I tilfælde af fallit??

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #199670
    testForfatter

    Tommy nu ved jeg ikke hvad det er for en særstatus du mener hvem har?

    Hvad skulle der blive bedre i at folk der aldrig ville ha mulighed for eller ønske om at stifte gæld via deres tilhørsforhold til det danske samfund direkte skulle hæfte for tab hos dem der vælger at stifte gæld?

    Dit argument vil så være at det gør de allerede i dag men der er du hoppet på en lim pind. Banksektoren finaciere selv bank pakkerne.

    Og godtnok har realkredit institutterne hævet bridragnen bla. for at overhold nye krav til deres polstring mod tab men det er jo også netop den der bruger realkredit der betaler for det.

    På sammen måde bliver bankernen omkostninger til bank pakkerne jo også dækket af kunderne og især dem der har gæld. De kunder der ingen gæld har vil jo alt andet lige bevæge sig væk fra de banker der opkræver en overpris i forhold til markedet.

    #199734
    AnonymForfatter

    Ok jeg kan se pointen med at selvfølgelig skal “samfundet" ikke hæfte for dem der vælger at stifte gæld,, KLART!

    Men hvorfor skulle staten tabe på det?? de ville jo overtage huset og sælge det hvis der ikke bliver betalt.

    #199738
    HalliHalloForfatter

    Nu må du sgu holde oppe TommyTKO.

    Staten vil jo alligevel ikke kunne gøre det billigere, da tab i perioder næsten er uundgåelige.

    For nogen tid siden var der også nogen herinde, bl.a. vores general, der mente at ATP skulle have lov til at tilbyde private pensionsordninger, fordi man mente, at de kunne gøre det meget billigere end andre.

    Dette er selvfølgelig heller ikke sandt, hvilket jeg også dengang påpegede.
    De kan køre ATP-ordningen billigt fordi den er lovbestemt og 100% tvunget, hvilket selvsagt ikke er ensbetydende med at den så kan tilbyde billigere individuelle pensionsordninger end andre.

    #199760
    AnonymForfatter

    Hvis du ikke kan argumentere bedre er det da dig der må holde op, jeg spugte om en forklaring og du kom med din påstand uden argumentation.

    Jeg erkender blankt at jeg ikke er altvidende på områder som disse, men kan godt genkende et dårligt svar.

    P.s. håber det ikke bliver taget forkert, og det har ikke noget med sagen at gøre, men hvor mange bag disse profiler er ordblinde?

    #199762
    AnonymForfatter

    Hvis du ikke kan argumentere bedre er det da dig der må holde op, jeg spugte om en forklaring og du kom med din påstand uden argumentation.

    Jeg erkender blankt at jeg ikke er altvidende på områder som disse, men kan godt genkende et dårligt svar.

    P.s. håber det ikke bliver taget forkert, og det har ikke noget med sagen at gøre, men hvor mange bag disse profiler er ordblinde?

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.