lån til hus i udkants Danmark

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Indlæg
  • #208294
    HammerenForfatter

    Hej Michael
    Trådstarter nævner altså at de får 40k udbetalt. Men hov – har ikke læst helt præcist. Kan nu se at det er et eller andet tænkt eksempel, som manden bringer ind i historien….. Jøses – Sorry………
    De 9,5% på de 119.000 er altså ikke noget der virkelig rykker.
    Forestil jer at han fik den ned på 6% – Besparelse på 4165 før skat eller 2900 efter skat pr. år.
    Det er ikke smart, men heller ikke ødelæggende…
    SLUT herfra

    #208298
    HalliHalloForfatter

    Helt ærligt, jeg syntes at dine spørgsmål bliver mere og mere kuriøse, for
    hvordan skal nogen herinde kunne tage stilling til om du kan låne, hvis nu
    huset har nyt tag osv. uden at kende din økonomi til bunds, ja, jeg
    spørger bare…………

    Da du er af den overbevisning at du uretmæssigt har fået afslag på at låne
    til en bolig skal du at klage til bankens direktion og vedlægge
    dokumentation for jeres gode indtægter osv. samt budgetter m.v.

    Får du afslag, så prøv at gå til 2 andre banker, idet bemærkes, at ikke
    alle banker vurderer ens.

    Glipper det også, så prøv om ikke du kunne få et familielån fra enten dine
    forældre eller din partners. Måske de har forståelse for jeres situation
    og vil kunne hjælpe.

    Glipper det også, så spørg ejeren om han er interesseret i at sælge mod at
    du udsteder et sælgerpantebrev til ham. Har huset stået til salg i flere år, så er
    chancerne store for at det kan lade sig gøre.

    Hvis du ikke har held med nogen af de nævnte forslag, så vil jeg anbefale
    at familien tager ekstraarbejde, da boligdrømmene
    så hurtigere går i opfyldelse, f.eks kunne du oprette en isbod
    på øen og/eller på færgen til Havnsø. Det er kun et forslag, idet
    bemærkes, at der er mange andre muligheder. Er huset stort nok til at leje
    et par værelser ud i en periode, så fortæl banken det, da det også kan
    have indflydelse på deres beslutning.

    Når I nu skal til at spare op, så betal af på banklånet til 9,5% først,
    men det ved enhver med garanti uden at jeg behøver at nævne det.

    Det bemækes, at alle disse forslag har været nævnt mange gange tidligere
    herinde, så der er ikke noget nyt i det.

    Jeg skriver det bare fordi jeg anser dig for at være en absolut seriøs
    spørger pånær det jeg startede med.

    #208302
    HammerenForfatter

    og sæt lige lidt af til renoveringen af de 2 badeværelser samt grovkøkken og Køkken….
    Hmm var lige inde og se det…. Velkommen til 1970erne 😉
    Ah – vi må godt lave lidt grin….
    Det er træls at være forelsket i sin barndomsø:
    http://www.nybolig.dk/maegler/pages/property-presentation/property_mobile.action?caseno=113129-2&shopno=103682&fromsite=boligsiden&csref=boligsiden&utm_campaign=boligsiden&utm_source=boligsiden_dk&utm_medium=exitlinks

    #208304
    AnonymForfatter

    Hehe tak for alle jeres svar jeg vil se hvad min bank siger til at låne os til det hus så må vi se der fra.

    Med hensyn til vores bil lån ville nordea ikke lave lånet om så vores eneste måde at komme af med det på er ved at betale mere af på det.

    god dag til alle

    #208310
    thsvForfatter

    Uden udbetaling er et huskøb galimatias, da bank og kreditforening løber en enorm risiko.
    Jeres rente på billånet viser jo også at I ikke er blandt de bedste kunder, langt de fleste il uden videre kunne få en rente der 3-4% lavere og spare de 4.165 kr i renter, som er under 2.800 kr netto ved den korrekte fradragssats for negativ kapitalindkomst.

    #208320
    HammerenForfatter

    de bedste kunder er dem der betaler den høje rente for billånet….
    thsv.
    Banken lever af at få renteindtægter..
    Dem med en slat på kistebunden er de dårlige kunder..
    om igen

    #208322
    AnonymForfatter

    Bedste kunder jeg har altid betalt hvad jeg skulle til det lån hver månede og jeg har spurt min bank om de ikke ville omlægge lånet til en lavere rente men det fik jeg af vide ikke kunne lade sig gøre altså set med mine øjne er det at låne penge i dag en umulig opgave uden du har en månedsløn på 40 til 50.000 eller bare har en opsparing på ja helst lige så meget som banken skal hæfte ved et hus køb og det virker underligt at man ikke tro mere på folk . Vi har ikke en stor opsparing fordi vi ikke er så gammel endnu og da vi fik afslag på afslag sidst besluttet vi at bruge nogle af de 15.000 vi have sparet op til nogle ting her hvor vi bor til leje nu.

    Så alt i alt kunne det jo være fedt hvis bankerne så lidt højt og flot på om man haved den eller den opsparing men omvendt kan jeg også se logikken på det men på det måde er der ikke ret mange som kan købe eller sælge huse.

