RKI registreret og vil gerne købe hus

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 54 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87369
    AnonymForfatter

    Vi er et ægtepar, som gerne vil købe et hus til kr. 1.595.000,- men vi er i den uheldige situation at vi i vores unge dage blev registreret i RKI. Gælden som vi idag er registreret for i RKI er på kr. 130.000, og vores samlede gæld er på kr. 260.000,- ca. Vores husstandsindkomst er på kr. 600.000,- ca. Er der nogen gode forslag???

    #107960
    AnonymForfatter

    Hvis jeg stod i samme situation som jer, ville jeg betale gælden ud først. Så efter et par år, ville jeg kigge efter et hus.
    Alt andet lige, ville jeg se som uansvarligt – jeg tror heller ikke min bank ville låne med til et hus, hvis jeg stod i RKI.

    #107962
    AnonymForfatter

    Ja, det er en overvejende mulighed, men som det er nu, så er min kone gravid, og den nuværende lejebolig er ikke stor nok efter fødslen. Vi vil gerne give børnene en tryg opvækst i vante omgivelser, men føler lidt at vi nu bliver “straffet" lidt for hårdt pga vores ungdoms uvished. Vi er jo ikke “uvillige" betalere, vi er jo bare blevet gældstynget med ågerrenter der gør at folk virkelig ikke er i stand til at komme ud af Deres aktuelle situation.

    #107968
    AnonymForfatter

    Hvis jeres bolig er for lille når din kone har født, så var det måske en mulighed at flytte i en større lejelejlighed. Eller hvad med at leje et hus?
    Jeg har altid haft det sådan: “Hvis jeg ikke har råd, så må jeg undvære" og så er jeg ellers gået i gang med at spare op til det, jeg gerne ville have.
    Jeg ved godt, I ikke kan købe et hus kontant 😉 men med jeres økonomiske situation, vil jeg mene at et ejet hus ikke er en mulighed for jer.

    #107972
    MichaelForfatter

    Kan kun være helt enig med Mette. Iøvrigt skal I tænke på, at fogedretten kan gøre udlæg i fast ejendom. Der er mange udmærkede lejeboliger til rådighed rundt omkring, så det skulle ikke være noget problem at finde noget.

    #108174
    AnonymForfatter

    Jeg har en ide: Lav et budget med Nykredits budgetprogram og fremlæg det til banken/realkreditten. Måske kan i samle al gæld i et realkreditlån og et banklån til 20% finansiering?
    Programmet kan hentes her: http://www.nykredit.dk/informationsSide.do?iwID=/privat/informationsside/bank/privatbudget.xml

    Ellers lyder det også fornuftigt hvad Mette skriver 😉

    #108964
    AnonymForfatter

    Der findes långivere på det danske marked der finansierer bolig for personer der er registreret i RKI – der findes bare ingen der gør det på gode vilkår for kunderne.

    Mit bedste råd er at betale jeres gæld så hurtigt som muligt og kom ud af RKI – dette vil åbne op for jeres muligheder for at låne til huskøb på gode vilkår.

    #122554
    AnonymForfatter

    Kom til Ladelund, 4 km fra dansk grænse til Tyskland. Vi er mange dansktalende her og RKI har ingen betydning her. Vi står i RKI og vi skylder andre steder i DK, men hernede har vi købt et hus fra 1999, til 1.100.000 uden problem, blot man har indtægt.
    Hernede bruges kun de 6 tal i personnr og intet tjekkes i DK, men det kræver lønsedler, kopi af ansættelses kontrakt, og åbning af tysk konto. Men ingen udbetaling, du låner alt til husets betaling incl. omkostninger på dine indtægter. Vi har en årlig indtægt på 350.000 dkr, og køber så et hus til ovennævnte pris. Behøver jeg sige der er flere flotte nye huse til salg her i villakvarteret.Jeg hjælper gerne videre-uden det koster noget….Måske en blomst hehe…….

    #122572
    AnonymForfatter

    Så længe det varer.

    Den dag danmark stemmer det retlige EU-forbehold væk, vil det danske retssystem uden problemer, med tyske myndigheders mellemkomst, kunne gøre udlæg i jeres hus.

    God fornøjelse.

    #122576
    AnonymForfatter

    måske, men vi trækker ingen renter fra, så hvem skulle vide noget?Jeg kan fornemme rønnebærene er sure!!
    Der kan være mange grunde til vi kom i RKI, det behøver IKKE være overforbrug.
    Og desuden hvis det skulle ske så tar vi det problem også, så er der bare en anden som står som ejer. Så vi er klar til det store EU fællesskab..

    #122598
    AnonymForfatter

    Kæe Køberen

    Er det ikke lidt usynpatisk ikke at ville tilbagebetale den gæld, man har først. Hvis nogen skyldte dig og din kone penge, så vil du da nok synes, at det er snydagtigt, hvis nogen (der kan betale) forsøger at smyge sig uden om (sådan læser jeg det, at I ønsker at gøre det). Og har I en løn på 600.000 kr. om året, så burde der vel ikke være problemer i at tilbagebetale den meget lille gæld, som I er registreret for i RKI. Noget helt andet er, at man ofte til en kerditor kan få nedslag i gælden, hvis man går ind på at indbetale f.eks. 75% her og nu – da alt er til forhandling.

    Så set ud fra moral og etik, så synes jeg, at I hør tilbagebetale dem, som I skylder penge – for man skal huske på, at andre skal dække tabet. Måske I bliver sure – men jeg synes faktisk, at det er amoralsk ikke at tilbagebetale de penge, som man nu engang skylder.

    MVH/Nuser

    #122620
    AnonymForfatter

    Hej Helle Kan du ikke skrive på mail Kristianaarhus@ofir.dk er ikke selv i RKI men søger måske noget lidt syd for grænsen Med venlig hilsen. Kristian Halkjær

    #149414
    AnonymForfatter

    hej helle vil du lige skiver til mig på sgm142000@yahoo.dk jeg genre have noget hjælpe fra dig

    #155330
    AnonymForfatter

    Helle 9 vil meget gerne høre fra dig er klar til at give en fin blomst for hjælp :0)

    #166588
    AnonymForfatter

    til helle i tyskland.
    lyder spændene.
    er ladelund en stor by.?
    skriv evt på boxermille1@hotmail.com

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 54 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.