bolig lån

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Indlæg
  • #206916
    AnonymForfatter

    Kan man via realkreditinstitutternes online-beregnere regne på mere end 1 lån?

    Klart det ikke er så svært, hvis der kun skal lånes et fastforrentet lån (men sjovt så stor prisforskel der dog alligevel er!)

    Men hvad hvis man ønsker halvt som F3 og halvt som fastforrentet? -prøvede ihvertfald lige på rd.dk, hvor jeg ikke kunne få mere end 1 lån op, men det kan da godt være mig der bare ikke er teknisk dygtig nok.

    Vi benytter IKKE disse beregnere, men benytter os af de priser de har lagt online. Ud fra disse priser regner vi os frem til hvad de enkelte lån koster. Vi vil nok lægge en “sådan regner vi priserne ud" på hjemmesiden.

    Michael, det er helt i orden du ikke syntes om den service vi tilbyder, men ud fra de kunder vi har haft igennem indtil videre, er det vores opfattelse at folk er glade for det.

    THSV har iøvrigt været så flink at gennemgå nogle af beregningerne, hvor han har fundet et par fejl, som vi naturligvis straks har rettet. Vi takker meget for hjælpen.

    #206918
    MichaelForfatter

    De kunder “I" har haft tidligere siger du??

    http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=35764097

    Som enhver kan se, så er din virksomhed startet i tirsdags – for 3 dage siden. Det er en enkeltmandsvirksomhed og på krak.dk kan man se, at du hedder Martin og bor med din kæreste/kone Sabine, som tilsyneladende også har en virksomhed registreret nemlig Quardon Media. Adressen er et ganske almindeligt parcelhus.

    Så kan vi ikke godt blive enige om, at der er dig og kun dig og ikke en hær af “rådgivere"?? Godt, tak for det.

    Iøvrigt er reklame herinde ikke tilladt i debatforaet så Mybanker burde jo have slettet dine indlæg

    #206920
    AnonymForfatter

    Hej igen Michael, det var nu ikke mig der forsøgte at reklamere. Jeg forsøgte at hjælpe en bruger herinde. Jeg henviste på ingen måde brugeren til os, men forsøgte derimod at besvare spørgsmålet.

    Ja, virksomheden er nyoprettet (som tidligere beskrevet på denne side), og ja den er oprettet som enkeltmandsvirksomhed. Der står ingen steder at vi er KPMG, eller et andet stort selskab. Vi har haft en 15-20 kunder indtil videre, så det er ikke alverden, men de er mit indtryk at de føler sig godt hjulpet.

    Du svarede mig aldrig på det med 2 lån i samme ejendom på online beregnerene?

    #206922
    testForfatter

    Hos rd kan man regne på to lån på en gang.

    Hvorfor sku jeg forsvare mybanker ?

    Men held og lykke med virksomheden

    #206924
    AnonymForfatter

    Hej Test,

    Kan godt se man kan beregne 2 lån på en gang, men hvordan kan den vide hvilken samlet værdi af huset de har? -Jo ikke helt ligegyldigt med deres struktur i bidrags satserne. -Eller laver den mon bare hvert lån som var det af en ny bolig med en belåning på 80%?, eller at de tilsammen er 80%? -hvad hvis man vil have 3 lån?

    Onlineberegnerene kan sikkert være ganske fine, det er ikke det jeg siger. Vi forsøger dog at levere rådgivning. Derudover tilbyder vi også at beregne hvad der er billigst, men vi benytter altså ikke deres onlineberegnere. -Som svar på det “spørgsmål", der vist blev stillet af Michael.

    Ved ikke helt hvad du mener med at skulle forsvare mybanker.dk, hvis det var henvendt til mig?

    Personligt er jeg meget glad for mybanker.dk Det er fantastisk at der er kommet den her slags uvildige sammenligninger. Det var faktisk årsagen til at jeg oprettede profilen her. At hjælpe folk uden beregning og på den måde måske få lidt goodwill 🙂

    #206928
    MichaelForfatter

    Er du ikke snart færdig med at skrive “vi" Martin??

    #206930
    testForfatter

    Tilbyder realkreditkonsulenten da vurdering af huset? Vel og mærket en vurdering som kan bruges til noget? Naturligvis ved man da hvad ens hus er værd og vi er godt ude på de tynde argumenter. Du ved jo heller ikke hvilken vurdering brf kommer frem til før du har spurgt.

    Fakta er at de samme beregning du tilbyder kan laves online. Hvis man er for doven til det har du en berettigelse

    Men det er da betrykkende at Thsv har rettet dine regne fejl.

    Ærlighed vare længst og du har oprettet en profil her for via dine indlæg at reklamere for din site.

    #206934
    AnonymForfatter

    Jeg tillyder ikke vurdering.

