Totalkredit, Nye priser på realkreditlån.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 99 i alt)
  • Indlæg
  • #199042
    AnonymForfatter

    Prøv istedetfor et alm. banklån ved GE – der kan du måske få et fastrente lån til 3,95% ÅOP

    Det ville jeg da gøre (altså høre på alm fastrente lån i en bank med første hånds pant)

    Så har du da garderet imod den risikable Realkredit

    #199044
    Mr RForfatter

    Vbturbo forhelvede så hav dog styr på dine facts.

    Jeg ved godt du aldrig har gået meget op i, at fortælle sandheden om noget men bare finder på dine egne sandheder.

    Men helt ærligt er det lidt pinligt.

    Du har muligheden for at få 3,95 i rente. Den er dog bestemt ikke fast, men variable.

    I deres eksempel ved lån af 80.000 kr., kan man få tilbud en rente på: 3,93% – 9,95%

    Det giver en ÅOP før skat er fra 5,44% – 11,55%

    http://gemoneybank.dk/?csref=sea_goo_geplaan_brand101&s_kwcid=TC|20971|ge%20money%20bank||S|e|25393075505&gclid=CLW_rbWzy7cCFUhZ3godnmIAoA

    #199046
    AnonymForfatter

    -;)

    #199048
    AnonymForfatter

    Jeg kan godt lide VBturbo i forhold til de svenske bankers billige prioritetslån siger “p.t."

    For lige præcis når vi taler Handelsbanken, så er det særdeles vigtigt at lægge mæke til det lille ord “p.t.".

    Det er rigtigt, at Handesbankens prioritetslån i øjeblikket er lige så billige som de korte flekslån, men men men…

    Læg lige mærke til

    1) At den svenske “Finansinspektionen" barsler med markante stramninger i relation til CRD IV, CRR og Basel III.

    2) At Handelsbankens er den bank i norden, der har den absolut højeste udlånsgearing. Udlånet i forhold til indlånet udgør en lige nu en faktor 2,4 – og det er væsentligt mere end Nordea og SEB Bank.

    Udlånsgearingen giver en en klar og allestedsnærværende fare for, at der kan komme en “renteeksplotion", hvis investorerne pludselig ændrer opfattelse af Handelsbankens soliditet og mulighed for at opfylde de nye kapitaldækningskrav.

    Især den meget korte funding (de fleste af Handelsbankens udestående prioritetslån fundes med kun 3 mdr løbetid) er et problem.

    Den dag Handelsbanken mødes med krav om øget koncernspecifik risikopræmie fra investorerne, vil merudgiften blive væltet direkte overpå kunderne.

    Faren er, at VBturbo’s lyksalighed i Handelsbanken bliver kort.

    Og hvad skal VBturbo så gøre? Ja enten skal manden bide i det sure æble og betale flere procent mere i rente i forhold til realkreditlånet. Eller også skal han krybe tilbage til et af de danske realkreditinstitutter. Og med al respekt. Re-entry til realkreditten er ikke billigt. Alle stiftelsesomkostninger (bortset fra genanvendt variabel tinglysningsafgift) skal betales på ny!

    #199052
    AnonymForfatter

    GP

    Med al respekt for din analyse , så tror jeg at jeg vil takke nej til den danske manipulerede
    realkredit. Det vi er vidne er kun lige begyndelsen på en dyr prisudvikling i RK
    Og priserne sætter realkreditten ligesom det passer dem.

    Er du derimod solvent og har noget at handle med (så spiller på den svenske hest)
    dette er min analyse

    Læs: når jeg skriver pt. så er fordi at bidragssatserne endnu ikke er steget endnu mere end prisen på et prioritetslån (men det kommer jo)

    Der er ikke længere noget produkt i realkreditten der er værd at finansiere sig med

    eks. Fast rente er jo lige så eksponeret for gebyrtrippet – konverteringsgevinst kan du kigge langt
    efter – denne ambition er ren varm luft og drømme tænkning

    ja 3% i rente (riskikolån) med variabel bidragssats

    Der er ingen forskel længere på variabelt rentetilpasnings lån risikoen er jo ikke renten men gebyrtrippet ++++

    http://finanswatch.dk/Finansnyt/Realkredit/article5419707.ece

    Tilliden til den danske bank sektor (nu da du jo har knivende fremme imod de svenske)
    http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article5569458.ece

