Totalkredit, Nye priser på realkreditlån.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 99 i alt)
  • Indlæg
  • #198926
    AnonymForfatter

    Ja Test enig – du har nok det mest favorable lån der findes/fandtes (så ja du sidder sikkert og komfortabelt tilbagelænet)

    havde jeg bare haft det samme lån som dig -;)

    #198928
    HalliHalloForfatter

    Så er “LOL-Manden 2" alias Michael på banen igen men sine nedrigheder.

    Han har selv lagt sin profil ud på youtube, så hvis nogen er interesseret i at se ham i fuld vigør i gang med LOLLERIET, så er han lige her:

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=cL9k9gerqVQ&feature=endscreen

    I øvrigt kan man vel ikke forvente at der ikke er store tab i realkreditforeningerne, når lovgivningen er blevet liberaliseret flere gang, som de fleste af jer utilfredse skribenter, sikkert har hilst hjerteligt velkomment, men nu kommer regningen for denne lovgivning, og så er der ramaskrig over at bidraget forhøjes lidt.

    PS: indtil 1982 kunne man kun låne op til 40% i en kreditforening med op til 30 års løbetid, som dog har været noget højere tidligere, vist helt op til 60 år. Og dengang var bidragssatsen på omkring 0,10% eller 0,15%, da der stort set aldrig var tab.

    Og lad nu være med at fordreje tråden med prioritetslån til 1,9% i Danske Bank og i Handelsbanken, som I har gjort 100-vis af gange før, hvad er formålet med det?

    De fleste husejere ønsker jo sikkerhed, når de optager lån, hvorfor 95% ønsker et fastforrentet lån, hvor de kender renten og ydelsen.

    #198932
    AnonymForfatter

    @vbturbo.

    Jeg har snakket med BRF.. Det vil koste imellem 30 og 42.000 kr i diverse gebyer/afgiter at flytte til dem, alt efter om jeg venter til refiniancering eller ej. De vurdere så min bolig en del højere end Totalkredit, så der vil være en pæn rente besparelse, da det meste af bank lånet vil kunne komme ind under kreditforeningslånet hvis det var… Men 30-42.000 kr vil godt nok tage lang tid at tjene ind via rente besparelser.. Så jeg tvivler på at det kan betale sig at gå den vej.

    Hvad angår prioritetslån ved Handelsbanken, så er det egenlig ikke en løsning jeg har skænket en tanke. Som udgangspunkt finder jeg nu heller ikke de 1.4-1.6% i rente specielt attraktiv i forhold til F1 som jeg ellers holder mig til.

    Så lugter lidt af at man bare må blive hvor man er og bukker sig pænt fremover og tage imod deres pris stigninger…

    #198934
    AnonymForfatter

    Som sædvanlig HalliHallo (neurotisk og helt skudt ved siden af!)

    9-10.000 kr. årligt kalder du det lidt ? citat: “ramaskrig over at bidraget forhøjes lidt"

    er du ikke lidt spild af tid ?

    Dkstyle spurgte til alternativer og jeg tillod mig at foreslå et
    det er vel det et forum går ud på

    #198936
    AnonymForfatter

    Dkstyle

    Fair nok – man har jo sine præferencer hvad bolig finansiering angår.

    Jeg forlod RKD F1 Euro til kurs 100. så mine samlede omkostninger landede på 7500. kr + 500 kr. til
    tingbogsattest for selve skiftet.

    Jeg har 3 mdr’s. tilpasning og bruger så besparelsen på at afvikle ekstra når det passer mig fleksibelt og (koster gratis)
    og får dermed glæde af renters rente effekten “inverteret" (og nedbragt gæld hurtigere og dermed min følsomhed)

    Og renten følger jo Cibor (selv om den har været manipuleret af DB – selvom nogle benægter -;)

    En anden fordel (som jeg ser det) så har du indbygget adgang til din friværdi kredit
    uden du drukner i omkostninger/pris.

