#184414
Anonym

Det er lige præcist derfor at Danske Bank og Nordea, som de finansielle supermarkeder de nu engang er, har så travt med at krydssælge både bank-, realkredit og forsikrings- og pensionsprodukter.

For når først kunderne har bidt til bolle, så er bankskift vanskelige og de kan i langt de fleste tilfælde behandle kunderne dårligt uden at det fører til bankskift.

Det ved Danske Bank, så derfor har de ikke interesse i at behandle kunderne ordentligt. Den eneste løsning jeg ser for mig er, at man med lovgivning forbyder såvel danske som udenlandsk baserede banker at agere efter “finansielt supermarkedsmodellen” her i landet.

Og ind til den lovgivning er på plads, så er det bedste råd man kan give borgerne, at man ALDRIG skal stole på en banksælger, som kun tjener bankens bedste. Og man skal ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG gøre sig sårbar ved at købe pensions- og forsikringsprodukter i samme pengeinstitut som man har bankydelserne.

Når først der er etableret kundeindlåsning – enten i form af teknisk insolvens eller produkter der er filtret ind i hinanden, hvorfor skulle banken så i en forhandling give kunden gode vilkår?