Finansiering af min lejlighed i London :-)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94460
    AnonymForfatter

    Hej folkens,

    Jeg har en lejlighed i london, som er vurderet til 2.8 millioner. Jeg har en gæld på 2.2 millioner. Den udlejes til 11’300 kroner pr. måned.
    Mit problem er at mit banklån er optaget i en engelsk bank – og her betaler jeg 10’000 kroner pr. måned. Så har jeg et overskud på 1’300 kr. pr. måned. Men de 10’000 kroner er i ren rente. Jeg har samtidig set hvor billigt det er at låne penge her i DK. Der er MANGE penge at spare pr. måned.

    Mit spørgsmål er: Er det muligt at låne penge til boligkøb i London? Så vil jeg nemlig erstatte det engelske lån med det danske lån 🙂
    Håber meget på svar!

    Bonus info: Jeg har en bolig i DK, som har en friværdi på 3-400’000 kroner. Den er vurderet til 5 mill, og der er en gæld på 3.6-3.7 mil.

    #209730
    DJSForfatter

    Prøv at Google. Det tog mig 3 sek at finde følgende fra Nykredit 🙂 https://www.nykredit.dk/laanudland/info/jeg-vil-koebe-en-bolig-i-udlandet.xml

    Hvis realkreditten ikke vil låne dig hele beløbet i den engelske ejendom, så kan du jo optage et tillægslån på 300 – 400 t kr i din danske ejendom, og derved betale noget af det dyre engelske lån ud – såfremt de er enige i vurderingen af værdien af din danske ejendom, og ikke vurderer den lavere.

    Så hør realkredit instituterne hvad de siger til at låne til en engelsk ejendom.

    #209732
    AnonymForfatter

    Hej Daniel. Tak for svar 🙂
    Som du kan se på siden, så er det Frankrig og Spanien, de tilbyder finansiering i – desværre 🙁
    Håber der er nogen derude med andre ideer.

    #209734
    morsdrengForfatter

    Ret & Råd har udgivet en brochure om køb af bolig i udlandet. Du kan her se, hvad de skriver om finansiering:

    Finansiering
    I de fleste europæiske lande findes der ikke kreditforeninger, og derfor skal ejendommen købes kontant.
    Du kan muligvis opnå et lån gennem en lokal bank, men det er ofte ikke nok for banken at få sikkerhed i ejendommen. Banken kræver også, at du har en fast indtægt eller likvide midler i selve banken eller i en anden bank i det land, hvor ejendommen ligger. Derfor bør du være indstillet på, at finansiering skal etableres i Danmark. Du vil ikke kunne pantsætte den udenlandske ejendom med henblik på at opnå lån til privatforbrug.

    Som udgangspunkt, har danske finansielle institutter IKKE kendskab til det udenlandske ejendomsmarked og om, og hvordan man evt. kan få sikkerhed i den udenlandsk ejendom. Man vil derfor som hovedregel kun yde køberen lån til køb af ejendom i udlandet, mod sikkerhed i de aktiver som køberene har i Danmark.

    Som det fremgår af linket til Nykredit, er dette en undtagelse fra hovedreglen, idet man kan finansiere huse i Frankrig og Spanien (+ Berlin og Nordtyskland) med pant i de pågældende ejendomme. Mit bud er, at hvis der findes en bank i Danmark, der er villig til at finansiere fast ejendom i UK med pant i samme, er det sandsynligvis en bank, der også er repræsenteret med filial eller datterselskab i UK.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.