Praksis ved bankskifte

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87011
    AnonymForfatter

    Jeg er p.t. ved at skifte bank og synes det går noget langsomt….. Er der nogen der har (aktuel) erfaring med hvor længe det tager at skifte bank?
    Jeg har ganske vist div. pensioner bundet til puljer, der skal opsiges (og jeg kan se, at jeg er blevet trukket for gebyr vedr. ‘tidlig udtrædelse af pulje’ – men helt ærlig, én måned bør være max ! Jeg skifter netop pga. høje renter og vil gerne over på de ‘billige’.

    Jeg skifter i øvrigt fra Jyske til Bonusbanken.

    #105322
    kallesoeForfatter

    Hej

    Jeg skiftede selv fra Sydbank til Bonusbanken i januar. De yder simpelthen markedets bedste boligkassekredit (pririotetslån) med en rente på 3,5% uden at de behøver 1. prioritet i lånet. – jeg har i hvert fald ikke fundet andre med de vilkår.

    Jeg fik hurtigt oprettet kontoen hos Bonusbanken, men tog ret lang tid at få mine konti, boliglån overført. Jeg husker ikke helt hvor lang tid, men der gik over en måned.

    Jeg har iøvrigt også konto hos Skandiabanken og Basisbank. Min er faring med Basisbank er meget dårlig og lukker der snart min konto. Skandiabanken er et fint supplement, da overførsel til udlandet er gratis (over 1000 kr) og det er herligt, at jeg ikke betaler gebyr af høvninger på VISA-dankortet. Jeg har prøvet at få hugget de 2000 kr, jeg lige havde hævet på mit VISA-kort. Nu kan jeg nøjes med at hæve det, jeg har brug for uden at tænke på, at det koster.

    mvh. Bjarne

    #105328
    MichaelForfatter

    Jeg har for kort tid siden skiftet fra BasisBank til Sparekassen Vestsalling, og har også oplevet alt for lang responstid fra BasisBank. Det krævede en del rykkere før alt var iorden og vi taler udelukkende indlånskonti samt et enkelt aktiedepot her. Jeg tror simpelthen mange banker sylter kunderne helt bevidst ved flytninger.

    Ring til Jyske Bank og ryk…

    #105330
    AnonymForfatter

    .. en sidebemærkning til “overførsel til udlandet er gratis (over 1000 kr) “.
    Det er ikke helt korrekt. Skandiabanken kalder det selv for “gebyrfrit", hvilket *er* korrekt. Du betaler en ‘overkurs’ ved overførslen, så gratis er det ikke. Citat “Banken tager et tillæg på mellem 0,5% – 1,5%. Tillægget dækker SkandiaBankens omkostninger i udlandet.". Desuden kan der være omkostninger for modtageren.
    Derfor kan det meget vel være at Skandiabanken er ‘de bedste’ til udenlandske overførsler. Min anden bank tar 150 kr for at overføre den første øre og også overkurs af resten.

    #105332
    AnonymForfatter

    Husk ved konti som det koster penge at ophæve/overflytte – typisk lån og pensionskonti, at det gebyr ‘den gamle bank’ kræver, det er noget du skal forhandle med ‘den nye bank’ om betaling af.

    #105334
    AnonymForfatter

    Tak til alle for god respons. Man bliver helt glad af denne erfaringsudveksling:-)

    Jeg vil lige tilføje, at Bonusbanken tilbød mig ‘gebyrfri bankskifte’ – og det var jeg ekstrem glad for, da jeg hader at ‘prutte’ om prisen. Generelt – har jeg fået et flot tilbud, der giver mig økonomisk frihed nu og i fremtiden. Det har kørt efter ‘noget for noget’ princippet og jeg har så til gengæld købt for 25.000 kroner aktier. Det er jeg overhovedet ikke betænkelig ved – tværtimod vil jeg sige.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.