Rådighedsbeløb

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #208312
    thsvForfatter

    Bankerne er blevet mere tilbageholdende, da finansiering af boligkøb er blevet mere risiskabelt, der er jo udsigt til voldsom inflation de kommende år. med forventede indkomststigninger på 2% vil indkomsten blot være steget 21,9% på 10 år, og det er end ikke sikkert at huse i randområder er steget så meget, se blot prisudviklingen i f.eks. Vest- og Sydsjælland hvor huspriserne stadigvæk er faldende og priserne nu er de samme i kroner som i 2003…
    Og det kan jo hurtigt koste 100.000 kr eller mere at sælge et hus plus at liggetiden kan være lang, så banken er nødt til at være sikker på betalingen ved udlån til boligkøb.

    #208326
    testForfatter

    Om bolig priser har nået bunde er der ingen af os derved før de begynder at stige igen.

    Et hus skal efter min mening ikke ses som en investering forstået som køb ikke hus fordi du tror at du tjener på det men fordi det er der du vil bo.

    Ikke at jeg tror Thsv er uenig med mig i ovenstående 🙂

    #208330
    thsvForfatter

    Jeg skriver intet om investering, men banken er jo nødt til at tage stilling til hvor sikkert udlånet er, og med udsigt til meget ringe stigningsgrad i indkomsterne de kommende mange år er bankerne nødt til at være forsigtere end dengang indkomsten steg 4% årligt og dermed udhulede gælden dobbelt så hurtigt som nu. Endnu bedre var det i start 80’erne hvor inflationen jo virkelig galoperede derud.
    Banken tjener jo ikke synderligt på at låne penge ud, hvis disse ikke betales tilbage…

    #208348
    testForfatter

    Jeg tror slet ikke vi er uenige her Thsv. Jeg læser det heller ikke sådan

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.