    Ja den betyder måske endnu mere “new standard" hvis AAA ‘en smutter

    Så ja jeg tror langt mere på forhandling i Handelsbanken end en re-entry i realkreditten
    Hvorfor skulle jeg dog være med til at finansiere alle de insolvente som trækker ned i likviditets
    regnskabet ? (peb du ikke over en lign parallel i danskes ny abonnement model ? – larmende tavshed plejer ikke og ligne dig -;)

    worst case scenario : min Exit strategi

    så forfølger jeg da heller mit råd til HalliHallo med et alm. banklån som finansiering –
    citat tshv:
    tegne en nn-årig aftale med kendt betalingsopgørelse

    end at lade mig manipulere og udsætte for økonomisk voldtægt i realkreditten !

    Med al respekt så GP så forsæt du bare med at hoste op i RKD – forståeligt nok når man har aktier i butikken
    Hvis du får ret i din prognose så ligger jeg mig faldt ned og du får håne retten – visa versa

    Ræsonnement: det har altid været en risiko at gå imod strømmen , men belønningen des stører

    #199054
    Mr RForfatter

    Vorherre bevares Vbturbo

    Det er helt umuligt at besvare dine indlæg og diskutere med dig på en saglig måde,

    Dine indlæg er så fyldt med følelsesladede holdning og ideer grebet ud af luften uden nogen form for virkelighed.

    #199056
    AnonymForfatter

    MR – skru ned for retorikken , den klæder dig ikke

    http://epn.dk/privat/bolig/finans/ECE5571246/boligejere-fanget-i-prisklemme/

    Faktum (selv du som RKD mand må se i øjnene) er at frem mod 2020 så ophører afdragsfriheden
    for adskillige tusinde overbelånte boligejere som skal til at begynde og afdrage
    (med de nuværende konjekturer er der jo ingen inflations hjælp eller bedring i økonomien i udsigt)

    så vil tabene helt sikkert også begynde og stige hvorved prisen på bidragssatserne derfor allerede nu lider under “hyperinflation"

    Og får de danske banker flere tæsk i ratingen så bliver det jo som bekendt dyrere at funde sig – ja så manipulerer de jo bare deres guldæg i realkreditten, pensionsselskaberne eller deres forsikringsselskaber.(der er jo ikke længere nogen sammenhæng i priserne)

    Citat Michael:
    <>

    DERFOR bør finansielle supermarkeder være FORBUDTE!

    Og derfor stiger priserne i bidragssatserne

    ———————————————

    MR

    men måske du vil beære resten af os med din analyse / observation af realkredit markedet ?

    #199058
    Mr RForfatter

    Vbturbo.

    Ført og fremmest så har det du pjat du skriver ikke en skid med en analyse at gøre.

    Der er nogen af os der er kloge nok til ikke at udtale sig om de ting vi rent faktisk ikke ved noget om.

    Selvom min faglighed på området ligger på et meget højere niveau end dit, så ved jeg alligevel godt at jeg ikke besidder fagligheden til at komme med analyser.

    Det burde du også holde dig fra.

    #199060
    AnonymForfatter

    Mr. R – Vi kan vist hurtig blive enige om, at VBturbo er fuldkommen clueless.

    Et gammelt bibelcitatet hedder : “Tilgiv ham, thi han ved ikke hvad han gør". Dette synes at passe på manden her.

    VBturo er i hvert faldkommen ude i en åbenbar urimelighed, når han taler om at jeg personligt skulle blive røvet i Realkredit Danmark, sammenlignet med Handelsbanken som alternativ.

    Som det ser lig nu refinansieres mit lån til en rente på 0,28% mens biraget udgør 0,7752% i alt 1,0552%

    Dette niveau kan jeg altså ikke låne til i Handelsbanken, og slet ikke nu, hvor den svenske Finansinspektionen har fokus på problemet med de meget skæve udlånsbalancer i de svenske banker i almindelighed og i Handelsbanken i særdeleshed. Der er sket meget de sidste 6 måneder i Sverige.

    Og dernæst, så kan man jo altså ikke sammenligne et flekslån med 1,2,3 eller 5 års fastrenteinterval med et prioritetslån der rentetilpasses hver 3. måned.

