Nægtet bankskifte

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90024
    AnonymForfatter

    Efter flere års utilfredshed med Nørresundby Bank ønsker min kone nu at skifte bank. Jeg har selv tidligere brugt Nørresundby Bank, i hvilken jeg stadig betaler af på et lån på ca 25.000 kr fra en gammel kassekredit. Siden 2004 har jeg også haft en lønkonto i Spar Nord, mens jeg kun har et lån i Nørresundby Bank.
    Min kone er af Nørresundby Bank blevet nægtet at flytte afdeling, da banken henholder sig til, at vi hører sammen og skal blive i den afdeling jeg er tilknyttet, på trods af, at der ligger 3 afdelinger tættere på vores bopæl og arbejde. Vores væsenligste grund til at skifte til en anden afdeling, er at vi finder vores bankrådgiver aldeles utroværdig og humørsvingende. Afslaget på at skifte afdeling, finder vi aldeles uacceptabelt, da vi jo som sådan ikke nødvendigvis behøvede at have fælles rådgiver eller fælles økonomi. Vi har meddelt Nørresundby Bank, at hun ikke længere ønsker at bruge banken, og hurtigst muligt vil finde en anden bank.
    I dag fik min kone så afslag fra Spar Nord på at blive almindelig bankkunde, med den begrundelse, at JEG står i RKI. Min kone har haft fast offenligt arbejde i 17 år, har penge på kontoen, har aldrig haft et banklån eller skyldt nogen penge, alligevel bliver hun afvist som ny kunde, grundet min gæld.
    Min gæld til RKI er kun min gæld og på min kone er på ingen måde involveret i denne gæld.

    Hvad gør man når banker opfører sig sådan ?
    Hvordan kommer vi videre ?
    Er der nogle der har et godt forslag til en seriøs bank, som godt kan skille tingene ad ?

    #139920
    OpgaveForfatter

    Det er sikkert de andre banker, som ligger tættere på jer, som nægter at tage jer ind som kunder, da de er banke for tab, pga. jeres rki registrering.

    Jeg tror ikke at andre banker har lyst til at tage din kone ind, da hun også har rki registreringen, pga. at i bor på samme adresse. I får alligevel ikke nye lån, Visa/dankort mv. i en ny bank. Tag et møde og få en god dialog i jeres nuværende bank. Det er eneste vej frem, som jeg kan se.

    #139930
    BecoolForfatter

    Det er rigtigt at RKI registreringen adresse bestemt, og gælder alle der bor der.

    Hvis I vil videre, skal I kontakte RKI og få at vide hvad saldoen er på det skyldende beløb og hvad oprettelse’s datoen for dette forhold er (hvis I da ikke ved det iforvejen) – da forholdet i RKI bliver forældet efter 5 år. (gælden bliver IKKE forældet)

    Derefter skal I kontakte jeres nuværende Bank og få lavet en ordning, så I så hurtigt som muligt får bragt dette forhold ud af verden.

    Når forholdet er afsluttet, skal I kontakte RKI igen og sikre jer at registreringen er slettet også skulle I kunne skifte bank uden videre derefter.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.