    Jeg har faktisk aldrig været så tilfreds en bank hvor rente = risiko rent faktisk afspejler den pris jeg betaler.

    Misforstå mig ikke her – mit ærinde er ikke nogen forherligelse af en speciel bank her.
    Jeg blev bare træt af RKD 100% stigning i bidragssatsen sidste år og standardprisfaldende
    som kun havde til formål at drible flest mulige kunder op i de dyre intervaller uden klage
    mulighed.

    Jeg er dog heller ikke så blåøjet at jeg ikke også har en exit strategi
    3 ting som jeg altid vurderer på inden jeg takker ja til noget i den finansielle sektor

    1) indlåsningsrisiko
    2) pris , og gebyr galop
    3) følsomhed

    og vigtigst af alt – at man kan skride når det passer en!
    (ville i øvrigt koste mig ca. 9000 kr. at komme over i TK – men det skal jeg i hvert fald ikke længere)

    ————————-

    Jeg synes bestemt at du bør afsøge alle alternativer , jo mere mobilitet i markedet des bedre
    priser. (bare ikke i realkreditten – specielt fordi de skal kanalisere mia.kr over i de tabsgivende banker og have 2 cifrede % i egenkapitalforrentning)

    Som jeg læser dit svar så skal du realisere et kurstab hvis du vil ud af TK i utide
    og der du desværre som tusindvis andre bare låst (for dyrt at skride)

    og du kan som bolig ejer bare rende og hoppe hvis du har noget at klage over.
    pt. har alle der har klaget i til realkreditrådet tabt!

    #198940
    AnonymForfatter

    Igen VB Turbo

    Du kan i dag genplacere likviditetsoverskud på en indlånskonto med en højere rente end modkontoen, så argumentet om overskudslikviditet holder ike.

    Lige nu er den rente du har på dit prioritetslån på niveau med den effektive rente på et F1-flekslån med afdrag, men jeg ville ikke satse spareskillingerne på dette bliver ved.

    Foruden det helt åbenlyse forhold, at centralbankernes lave renter i historisk sammenhæng udgør en anomali, så vil Handelsbanken på længere sigt blive udfordret af CRR og CRD-IV direktiverne.

    Lad mig minde om, at Handelsbanken i dag låner 2,4 kroner ud for hver gang baken har 1 krone indlån. Udlånsgearingen bliver et problem i forhold til de nye krav til likviditetsdækning, net stable funding og egenkapitaldækning.

    Til sammenligning låner SEB Bank kun 1,5 krone ud for hver krones indlån og Nordea låner 1,8 kroner ud for en krones indlån.

    Handelsbankens prisætning er ikke holdbar på lang sigt. Og når kapital- og likviditetsdækningsdirektiverne implementeres i svensk lovgivning, så vil der komme ganske markante prisforhøjelser på prioritetslånene.

    Og det kan Handesbanken formentlig godt slippe af sted med uden kunderne flygter, for som du selv siger VB Turbo, så kommer du til at betale mindst 10.000 kr., hvis du, den dag renten stiger i Handelsbanken, vil tilbage til et dansk realkreditinstitut.

    #198942
    HalliHalloForfatter

    VbTurbo, 9-10.000 kr., ja, hvem skal nu betale det? Som altid unuancerede indlæg fra din og desværre også mange andres side.

    Når jeg ser på Totalkredits hjemmeside, så bliver en låntager med fast rente slet ikke ramt, og
    andre med risikable låneformer med lån på 1 million skal betale mellem 35-100 kr. mere om måneden.

    For nylig skrev du at Danske Banks nye abonnementsgebyrer på knapt 500 kr. om året var et lille sølle beløb, men for husejeren er ovennævnte beløb åbenbart en betydelig belastning.

    Fortsæt du og generalen bare med at diskutere Handelsbankens og Danske Banks 1,9% prioritetslån, hvis di/I tror Mybankers brugere bliver meget klogere af det.

    #198954
    testForfatter

    Faktisk enig med gp i at et F1 for de fleste er en bedre ide ind et prioritets lån.