    Handelsbanken bliver på et tidspunkt nødt til at forholde sig fundingusikkerheden. Lige som realkreditinstittterne i DK er pressede for for at opnå længere funding, lige så bliver Handelsbanken nødt til at gå ind og redefinere finansieringsmodellen bag prioritetslånene.

    #199062
    AnonymForfatter

    Igen snakker du udenom (igen igen en gratis omgang) ,men det er jo dit varemærke

    og hvad jeg bør holde mig fra (er du i hvert fald den sidste der har indflydelse på)
    sitet her er jo som bekendt for alle der har en mening eller spørgsmål (også selv om de læser nationen -;)

    Citat:
    <>

    hø hø … -;)

    og når nu debatten er så langt under dit niveau hvorfor ulejliger du dig så ?
    RKD image damage kontrol – altså udover tilsvining af alle kritiske røster ?

    #199064
    AnonymForfatter

    Den var til MR

    #199067
    AnonymForfatter

    GP

    Ja nu har du jo kaldt mig ny /gammel kommunist , fjols og psykotisk , etc..!

    nu vil jeg ikke sammenligne dig med kæresten til en bank ass.

    men en trend har i dog til fælles! “jeg alene vide" og nedgørelse/tilsvining af dem som har
    en anden mening / holdning

    #199068
    AnonymForfatter

    GP

    Ja nu har du jo kaldt mig ny /gammel kommunist , fjols og psykotisk , etc..!

    nu vil jeg ikke sammenligne dig med kæresten til en bank ass.

    men en trend har i dog til fælles! “jeg alene vide" og nedgørelse/tilsvining af dem som har
    en anden mening / holdning

    #199070
    AnonymForfatter

    Jeg synes du skal kigge lidt over på den anden side af Øresund, hvor du kan få en ide om hvordan den svenske prissætning på boliglån på et eller andet tidspunkt vil slå igennem i Danmark.

    Der er ingen tvivl om, at Handelsbanken har udnyttet de danske bankers problemer til at vinde markedsandele i de senere år. Metoden har været at sætte en kunstig lav rente en periode.

    Men hvis du ser på parallellen til boligprioritetslånet i Sverige, så koster 3-mdr.lånet altså 2,9% i rente (hvilket svarer til 2,15% hvis vi korrigerer forskellenen mellem Nationalbakens og Riksbankens ledende rente).

    I længden kan Handelsbanken naturligvis ikke leve med at tjene langt mindre på den danske forretning end den svenske forretning. Dertil er det blevet for dyrt at tilvejebringe egenkapital. Så i min optik er der slet ingen tvivl om, at der kommer en mærkbar prisjustering i Handelsbanken.

    Dit hårde angreb på dansk realkredit og den overdrevne forherligelse af de svenske banker holder simpethen ikke for et nærmere faktatjek.

    Du overser også det helt åbenlyse forhold, at boigboblen i danmark er eksploeret godt og grundigt. Bankerne har taget mange af tabene i perioden 2008-2013 og vil formentlig få resten renset ud af systemet frem mod 2016. Billedet er et andet i Sverige og Norge, hvor frygten for bobbelopbygning er tiltagende. På et eller andet tidspunkt kommer Sverige til at stå med en priskorrektion på boligmarkedet og så er det pludselig Nordea og Handelsbanken der står med store nedskrivninger, fundingproblemer og generel lavvækst, mens bankerne på den danske side har det relativt nemt. Sådan går det op og ned i bankverdenen og samfundsøkonmien som helhed.

    #199072
    HalliHalloForfatter

    VbTurbo, du fraråder mig at optage lån i et realkreditinstitut, og henviser mig til enten Handelsbanken eller GE-Moneybank.

    Som nævnt i mit spørgsmål ønsker jeg netop ikke et lån med variabel rente, men et med fast rente og dermed sikkerhed for at renten ikke stiger.

    Hvorfor skulle jeg frasige mig en skattefri fortjeneste på måske op til 20% af lånebeløbet, når renten formentlig om ikke så mange år igen kommer op på et normalt leje på ca. 5%.

    Men du, VbTurbo, mener altså de penge skal gå i Handelsbankens og GeMoneys lommer i stedet.

    Hvilket dansk realkreditinstitut er det billigste efter den 1.10.2013?

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 99 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.