    #208332
    thsvForfatter

    Der er en kæmpe risiko for banken ved at låne ud til en ejendom i et udkantsområde, hvor ejendomme er endog meget svære at sælge. Salgsomk. kan let udgøre 100.000 kr og liggetiden være flere år, hvilket selvfølgelig fremskynder banken til kun at låne ud til kunder der reelt har råd til at købe et hus. Situationen var anderledes førhen, hvor der var udsigt til pæne årlige stigninger i indkomsten, nu er 10 år á 2% jo lidt under 22% i total stigning i et område, hvor huspriserne tilsyneladende endnu ikke har stoppet deres fald.
    For øvrigt antyder de 9,5% at Nordea opfatter jer som dårlige kunder, da deres rentesats for alm. kunder er 7,65% på billån, mens fordel+kunder kan låne til 5,65%…

    #208338
    AnonymForfatter

    Hej thsv
    Jeg kunne godt tænke mig et billigere lån men i 2009 da jeg købte min toyota yaris var den bedste rente jeg kunne få med en check ind konto på 9.5% og nu vil de så ikke lave det om de tjener jo selvfølgelig også godt på de høje renter jeg betaler.

    Men der er ikke nogen banker som vil overtage mit bil lån da bilen kun er godt 70.000 værd og jeg stadig skylder 119.000 i den så det er der jo god nok fornuft i.

    Men med hensyn til huset så er det lige præcis den besked vi fik sidst med at risikoen var for stor her hvor vi har valgt at bo men fik det desvære ikke på skrift så nu prøver vi igen og denne gang vil jeg have afslaget på skrift og en god begrundelse. Så jeg kan gå vidre med det. Fordi vi føler ikke vi lever dårligt med den økonomi vi har.

    #208340
    MichaelForfatter

    I er ikke så gamle, har ingen opsparing, en bil købt på klods og nu vil I så også have et hus?!

    Har du egentlig hørt om behovsudsættelse? Normale mennesker sparer altså op og så køber de når pengene er der. Ikke fast ejendom nej, men et minimumskrav er altså 5% af ejendommens pris og det bør virkelig ikke være det store problem. Ellers kan I da umuligt nogensinde få betalt de sidste 95% af + renter.

    Jeg var selv 28 år da jeg købte hus første gang efter at have haft fast arbejde i 6 år. Jeg lagde de 5% kontant og havde ingen anden gæld af nogen art. Huset var et beskedent rækkehus der skulle lægges en del kræfter i for at komme på mere moderne niveau.

    Vær nu realistisk og se på jer selv i stedet for at pege fingre af banken hele tiden.

    #208342
    MichaelForfatter

    Og så er I ligefrem teknisk insolvente med bilen også??? Ja, så er mulighederne da i den grad lig nul i øjeblikket

    #208344
    morsdrengForfatter

    Kæden er desværre hoppet af for de fleste af debattørerne, men det skyldes måske varmen?

    Der bliver spurgt om, hvorfor KPK får afslag på finansiering af er huskøb, når han ikke har nogen udbetaling selv og rådighedsbeløbet efter køb vil være på 10.000 kr.

    I stedet for at besvare spørgsmålet eller bare prøve herpå, kaster I jer ud i forskellige irrelevante besvarelser, som
    at gætte på størrelsen på den nødvendige udbetaling til køb af huset
    at bebrejde spørgeren at han ikke har sparet op og klandre ham for selv at ville vende udviklingen i udkants Danmark
    at opfordre spørgeren til at finde et billigere hus
    at fremsætte bebrejdelser mod KPK pga af fremsætterens misforståelse af, at KPK skulle have udbetalt netto 40.000 kr. månedligt
    At fremsætte vurderinger af KPK´s kreditværdighed og manglende orden i økonomien alene på grundlag af den oplyste rente på hans billån.
    At kritisere huset, efter at svareren have været inde at se dette på nettet og opfordre KPK til renovering af badeværelser, køkken m.m.

    Intet af ovennævnte har nogen som helst relevans for det stillede spørgsmål, og jeg kan kun opfordre KPK til at afstå fra yderligere indlæg på denne side, for som det tydeligt fremgår, modtager han intet yderligere, der kan hjælpe ham videre i projektet.

    KPK bør også vurdere, om det er hensigtsmæssigt at skrive under eget navn, da hans identitet herved bliver kendt af samtlige læsere af indlægget og af øvrige beboere på Sejerø.

    #208346
    HammerenForfatter

    Javel

    #208350
    testForfatter

    Banker låner paraplyer ud i solskin og samler dem i regnvejr.

    Der kommer nok et andet hus til jer når i har fået sparet lidt mere op.

    Der er desvære dyrest låne til f.eks en bil og den mest usikre del af lånet i et hus.

    Det er et udemærket råd morsdreng giver her også dem med at være anonym. Alle inkl morsdreng bruger jo de personlige oplysning man i bedste mening giver til person angreb.

    Held og lykke med projektet som desvære må udsættes lidt

    #208354
    morsdrengForfatter

    kian palm kristensen, tag og lade være med at afkræve banken et afslag på tryk, det får du med garanti intet ud af, udover at det gør dig kendt som “manden der ikke kan låne". En bank vil IKKE desavouere en medarbejder der har givet et afslag og slet ikke når det som her er berettiget.

    Det er nu kommer frem, at din gæld også er større end dine aktiver og et rådighedsbeløb på 10.000 kr. er for lavt til 2 voksne og 1 barn, medmindre du kan dokumentere, at familien gennem længere tid har kunnet klare dig for beløbet. Og det har ikke været fremført.

    Så tag og følg de råd du har fået, spar op og nedbring din gæld, da du derved kan dokumentere at familien kan klare sig for det lave rådighedsbeløb. Det er IKKE afslaget der er noget galt med.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.