    Det er ku fordi jeg i skrivende stund er nede på kun ar udnytte 250.000 af min prioritet at jeg stadig mener at jeg har det rigtige lån. Det er jo mindre ind hvad mange skylder i bilen og jeg har faktisk to biler uden gæld.

    jeg forstår fuldt ud de kunder der er utilfredse med stigninger af bidragssatserne som jo nu er implementeret bredt og kan kun opfordre til at man kikker bredt. Måske er danske bank med rd pludselig igen on overvejelse værd. De betalte jo alle oprettelses omkostninger for mig og der skal kun et relativt normalt lån til at hustanden bliver gratis bank kunder.

    Og nej jeg for ikke penge for at reklamere men mener ovenstående som et ærligt råd. Hvorfor se bort fra Danske bank eller Nordea?

    Går sådan set bare og venter på at mit lån også bliver hævet men heldigvis er jeg ikke meget eksponeret. 🙂

    #198956
    AnonymForfatter

    GP

    Ja vi har jo vidt forskellige opfattelser (dette er jo en offentligt kendt hemmelighed)

    <>

    Enig men modsat dig så tror jeg

    1) ECB kommer snart med en ny rente nedsættelse og Nationalbanken følger efter
    (hvilket gør finansieringen af boligmassen billigere “bare ikke realkreditten")

    2) At vores lille finansielle krise hænger ved i de næste 5-10 år
    (Japanske tilstande)

    pt. ja så er lidt et væddemål (prioritetslån versus manipuleret realkredit)
    og så må man jo gøre op med sig selv hvilken hest man vil spille på.

    Købsanbefalingerne på eks. Danske Bank går jo pt. fra enten hold/sælg til køb da markedet
    forventer at bidragssatserne snart stiger yderligere (hvilket jo prioritetslåns vinduet yderligere attraktivt)i hele realkreditsektoren så bankerne kan få stimuleret deres aktionærer og dårlige
    indtjening (den nye dille er jo mindst 15% -:)

    ALLE indikatorer peger på yderligere prisstigninger i realkreditten

    Alt respekt for at du hænger ved RKD og måske checker prisen ud ved næste refinansiering
    Jeg forholder mig bare til det faktum (LÆS ikke profetier og prognoser) at prioritetslån
    per i dag er langt mere pålidelige og lukrative.

    I mellemtiden nøjes jeg bare med at give realkreditten en lang strakt langemand og reducere
    min følsomhed hurtigere (lavere restgæld).

    <>

    Ja “what ever" men jeg støtter så til gengæld ikke samfunds/landsskadelige og statsstøttede selskaber som burde have være nationaliseret.

    Om det så skulle komme til at koste på min rente marginal – “so be it"

    #198964
    NultopskatForfatter

    Hmm det ser ud til at realkreditten efterhånden har samme rettigheder som skatteuvæsenet, legaliseret tyveri; Men det skal jo nok sætte gang i økonomien (not) at alle boligejere som man gerne vil have til at investere i div forbedringer, pludselig for forøget deres bidrags udgifter med 40-60 %, det giver da helt sikkert ingen frygt for fremtidige udgifter
    (ironi kan forekomme)

    VB tror desværre du har ret, vi nærmer os Japanske tilstande og det bliver jo nok endda værre, trods alt buldrede den globale økonomi men Japan stod stille i 20 år..

    #198970
    HalliHalloForfatter

    Nultopskat: Endnu et useriøst indlæg fra din side……………

    Hvor kan man få et kreditforeningslån billigere end i Totalkredit?

    En skrev at han straks ville flytte til BRF, men er de da meget billigere?

    Hvad tager Danske Banks realkreditfilial (RD) for samme lån, som hos Totalkredit?

    Endnu engang, så vidt har jeg forstået, at det kun er låntagere med de meget risikable lån uden fradrag, de såkaldte flekslån, der for forhøjet bidrag.

