Finansiering af tab på bolighandel.

Viser 7 indlæg - 31 til 37 (af 37 i alt)
  • Indlæg
  • #219140
    morsdrengForfatter

    Så du skriver at spørgeren skal udleje – ikke fremleje.

    For at hjælpe på din hukommelse, følger uddrag fra dit ovenævnte indlæg af 9.1. “du kan eventuelt også vælge at beholde boligen og lade den stå tom eller FREMLEJE den i 2 år – det er sandsynligvis biligere at lade boligen stå tom og afdrage end at tage tabet nu!"

    #219150
    peter holm larsenForfatter

    Morsdreng,

    Kan godt se jeg fik skrevet fremleje i mit indlæg af 9/1 det er naturligvis en fejl – men mit efterfølgende indlæg af 16/1 skriver jeg også udleje.

    Tænkte når du skrev den 27/1 så henviste du til mit seneste indlæg.

    Men min pointe igen er det reelt er billigere at lade huset stå tomt end at tage tabet. Igen er dit indlæg kun for at være kveolant og afspore debatten.

    Selvfølgelig skulle jeg ikke have skrevet fremleje – og det gjorde jeg heller ikke i efterfølgende indlæg.

    Men det er rigtigt man ikke kan sige noget med garanti om fremtiden – hvis man skal være 100 % sikker på fremtiden kan man jo intet foretage sig.

    Min pointe er at det sandsynligvis vil være mest økonomisk fordelagtigt at lade boligen stå tom end at sælge og tage tabet. Ikke med 100 % garanti men med mere end 50 % sandsynlighed er min vurdering.

    Men hvorfor laver du aldrig beregninger og kritiserer kun ligegyldige ordformuleringer!

    Kom nu konstruktivt ind i debatten hvis du har noget at bidrage med.

    Men hvor skrev jeg om renteloven at at renten er max 8,05%?

    #219154
    testForfatter

    Hvis huset nu falder i værdi er det da med at komme af med det i en fart?

    et hus der stå tomt falder ofte i værdi grundet den mangledende vedligeholdelse.

    Jeg ved ikke hvem af os der kværulere mest men morsdreng har en pointe i at din anstrengelse om en prisstigning er ja en antagelse.

    Men diskusion er irrelevant for det stillede spørgsmål. Svaret er stadig se på rente liste over fobrugslån, ring rundt ti, andre banker men det er sansynligvis spild af tid og slet ikke sikkert kreditorerne går med til et salg

    #219158
    peter holm larsenForfatter

    Hej test,

    Jeg garanterer heller ikke at prisen stiger – men siger det er formodningen!

    Min pointe er baseret på nationalbankens, vismændenes og Finansministeriets vurdering som alle 3 forventer årlige prisstigninger på 3-4 %.

    Så kan man sagtens tro noget andet, men de 3 institutioner er vel kvalificerede parter.

    https://home.dk/bolignyt/flere-artikler/marts-2015/nationalbanken-din-bolig-stiger-i-pris-de-naeste-tre-aar/

    Men prøv selv af finde nogle kvalificerede institutioner der støtter formodningen om lavere priser – og sæt link ind.

    Alt råd er jo baseret på en risiko – men min vurdering er der er konsensus om stigende priser – og det rådgiver jeg efter – alt andet er useriøst.

    Jeg kunne jo med samme lethed som morsdreng – blot forudsætte at huspriserne de næste 2 år stiger 30% og han de næste 2 år vil kunne opnå en husleje indtægt på langt over 150.000 kr. årligt – ja synes i så han skal sælge huset eller beholde det 🙂 Håber mit lidt hånlige afslutningsindlæg giver perspektiv.

    Men jo falder huset fx med 20%/årligt de næste 2 år – så er mit råd klart Sælg!

    #219184
    HalliHalloForfatter

    Hej Starskov, du skrev tidligere således:

    “Som jeg skrev, har min kreditforening meddelt en rente på mellem 10-15% for restgælden. Helt konkret har Nykredit svaret, at bankkunder i Nykredit kan optage lån til 9,5% og ikke-bankkunder til 13,5%. Jeg overvejer naturligvis på den baggrund at skifte til Nykredit Bank. Desuden vurderer jeg hvilke aktiver jeg kan bringe i spild forhold til at betale mest mulig af restgælden af inden den skal finansieres, samt om jeg har nogen i netværket som vil kunne stille en garanti – begge dele noget som kan bringes i spil iforhold til forhandlinger med kreditforening/bank."

    Har du spurgt i Nykredit hvad lige netop din forrentning så bliver?

    Jeg syntes det er lidt mærkeligt, at du ikke følger din egen tråd op?

    Måske andre kan bidrage?

    Hvorfor beregner Nykredit sig ikke en rente på 18% eller endnu mere, den sats, der gælder vedr. morarenter, når panelet mener at de må tage hvad de vil?

    Tror I at man individuelt hver gang fastsætter renter på misligholdte lån? Og slynger 10-15%, hvis man spørger?

    Hvis man kan få 4% rabat i renten blot ved at åbne en konto i foreningens bank, så ved panelet vel også om Realkredit Danmark har samme aftale med Danske Bank og BRF med Jyske Bank?

    #219256
    HalliHalloForfatter

    Er der slet ingen herinde, der kender noget til realkreditlån?

    For nu regner jeg ikke med at spørgeren “Starskov" mere, da han ikke har skrevet siden 13.1.2016.

    Jeg undrer mig altid over hvor mange, der opretter tråde uden selv aktivt at deltage………

    #220440
    HalliHalloForfatter

    Er der stadig ingen, der ved noget vedr. mit spørgsmål? Meget trist!

Viser 7 indlæg - 31 til 37 (af 37 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.