    Men hvis man skal købe et hus, er vurderingen oftes lig købsprisen.

    Onlineberegnerene tilbyder desværre hverken rådgivning eller beregninger, udover på eksempel basis. Hvad hvis ma kun skal belåne 70%?

    Et andet eksempel: hvor er lånet billigst hvis man skal låne 2m halvt f3, halvt fast uden agdrag. huspris 2.5m ? Kan da godt være man kan finde svar på det på online-beregnerne, men jeg ved det faktisk ikke.

    find evt beregningerne på dette site. De viser med al tydelighed at online-beregnerene ikke kan vise andet end de mest simple tilfælde. Dette er sikkert også årsagen til at der ofte dukker spørgsmål op omkring dette på diverse forums.

    Forsøgte sådan set bare at hjælpe trådstarter. henvise ikke ham/hende til mit site og var ikke interesseret i at tage penge for mit råd.

    God weekend

    #206936
    thsvForfatter

    Fejlene begået af Realkreditkonsulenten var yderst graverende!

    Adm.bidrag blev ikke reduceret når man overgik til afdrag
    Forkert sats på rentefradrag, selvom der tydeligt var angivet 100.000 kr grænse.
    Alt for optimistiskt lånegebyr på 2.800 kr for Totalkredit, hvor RKR angiver 6.000 kr ialt!
    Forkert angivelse af restgæld undervejs i forløbet.
    Et lån på 1,5 million koster kun ca. 300.000 kr at betale tilbage, da der klart mangler mellemregninger og bedre formuleringer. F3-lånet var helt nede i at koste 10-20.000 kr for at afdrage et lån på 500.000 kr, hvor Nordeas beregner dog kan skrive: “Samlet tilbagebetaling efter skat" og for øvrigt regne på 3 lån samtidigt. RDs beregner kan regne på mange lån samtidigt og sammenligne dem 2 og 2, f.eks. kan 2 mill. 3% sammenlignes med 1,5 mill 3% hhv. med og uden afdrag, så man kan se at 500K i 2% over 10 år + 1,5 mill. 3% uden afdrag er noget billigere.

    Derudover skulle stort set alle rettelser fortælles 2 gange, da Realkreditkonsulenten åbenlyst ikke læser særligt godt.

    #206938
    AnonymForfatter

    Som jeg gjorde opmærksom på, var der tale om test-beregninger, foretaget gratis, dog mod feedback på hvordan oplevelsen af servicen var.

    Alle ovenstående fejl skulle nu være rettet, med undtsgelse af skattesatsen, hvor jeg indtil videre vælger at benytte samme satser som onlineberegnerne. Dette betyder dog ikke noget for sammenligningen, da det jo rammer alle "lige hårdt’.

    Jeg takker dig mange gange for hjælpen thsv. Det er tydeligt du har godt styr på tingene.

    Er der evt nogen der kan fortælle mig ud fra diverse onlineberegnere, hvor eksemplet med et hus til 2.5 million, med 1m som fast uden afdrag og 1m f3 vil være billigst?

    #206940
    AnonymForfatter

    Er det bare mig eller er det ikke lige som alle Michaels indlæg kun er her for at
    brokke sig over et eller andet

    Indsender han nogensinde brugbare indlæg
    Eller er hansstørste gerninger at finde små fejl hos andre

    #207064
    MC-EjnerForfatter

    Lars-and, du har ret.

    Det her forum styres af en skare af småborgerlige konger som ikke ved en skid når det kommer til stykket.
    Stiller man et spørgsmål går de små konger straks i gang med “at forsøge" at finde ud af hvem du er (de ser dig som kriminel).

    Vi ser tydeligt længere oppe i tråden hvordan “test" har smidt private oplysninger ind i forrum og brudt den anonymitet som alle har krav på når man bevæger sig på et “offentligt forum". Mærkelig nok tør “test" ikke at fortælle hvem han er.

    Man må spørge sig selv hvem de personer er, som har så et enormt behov for at bringe dem selv i fokus. Enhver debat eller diskussion handler ikke om, at gå efter en person, – det handler om at gå efter bolden.

    Hvis vi ikke kan diskuterer og vise mulighederne for hinanden dør Mybanker forum, hvilket det er stærk på vej til.

    Uanset hvordan vi drejer det, så er store dele af den danske befolkning havnet i en økonomiske situationer, som mange af os aldrig havde drømt om. Ex. at ens hus intet er værd, hvilket ender med en katastrofe for mange som står i de kommende år og skal sælge pga. alderdom.

    #207070
    HalliHalloForfatter

    MC-Ejner:

    Nå, nu har du pludselig fået en anden holdning, forleden mener jeg nu nok at du generede mig voldsomt, så må blot konstatere, at du er optaget som fuldgyldigt medlem af “HH-hadeklubben".

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.