Opsigelse af ens NemKonto som er eneste konto jeg har

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • RenillerForfatter
    Indlæg
  • #392479
    RenillerForfatter

    <p>Jeg har det problem at min bank har opsagt samarbejdet med mig PGA de siger at jeg som hovedformål har brugt den til spil og at sådanne kunder ønsker de ikke i deres bank og det er vel fair nok men problemet er at det er min eneste konto og at oprettelse af en ny i en anden bank tager tid (op til 3 uger) og står nu i den situation at de ikke vil lade mig bruge kontoen indtil den nye er oppe at køre jeg kan ikke få adgang til at betale regninger og vigtigst af alt kan ikke købe mad til mig og ungerne må de egentlig det når det er NemKonto jeg har hverken været grov overfor dem og det er vel ikke ulovligt at spille (jeg har ingen indsigelse mod opsigelsen for det er fair nok men indsigelse mod at jeg ikke kan komme til min løn </p><p>Vh René Nielsen</p><p> </p>

    #392492
    morsdrengForfatter

    <p>Enhver har krav på at få en Nemkonto/basal-indlånskonto. En banks nægtelse af at oprette en sådan konto skal ske skriftligt og med en saglig og individuel begrundelse. At man skylder banken penge og/eller er registreret i RKI er IKKE en saglig og lovlig begrundelse. Som eksempel på en saglig grund til at nægte oprettelse af en nemkonto angives, at kunden har opført sig truende eller anstødeligt i eller overfor banken.</p><p>Har du ingen nem-konto, f.eks. fordi din tidligere konto er blevet ophævet, har du krav på at få oprettet en konto et andet Pengeinstitut. Det er dog næppe den optimale løsning i din nuværende situation.</p><p>Du skal klage skriftligt til bankens Klageansvarlige og forlange din nem-konto genetableret, da ophævelsen af denne er i strid med god pengeinstitutskik og reglerne om nem-konto/basal-indlånskonto. Adressen på den klageansvarlige fremgår af bankens internetside. Alternativerne er at klage til Pengeinstitutankenævnet (nu Det Finansielle Klagenævn) eller Finanstilsynet. I begge tilfælde vil ekspeditionstiden ikke løse dit nuværende og presserende problem.</p>

    #392493
    morsdrengForfatter

    <p>Enhver har krav på at få en Nemkonto/basal-indlånskonto. En banks nægtelse af at oprette en sådan konto skal ske skriftligt og med en saglig og individuel begrundelse. At man skylder banken penge og/eller er registreret i RKI er IKKE en saglig og lovlig begrundelse. Som eksempel på en saglig grund til at nægte oprettelse af en nemkonto angives, at kunden har opført sig truende eller anstødeligt i eller overfor banken. Har du ingen nem-konto, f.eks. fordi din tidligere konto er blevet ophævet, har du krav på at få oprettet en konto et andet Pengeinstitut. Det er dog næppe den optimale løsning i din nuværende situation. Du skal klage skriftligt til bankens Klageansvarlige og forlange din nem-konto genetableret, da ophævelsen af denne er i strid med god pengeinstitutskik og reglerne om nem-konto/basal-indlånskonto. Adressen på den klageansvarlige fremgår af bankens internetside. Alternativerne er at klage til Pengeinstitutankenævnet (nu Det Finansielle Klagenævn) eller Finanstilsynet. I begge tilfælde vil ekspeditionstiden ikke løse dit nuværende og presserende problem.</p>

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.