    #198980
    AnonymForfatter

    HalliHallo

    Nej det er bestemt et seriøst indlæg fra Nultopskat.

    At F1 lån nu udråbes som roden til alt ondt og som risikable (er plat) – men blot RK’s nye dynamo for at generere indtægter(stjæle fra kunderne) og den officielle undskyldning for at eksekvere gebyrtrippet.

    F1 lånet har faktisk været en fantastisk mulighed for RK kunden som har brugt muligheden
    fornuftigt (og er det stadigvæk)

    1)
    Det vi er vidne til nu er at alle de solvente i realkreditten skal betale for kapitaliseringen
    for de ca. 250.000 overbelånte og insolvente! som trækker ned i likviditetsregnskabet.

    2)
    De dårlige regnskabstal i Danske Bank bevirker at Mia erne rulles over i Kolding lort.. forretning
    og i og med at trendsætter nu sætter priserne op – så følger resten med.
    Det samme gælder for Nykredit!

    3)
    Kunderne levnes ingen anden mulighed end at hoste op og betale ved kasse 1 (nul mobilitet fordi
    den enkelte kunde ikke engang får lov at tage sine lån med over i et andet RK institut omk. frit)

    Ergo er det jo politisk bestemt at skatteyderne skal stavnsbindes (og det udnytter RK’en jo groft)

    Finansielle supermarkeder burde forbydes !

    http://www.business.dk/finans/boligejere-forgylder-danske-bank

    http://www.business.dk/finans/pensionskunder-indbragte-danske-bank-24-mia.-kr

    Nykredit/TK er bare endnu en useriøs markeds manipulator som lader kunderne samle regningen
    op for finansgeniernes tab på rouletten

    #198982
    AnonymForfatter

    Nultopskat

    Ja du har fuldstændigt ret (ironi kan forekomme)

    Realkreditten er efterhånden ligesom et spil matador

    (boligejer) du lander på feltet (træk et kort) hvor der står

    1) ryk ind på Rådhuspladsen
    2) hvis du passerer start modtager du 4000 kr. (skattelettelse fra staten)
    3) TK ejer Rådhuspladsen – betal nu 12.000 kr. for at lande på TK’s grund med “hotel på"

    Ja boligejerne skal/føler sig helt trygge og bør nu fare ud og bruge penge (skabe noget indenlandsk forbrug)så detailhandlen og virksomhederne trods alt oplever lidt vækst ud over kreditklemme og bankernes vækst i renterne (altså åger renterne)

    Ingen af forbrugerne skal være bekymret fordi realkreditten med Lars Rhode i spidsen (for resten Danske Banks livline + billige/gratis långiver – “hva man er vel venner" ?) har helt styr på pengepolitikken så kunderne ved hvad de kan regne med!

    Alt i alt så er der ikke andet end brok med de skide boligejere som ikke forstår matador spillet
    Må den danske finansielle og realkredit sektor mantra at være
    Iøvrigt så er Bjarne Corydon & Vestager store tilhængere af matador spillet “sådan er det jo"

    —————

    For resten! så har realkreditkunderne bare af at være solidariske overfor de insolvente og overbelånte , men bare ikke når det gælder bankernes nye dille/forretningsmodel med abonnement priser som de hjemløse skal betale for en nem konto i feks. Danske Banke (sådan nogle helvedes gratister)

    Ja latterligt ikk ?

    #198988
    AnonymForfatter

    Jeg fik også 2 breve

    En fra 0,6 til 0,9368 efter det allerede var stedet med 20% tidligere..

    Andet brev på et tillægslån

    0,6 til 1,85 .. hva f… sker der lige.

    #198992
    thsvForfatter

    Det værste af det hele er at de andre realkreditinstitutter har hævet deres bidragssatser nogenlunde tilsvarende, selvom man jo egentligt har tegnet en 30-årig aftale med kendt betalingsopgørelse (ihvertfald for fastforrentede lån).
    Forekommer meget suspekt, at man sådan kan hæve prisen efter at varen er solgt.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 99 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.