Jyske L30 eller rigtigt realkreditlån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94737
    AnonymForfatter

    Vi overvejer en konvertering af et 3% obligationslån med restgæld/løbetid på 1.1 mill/18 år til et nyt 1% obl. lån
    Er i den forbindelse blevet tilbudt et Jyske L30 samt et BRF kreditforeningslån, begge på 1% med 15 års løbetid.
    Fordelen ved L30 lånet er tilsyneladende at der ikke er etablerings omkostninger, (ca. kr. 8000), kursen 0,3% højere og bidrag/rente tillægget er mindre (0,27 vs. 0,32) så umiddelbart er det jo ikke så svært at vælge.
    Men er der nogen ulemper som jeg overser?

    #213006
    DJSForfatter

    Eneste ulempe er at Jyske L30 er et banklån og ikke et realkreditlån. Så som det sikkert fremgår af betingelserne, så er man ikke lige så beskyttet som i et realkredit lån, da Jyske Bank kan opsige lånet, hvis der sker ændringer i ens situation.

    Men når det er sagt, så tror jeg denne mulighed er meget teoretisk og ikke vil udspille sig i virkeligheden. Dette også set i lyset af den korte løbetid og det begrænset lånebeløb.

    Jeg har selv et Jyske F1 lån, så deraf kan du aflede hvad jeg personligt mener om risikoen ved at optage et banklån i stedet for et realkreditlån.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.