen babysitter damnit ja hvad gør man så…. gentagene gange slår man panden mod muren og det eneste man råber om er en lille bitte chance om at starte forfra og have råd til mad og tøj til sine børn

    bare min mening og min tilstand lige nu… jeg må sige jeg er tæt på at være klar til at sælge mig selv for at få det her til at hænge sammen

    #114294
    AnonymForfatter

    hej jeg står i rki og kunne godt tænke mig et lån kan det lade sig gøre nogle steder.. mvh Frida hedensted

    #114300
    AnonymForfatter

    hehe – der er en grund til at du er i RKI!!!!!!!

    #114860
    AnonymForfatter

    Hvis man gjorde sig den ulejlighed at læse lidt i andre tråde ville man være fri for at stille et spørgsmål der ér stillet 50.000 gange før og med altid det samme svar “Nej"

    #115034
    AnonymForfatter

    Hej Håber du evt kan hjælpe min kone og mig vi er rimlig langt nede i vand til halsen eller over.
    Mvh Klaus

    #115046
    AnonymForfatter

    Hej Klaus.

    Jeg tvivler på at du nogensinde får svar på dit spørgsmål
    da tråden er startet helt tilbage i 2004 og derfor for længst er gået i stå.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 69 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.