Indlån hos FIH -bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88828
    AnonymForfatter

    Hej,
    håber at der er nogen der kan hjælpe mig med mit spørgsmål.
    Jeg har netop solgt min lejlighed med overskud på ca 500.000. Jeg vil gerne sætte dem i FIH bank, da de giver mig et større renteintægt end hvad min egen bank kan tilbyde. Min undren går på om der noget der ved hvordan FIH bank har det økonimisk, og om jeg behøver at tænke i Roskilde Bank baner? Jeg kender ikke så meget til bankverdenen, men jeg vil miste mine penge hvis banken går konkurs ik´? Eller er jeg dækket på nogen måder? Pengene skal jeg bruge igen om ca et halvt år. Behøver jeg at bekymere mig om sådan noget eller er jeg bare for paranoid :0)

    #126794
    AnonymForfatter

    Pas meget på med FIH

    Hellere 250.000 i FIH og 250.000 Vestjysk Bank.

    Renten er næsten den samme, og så er dine penge sikret af indskydergarantifonden.

    #126796
    AnonymForfatter

    …og ja, det er noget du absolut behøver bekymre dig om.

    Hvis mange pengeinstitutter kommer i problemer samtidig, så holder Nationalbanken op med at lave redningsaktioner.

    #126804
    AnonymForfatter

    tak for rådet. du skriver 250.000. Er det fordi, at det er det beløb som jeg er dækket for i tilfælde af konkurs?
    hvorfor skal jeg passe på med FIH banken?

    #126814
    AnonymForfatter

    På mybanker.biz gives der nu 300.000 DKK 1095 dage 6,60 %

    #126816
    AnonymForfatter

    tak, men det er for lang tid at binde sig. Jeg skal bruge pengene om 3-6 mdr.

    #126828
    AnonymForfatter

    Er man garanteret dækning af kr. 300.000,00 på mybanker?

    #126860
    AnonymForfatter

    Hej. Du er gennem indskydergarantifonden dækket op til 300.000 kr. Lene Espersen snakker om at sætte det op til 375.000 kr, men dette er ikke besluttet endnu.
    Fonden dækker kun for private, det vil sige at virksomheder ikke er dækket af det.
    Jeg arbejder i den finansielle sektor, og mit råd er at du max indsætter 300.000 det ene sted og så resten det andet sted, bare du ikke kommer over 300.000 i samme bank.
    På den måde vil du værer sikret.
    Så det er bare med at kigge på Mybanker om hvem, der giver højst med den ønskede bindingsperiode.
    Du kan også vælge at ringe til nogle penge institutter og høre om de kan lave en individuel aftale med dig. det kan give højere renter end standardprodukter.
    Hed og lykke med jagten.

    #126864
    AnonymForfatter

    1000 tak for jeres gode råd. :0)

    #126896
    AnonymForfatter

    Til Suzan (og “bankrådgiveren" Nikolaj05):

    Grænsen på 300.000,- er inkl. tilgodehavende renter!

    Jeg vil derfor råde dig til maksimalt at indsætte ialt 290.000,- i hvert enkelt pengeinstitut, således dine tilskrevne renter også dækkes i tilfælde af konkurs.

    Har du eksempelvis 300.000,- stående og banken krakker mister du kontoens tilskrevne renter, som ved 5,90% i rente på et halvt er godt 8800,-

    Til Susser: Mybanker formidler alene kontakten til pengeinstituttet – så ja du er dækket af indskydergarantien via den tilmeldte bank.

    #126914
    AnonymForfatter

    Hej gummisko,
    tak, det var lige en detalje som jeg skal huske tage med!! Tak for rådet!!

    #126920
    AnonymForfatter

    Hej Nikolaj05

    Øh, er man ikke dækket af garantien, hvis man er en virksomhed?
    Jeg har i vores bank fået oplyst, at hver SE nr. er dækket op
    til kr. 300.000,00, er det ikke korrekt?
    Bliver lige lidt svedig (!)

    #126926
    JydenForfatter

    Jeg mener helt sikkert du er dækket op til 300.000 kr. på dit SEnr. selvom det modsatte sommetider bliver oplyst. Jeg ved ikke hvor Nikolaj05 der siger han arbejder i finanssektoren har dette fra, men det håber jeg han vil oplyse.

    Pengeinstitutterne vildleder om indskydergarantifonden, og der er folk i mellem der siger de slet ikke kender ordningen.

    Prøv selv og læse på indskydergarantifonden.dk

    #126930
    AnonymForfatter

    Tak til Jyden…. Jeg har undersøgt det, og har fra Fonden fået oplyst, at selskaber mv betragtes som selvstændig indskyder, så
    Nicolaj05, det er ikke korrekt at virksomheder ikke er dækket, håber
    evt. Generalen kan bekræfte min påstand.

    #126978
    AnonymForfatter

    Du er p.t. dækket op til 300.000. I løbet af efteråret udvides dækningen til 375.000 kr.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.