fastforrentet andelsboliglån

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #151894
    AnonymForfatter

    Det er Middelfart sparekasse som jeg lige er skiftet til.
    Jeg har fået en smaddersød rådgiver og føler mig behandlet
    på en helt anden personlig måde nu.

    #151998
    thsvForfatter

    Ja, de lokale pengeinstitutter yder oftest en mere personlig service.

    Få tilknyttet den kassekredit på 30.000 kr til din lønkonto, som sparekassen tilbyder:
    http://www.midspar.dk/content/forside/privat/kontoformer/lonkonto

    Jeg ville dog vælge et almindeligt variabelt forrentet lån, når restgælden er så beskeden. Du vil ved nuværende lave rente jo kunne afdrage lånet på ca. 14 år istedet for ved samme månedlige ydelse (ca. 1.750 kr).
    Og der kan komme problemer med overkurs ved førtidig indfrielse af det fastforrentede andelslån.

    #152006
    AnonymForfatter

    Jeg har allerede en lønkonto med en kassekredit på 50.000
    Nu gik det ikke med andelsboligen, de accepterede ikke mit bud.
    Men det er fint at have fået det vendt herinde – tak for dine bidrag.
    Hvad mener du med overkurs i forhold til førtidig indfrielse af lånet?

    #152606
    AnonymForfatter

    Hej igen.
    Jeg er i dag kontaktet af mægler, der fortæller at sælger godt vil sælge til den pris jeg bød for ca. 3 uger siden. Jeg skal se boligen igen i denne uge.
    Så der var lige spørgsmålet om, hvad der menes med overkurs i forhold til førtidig indfrielse af lånet??
    Og ville det stadig være ok at sige ja til det fastforrentede lån som banken tilbød?

    #169908
    kasserollenForfatter

    Vi har lige været i banken (lån og spar) og har fået følgende tilbud på andelsboliglån:

    Vi skal låne 800.000 kr (kommer selv med 200.000)
    andelsboliglån med fast rente til 7.3%
    variabel rente 5.4%
    Vi tænker at dele lånet op i 2, 400.000-400.000 således at vi låner 400.000 med fast rente og 400.000 til variabel rente. Det er muligt at lave en anderledes fordeling af lånene ex 200.000-600.000 til henholdsvis fast og variabel rente.

    Lyder dette tilbud rimeligt ? Vi er helt grønne på området og synes det er noget forvirrende det hele. Og kan man i det hele taget stole på sin bankrådgiver ?

    #169918
    PD 99Forfatter

    Husk at spørge hvor meget det koster ved førtidig indfrielse af det fastforrentede lån (f.eks. når I SENERE flytter videre, eller finder en billigere bank). Nogle tager et tårnhøjt ekstra gebyr ved førtidig indfrielse.

    #169922
    kasserollenForfatter

    Tak for info! det er vist en meget vigtig detalje!!!

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.